• Emma87

Papper till festhäftet?

Heej!

Ni som gör er egna festhäften, var köper ni pappret till dom?

Behöver ca 600 papper och vill gärna ha det i ett lite snyggare papper (inte dom vanliga skrivar papperna) Börjar få lite panik över detta nu! Snälla hjälp!

• Svar på tråden Papper till festhäftet?
  • Tokisen

vi har vanligt skrivar papper innuti och sen har vi gjort ett skal i lite tjockare finare papper, blev det billigaste alternativet

• happytoaster

Vi har ett lite finare papper utanpå och skrivarpapper inne i häftet. Om man skriver ut själv så gäller det att ha koll på att pappret funkar i skrivaren och inte är för tjockt och fastnar hela tiden.

Tror ingen kommer att märka om man har finare papper inne i häftet, bättre att spara de pengarna till något roligare.

• csillag

Vi har köpt vårat genom panduro o de är lite tjockare o finare kvalitet på de.Har köpt både till insidan o utsidan.

• SofieochJamie

Vi hade 120grams papper, det blev perfekt. Gjorde programmet lite styvare och pappret hadde en glattare yta. Köpte 250pappers buntar på wettergrens företagslager. Där har de även prover på allt papper som man kan kolla. Det finns även buntar med 500st, har jag sett på bokia tex. 250 st kostade 120kr. Gick igenom skrivaren utan problem. (Vanliga papper är 80g)

• Lina o Peter

Vi köpte också lite tjockare (120 g) papper med sk. "linnetryck" på Pappersgrossisten tror jag det heter. Inuti har vi vanligt kopieringspapper, fast i 90 gram istället för vanligaste 80 gram, detta för att vi skriver ut på bägge sidor och det syns inte igenom då på samma sätt. Hoppas du hittar det du söker.

• Emma87

Tack så jätte mkt för all hjälp och fort gick det, ni är underbara! TACK!

Har pratat med bokia och dom hade nog det jag sökte, så nu är jag lugn igen :)

Svar på tråden Papper till festhäftet?