Desperat lokaljakt Moheda/Växjö/Alvesta/Lammhult
Hej,
jag ser att det är mest blivande makar på denna sajt ännu så länge så tänkte rätta till könskvoteringen lite!
Jag och min sambo kommer att gifta oss i augusti och det blir till 99% Moheda kyrka. Vi gillar kyrkans interiör och exteriör - dessutom bor vi i Moheda försmaling.
Vi har dock ett jätteproblem och det handlar givetvis om lokal.
Jag har läst flera hundra inlägg i olika trådar på detta forum men ännu så länge har jag inte hittat vad jag söker.
Det är alltså inte aktuellt med slott, herrgårdar eller lyxiga takvåningar då budgeten är ytterst begränsad.
Vi söker ett ställe som
x - tar upp mot 100 personer
x - som har nära till naturen (alltså inte inne i Växjö)
x - dit man får ta med mat och dryck, då vi tänkte göra det mesta själva
x - har den nödvändiga utrustningen att klara av matlagningen etc
x - inte ligger allt för långt ifrån Moheda, 2-3 mils radie max?
Jag har ägnat timmar och åter timmar att försöka leta fram något som motsvarar mina "krav" men det är inte lätt.
Det närmsta vi kommit hittills är Hanaslöv Skidbackes samlingslokaler men det kommer kräva att vi slår upp ett större partytält utanför också där barn och ungdomar kan äta då alla inte får plats inomhus.
Jag är också osäker på att deras köksutrustning mäktar med utan att det kör ihop sig.
Jag har en stark oro över att saker och ting kommer att gå åt skogen och att jag och min blivande fru inte kommer kunna slappna av på vår bröllopsfest!
Jag skulle verkligen uppskatta om någon kunde komma med lite tips i frågan!
Mvh
Niklas, blivande make