• Lanin
    Äldre 3 Mar 21:45
    36732 visningar
    221 svar
    221
    36732

    September 2011!

    Vi gifter oss den 3e september och nu pysslar jag för fullt med inbjudningarna. Känns som man har en liten fabrik på vardagsrumsbordet, haha.

    det börjar ju närma sig med stormsteg!!

  • Lanin
    Äldre 4 Apr 21:33
    #27

    Hej alla planerare :)

    Nu är inbjudningarna skickade och tiden rullar på som bara den tycker jag.

    Hur gör ni med tårtan? Är det vi har kvar att "boka" men jag blir så trött på att bara för att man sätter ordet bröllop framför så tredubblas priset (det kan vara samma innehåll och allt).....

    Funderar på att beställa så kallat vanliga tårtor och skippa ställningen.

  • Lanin
    Äldre 6 Apr 11:49
    #35
    Aniara4 skrev 2011-04-06 11:34:51 följande:
    Jag känner tvärtom, jag blir lite stressad av det! Jag försöker få min blivande att förstå att vi borde ta tag i inbjudningarna nu. Jag vill skicka ut dem i maj, vilket innebär att vi borde beställa dem från tryckeriet ganska snart, vilket innebär att vi borde sätta oss ner och bestämma vad det ska stå i dem, vilket innebär att vi måste bestämma vissa av detaljerna som ska stå - puh! Jag skulle t.ex. vilja skriva att "ev. tal anmäles till toastmaster-madam xxx", och då är det ju bra om vi har tillfrågat en toastmaster/-madam! (Fast nu har han sagt att han inte tycker det ska stå så på inbjudan utan att talen ska få vara lite mer spontana - jag är skeptisk!)
    Och hur ska vi egentligen göra med barn? Vart ska de skicka OSA? Ska våra mammor ha hand om önskelistan (som jag har tänkt vore bra) så att vi kan hänvisa alla frågor till dem?

    Jag vet att han har mycket på jobbet just nu och inte orkar tänka på fler saker, men jag blir FRUSTRERAD när han säger att "ok, jag kan tänka på det efter den 15:e" samtidigt som jag vet att han åker utomlands den 16:e, och sen... Om jag bara skriver nåt och gör som jag vill kan jag ge mig fan på att han kommer att hitta något i det som han ABSOUT inte kan tänka sig! Dessutom vill jag faktiskt att han ska vara med och ha synpunkter på det estetiska även om han inte tycker det är så viktigt. Jag vill inte fatta alla beslut själv!
    Förstår klart din stress. Visst är det kul att få bestämma men att mannen ändå är delaktig känns ganska så viktigt. Än är det ingen panik med att skicka ut inbjudningarna eftersom att det flesta åker på semester innan September. Ligger bröllopet dessutom på en helgdag är ju många lediga ändå.

    Skriv ett förslag som han får läsa och sätt lite press på att om han inte kommer med invändningar/ändringar snart så får den se ut såhär.

    Vi skickade ut våra förra veckan och har satt OSA til lden 1a juli. Tycker helt klart att ni ska anmäla tal till toastmaster/madame för att det då blir lite mer organiserat. Det blir också lättare för de som ska hålla talet för att de då på dagen får reda på när det är deras tur i schemat så att säga.

    Ska ni bara ha ett litet bröllop så kanske det kan vara lite mer spontant.

    Vi har inga barn själva så de kommer inte att finnas några barn med på festen (om de inte ammar). Det skrv vi i våra inbjudningar  utan att det gick att misstolka.
    Vi firar vår dag i vuxet sällskap, ammande barn är givetvis välkomna.

    Min pappa håller i önskelistan och det är hur bra som helst. Jag har själv hållt i önskelistan på hans 50års fest och alla som skulle komma tyckte också att det var bra. Det hindrar ju från att man får dubbelt av allt, haha.

    Delegera bort så mycket som möjligt till andra säger jag. OSA vill jag att dom gör till oss då det blir lättare när bordsplaceringen ska göras, men andra frågor hänvisar vi till hemsidan eller toastmaster.

    Det blir säkert jättebra :)
  • Lanin
    Äldre 12 Jul 20:50
    #83

    Hej brudar!!

    Nu närmar det sig med stormsteg! den 3e bara kryper närmre och närmre.
    Även här känns det som om vi har 1000 saker kvar att göra, har även lyckats trycka in en flytt sådär 5 veckor innan :P

    HÄr är lite av vad vi har kvar att göra:
    Bordsplacering och placeringskort
    Välja ut och köpa vin, öl mm
    Beställa tårtan
    sy upp klänningen
    göra vigselprogram
    bestämma utgångsmusik
    hitta noter till solosångerna
    prata med bandet
    skriva körschema och stämma av med toastmaster och toastmadame
    boka make up rådgivning
    fixa brudbukett och dekorationer till borden
    Öva vals

    Övningsköra med hästarna då jag är lite ringrostig. Vagnen vi ska ha rymmer bara två pers så vi får köra själv :)

    Hoppas allt går bra för er :)

    Någon som har några tips hur man kan göra snygga vigselprogram?

  • Lanin
    Äldre 13 Aug 10:25
    #93

    Håller också på att få lite smått panik. Listan över vad som ska göras bara växer och växer.

    Min dröm har alltid varit att åka häst och vagn på min bröllopsdag, då vagnen är öppen och inte har något tak går det inte om det regnar för mycket.....
    Vi har ju en plan B, men jag vill så gärna. Men men vi får ju varandra i alla fall.

    Men det ska bli så kul.... längtar med skäckbalndad förtjusning till dagen. hoppas vi hinner klart med allt :)

    Vi kan ju tipsa varandra om småsaker som är bra att inte glömma, göra en gemensam lista :)

    Mitt första som vi ska ha är doftljus på toaletten, så kommer det lukta gott hela kvällen :)

  • Lanin
    Äldre 1 Sep 11:21

    Aaahhh, mina nerver sitter utanpå kroppen just nu.
    På lördag gifter vi oss.
    Vädret ser än så länge bra ut och jag håller tummarna så hårt jag kan! Vill så görna köra med hästarna (vsgnen har inget tak).

    känns som 1000 saker kvar att göra. Kan inte sova ordentligt på nätterna, har listor överallt.
    Känns som om jag blivit knäpp, haha.

Svar på tråden September 2011!