• Lost and Found

Desperat lokaljakt Moheda/Växjö/Alvesta/Lammhult

Hej,

jag ser att det är mest blivande makar på denna sajt ännu så länge så tänkte rätta till könskvoteringen lite!

Jag och min sambo kommer att gifta oss i augusti och det blir till 99% Moheda kyrka. Vi gillar kyrkans interiör och exteriör - dessutom bor vi i Moheda försmaling.
    Vi har dock ett jätteproblem och det handlar givetvis om lokal.
    Jag har läst flera hundra inlägg i olika trådar på detta forum men ännu så länge har jag inte hittat vad jag söker.
    Det är alltså inte aktuellt med slott, herrgårdar eller lyxiga takvåningar då budgeten är ytterst begränsad.

Vi söker ett ställe som
    x - tar upp mot 100 personer
    x - som har nära till naturen (alltså inte inne i Växjö)
    x - dit man får ta med mat och dryck, då vi tänkte göra det mesta själva
    x - har den nödvändiga utrustningen att klara av matlagningen etc
    x - inte ligger allt för långt ifrån Moheda, 2-3 mils radie max?

Jag har ägnat timmar och åter timmar att försöka leta fram något som motsvarar mina "krav" men det är inte lätt.
    Det närmsta vi kommit hittills är Hanaslöv Skidbackes samlingslokaler men det kommer kräva att vi slår upp ett större partytält utanför också där barn och ungdomar kan äta då alla inte får plats inomhus.
    Jag är också osäker på att deras köksutrustning mäktar med utan att det kör ihop sig.
    Jag har en stark oro över att saker och ting kommer att gå åt skogen och att jag och min blivande fru inte kommer kunna slappna av på vår bröllopsfest!

Jag skulle verkligen uppskatta om någon kunde komma med lite tips i frågan!

Mvh

Niklas, blivande make

• Svar på tråden Desperat lokaljakt Moheda/Växjö/Alvesta/Lammhult
  • Lost and Found

Tittade lite på den och den verkar inte så dum vad gäller utrymme och att man bara hyr lokalen rätt av. Problemet jag ser är att det ligger "fel" sida Växjö och att köket inte är så välutrustat - men ska definitivt åka dit och titta, det kan ju vara värt besväret.

• asfaltsbarn

Folkets park i Rydaholm, är två lokaler ihop, med sittdel och ett dansgolv man även kan ställa ut bord på. ett mindre kök finns också, vet tyvärr inte hur utrustat det är..Det ligger inne i rydaholm men vid elljusspåret så det är ganska avskilt..

• asfaltsbarn

Blädingegården och kvenneberga bygdegård..

• Zazziki

"gula villan" vid evedal, den ägs av pensionärföreningen så någon som är pensionär måste hyra den åt er, mina vänner gifte sig där, jättefint och billigt.
    Det heter inte gula villan, men jag vet inte vad.

• Lost and Found

Asfalt: Blädingegården var redan uppbokat det datumet.
    Rydaholm och framför allt Kvenneberga är ju värt ett besök dock, tack!

Zazziki: Gula Villan, eller Wilhelmshill som det nog heter, ska enligt gamla inlägg här på forumet endast ta in ca 60-70 personer. Annars hade det nog varit ett förstahandsalternativ.

• fröken lilly

Solgården i Bor, som ligger mellan Rydaholm och Värnamo, kanske kan vara nåt?! Min bror hade sin bröllopsfest där och jag tror att vi var över 100 personer. Inte är det dyrt att hyra det heller. Stort gult hus som ligger vid en sjö.
    Sedan vet jag att det finns nåt i närheten av Lammhult som heter Anebodagården. De får också plats med över 100 personer. Ligger också fint vid en sjö.
    Lycka till!

• Lost and Found

Aneboda tar endast 60-70 personer enligt hemsidan, Solgården låter mysigt men i lite fel riktning - ska dock kolla lite mer på den. Tack för tipsen fröken Lilly!

• fröken lilly

fast jag vet att de tar fler, vi var nämligen där och kollade och vi ska ha 120 gäster... ring dem vettja! :)

Svar på tråden Desperat lokaljakt Moheda/Växjö/Alvesta/Lammhult