• Honey bunny83

Snälla hjälp!!!Ångrar att vi bjudit till bröllopsfest......

Som rubriken lyder ångrar vi att vi har bjudit in gäster till vår vigsel..... Nu känner vi att vi hellre hade velat gifta oss med endast våra familjer som vittnen.....

KAN Vi nu ringa runt till de gäster vi bjudit och säga hur vi känner????

ATT Vi bara vill ha ett litet och familjärt bröllop????!!!

Snälla hjälp oss, vi ångrar det sååååå!!!!

Vi gifter oss om 2 månader...

• Svar på tråden Snälla hjälp!!!Ångrar att vi bjudit till bröllopsfest......
  • asfaltsblomman

Jag själv har den känslan ibland, men jag tror att det för min del bara är stress, men om ni verkligen känner så är det ju svårt. Tror ni inte att ni kan få en fin dag med släkt och vänner iaf? Skulle kännas konstigt för min del att ringa och ta tillbaks inbjudningarna, även om man förklarar varför. Vet inte om alla kommer köpa er förklaring heller, folk pratar så mycket och hittar på egna små hitorier ibland.  Ni kanske kan ha en lite enklare fest än det ni tänkt er och sedan ha en dag eller två för er själva eller med bara era familjer närvarande.

Hoppas verkligen att det löser sig till det bästa hur ni än väljer att göra
    Lycka till

• Lyckliga013bruden

Det är svårt. Men ta reda på varför ni vill ha ett litet bröllop nu, beror det på stressen eller något annat?

JAg kände när allt blev för mycket att dra till las vegas och gifta mig och för första gången i mitt lov förstod jag dem som gör det. Men det berodde på stress och motgångar och jag är glad att vi fullföljde bröllopet för det var alldeles underbart! Det enda negativa var att tiden gick så otroligt snabbt....

• Jessika81

Jag tror du skulle få ångra mer om du ångrar dig... Folk skulle bli besvikna och ledsna tror jag.

• Tessthemess

Ojdå! Det låter jobbigt att ni känner så... :(

När är det ni gifter er? Hur länge sedan var det ni skickade ut inbjudningarna? Jag förstår det som att ni verkligen inte vill detta men försök samtidigt tänka på några saker... Kan vissa ha valt semester samtidigt som ni gifter er (enbart för att kunna närvara på erat bröllop)?, finns det några som bokat resa till dit ni skall gifta er?, finns det några som redan köpt presenter?

Hur jobbigt det blir att ställa in beror ju lite på när, var och hur ni bröllopet skall vara... Har ni bokat lokal? Har ni redan hunnit betala vissa saker? Kolla med eventuell catering om det är ok att avboka etc.

Det tillhör inte vanligheterna att man avbokar självaste festen på detta viset men allt är ju inte svart eller vitt och ni känner ju som ni känner.

• Sebastiána

Lite ofint att ringa och ta tillbaka inbjudan. Ni klarar det, slappna av

• Rufsas
    Sebastiána skrev 2010-05-05 08:14:13 följande:
    Lite ofint att ringa och ta tillbaka inbjudan. Ni klarar det, slappna av
    Håller med.
  • empa83

Så här känner jag till och från varje dag. om allt! har 94 gäster, tänker att det hade räckt med typ 2, speciellt nu när jag väntar på OSA, å alla inte svarar samma dag som de fick inbjudan... sen tänker jag att jag har valt en onödigt dyr ring, det är ju bara en ring, men jag vill verkligen ha den. klänningen ångrar jag också ibland, kunde ju haft en mer avslappnad sommrigare klänning, kanske en kort?

Men när det väl kommer till kritan så är det så här jag vill ha vårat bröllop, maken bryr sig så mycket.... det är detta jag drömt om sen jag var 5. Jag lider av panikångest och kontrollbehov samt duktighetssyndrom, är nog därför jag pendlar så, är rädd att det inte kommer bli bra.

Men jag lovar dig att det kommer bli bra! Det var väl trots allt såhär du ville ha det?? annars hade du inte planerat så från början! så längen inte annan la sig i och ändrade era planer... Du kommer inte ångra ett stort bröllop! jag är gift borgligt med min man, vi gifte oss utomlands bara vi 2, det ångrar jag lite, var väldigt ensamt, där av bröllop nr 2!

• empa83

maken bryr sig inte så mycket skulle det stå...

• Honey bunny83

Hej! Jag har nu läst vad ni har skrivit som svar...... Jag antar att det bara är för jag börja bli nervös..... Har ju alltid drömt om att stå brud inför  ( helst ) hela världen;) sen jag var liten..... Så jag antar att jag skulle ångra mig om jag bara hade gift mig med få vittnen!! för då "krossar" jag ju min barndomsdröm som nu efter 26 år ätligen ska bli sann:)!!!!

• Honey bunny83

Vi har frågat lite vänner till oss om de hade kunnat tänka sig att vara våra toastmasters/ladys först frågade vi två stycken som kändes rätt för oss ( min syster och en manlig kusin ) men tyvärr har båda tackat nej till denna uppgift.... Sen har vi frågat två andra kusiner om de hade kunnat tänka sig detta.... båda känner varandra och bor på samma ort! MEN där fick vi också ett nej efter en bra stunds betänketid ( vi har dock gått igenom deras uppgifter tillsammans med dem, så de skulle veta vad de hade att fördela under festens gång)

Så nu har vi bestämt oss för att inte ha några "toasters" över huvudtaget!

Det är lite av det här som har fått oss till att börja tvivla lite på vår stora fest.....

Svar på tråden Snälla hjälp!!!Ångrar att vi bjudit till bröllopsfest......