• stavfe­llet
    Äldre 6 Apr 14:19
    14305 visningar
    58 svar
    58
    14305

    Bröllop i Sundsvall sommaren 2010

    Hej på er! Tyckte att det behövdes ett tillhåll för oss som ska säga JA i finaste Sundsvall under sommaren

    Jag och min blivande gifter oss 14/8 i Selånger kyrka.

  • Svar på tråden Bröllop i Sundsvall sommaren 2010
  • stavfe­llet
    Äldre 6 Apr 16:47
    #2

    Nävsta också eller?
    Förresten, var in på er sida, och visst är din Johan en Ljustakille?

  • stavfe­llet
    Äldre 7 Apr 08:45
    #4

    Nä känner var väl att ta i men en sån jag vet vem det är iaf. Och resten av huligangänget från Ljusta/Finsta Var tillsammans med Ante D för ungefär en evighet sen. Och så är ju iofs både jag och min blivande från Ljusta vi också

  • stavfe­llet
    Äldre 7 Apr 12:14
    #6

    Alexandra heter jag iaf född 84. Och Markus heter killen, 83a.

    Planerna går väl...fast vi bestämde oss för typ två veckor sedan så det blir lite snabba ryck :D Dessutom kom vi på att vi ska flytta hem till Sundsvall på samma gång så det blev lite mycket, haha! Men kyrka och lokal är som sagt bokade och klänning köpte jag igår. En alldeles för dyr men jag blev pangkär! Inbjudningarna är på G men det saknas lite klipp och klistra.

    Vet du förresten hur många man får plats att duka för i Nävsta? Insåg just att jag aldrig frågade och det kan ju kanske va bra att veta innan jag bjuder dit folk

  • stavfe­llet
    Äldre 8 Apr 18:28
    #8

    Wiiihoo! igår fick vi veta att det verkligen blir flytt. Nu i helgen åker vi upp och skriver kontrakt på ett radhus i Granloholm Så himla kul! Nåt som inte var lika kul är att Markus pappa inte kan komma det datumet vi bokat bröllopet

    Max 100, va bra, då ryms vi! Och ja, vi lär nog inte ha så många långtråkiga stunder i sommar

  • stavfe­llet
    Äldre 10 Apr 22:27
    #10

    Vi ska ringa och kolla hur det ser ut med andra datum men det lutar väl åt det "gamla" ändå. Om jag får vara ego så vill jag ha det då, man har liksom tänkt in den dagen nu

    49 dagar är verkligen typ ingenting, spännande!!!

    Sitter och kollar på ring nu, blir nog en väldigt simpel, det känns mest som jag liksom. Fast just nu är det mest bara flytt i skallen på en Skrev kontrakt idag och det blir inflytt 14 maj! Som jag längtar.

  • stavfe­llet
    Äldre 13 Apr 15:47
    #13
    Förväntan2010 skrev 2010-04-11 08:22:52 följande:
    Ja jag förstår att du känner så! När vi hade bestämt datum var 29de Maj mitt bröllopsdatum på en gång även om det låg ett år framåt i tiden! :) Ååå va roligt och kolla på ring! :) Min ring har jag bild på i galleriet, men jag är nog helt tvärtemot dig! hehe! :)Oj 14de Maj, det är ju jätte snart!! Va kul, hur stort är det?
    Då måste jag in o kolla in din ring

    Det är en trea på 98 kvm tror jag det var. I två våningar så uppe äre sovrum, ett stort badrum, förråd och balkong. Nere ett mindre badrum, kök, vardagsrum och altan. och så äre ju en liten gräsplätt framme vid ingången också men solen finnes på baksidan
  • stavfe­llet
    Äldre 13 Apr 15:48
    #14
    Superstarfia skrev 2010-04-12 14:49:44 följande:
    Hejsan! hoppas de är ok att man hoppar in här...Jag och min M2B ska gifta oss inte i Sundsvall, men utanför Timrå, hoppas det är ok ändå?vi säger ja den 7 augusti och har bokat Stornäsets vandrarhem för fest. Hur gör ni med mat, catering eller laga själva?
    Hoppa in du

    Vi har tänkt fixa maten själva. Nån slags italiens/medelhavsbuffé blir det nog. Ni då?
  • stavfe­llet
    Äldre 13 Apr 16:23
    #16
    Förväntan2010 skrev 2010-04-11 08:22:52 följande:
    Ja jag förstår att du känner så! När vi hade bestämt datum var 29de Maj mitt bröllopsdatum på en gång även om det låg ett år framåt i tiden! :) Ååå va roligt och kolla på ring! :) Min ring har jag bild på i galleriet, men jag är nog helt tvärtemot dig! hehe! :)Oj 14de Maj, det är ju jätte snart!! Va kul, hur stort är det?
    Du, ringen var supervacker!!!
  • stavfe­llet
    Äldre 16 Apr 17:42
    #18
    Förväntan2010 skrev 2010-04-16 09:44:57 följande:
    Välkommen till tråden, kul med fler!! :)Tack så mycket! Hoppas det går bra med all flyttning för er nu, det börjar närma sig!! :)Just nu sitter jag och är väldigt uppgiven och ledsen... Det är bara massa problem med företaget som syr upp min klänning och nu när all flygtrafik är stoppad på obestämd tid så kan det heller inte fraktas något hit... Jag har handlat massor från USA, England, Australien och sånt och inte minst min klänning som behöver skjuts från Kina...! Jag vet inte vad jag ska göra... blir väl ett bröllop i morgonrock och tofflor...!
    Neeej! Svårt att veta hur länge det håller i sig också ju =/ Håller tummarna för dig!
  • stavfe­llet
    Äldre 16 Apr 21:46
    #20

    Positivt det iaf. Fast brudklänningen är ju förstås "it"... Håll oss uppdaterade!

    Vi har knappt hunnit andats bröllop, bara MASSOR med flyttsaker att tänka på och fixa. inte ens kollat på annat datum...så det blir nog den 14/8 som det var tänkt. Kul tycker jag men jag antar att M kommer sakna sin pappa den dagen. Well, det återstår att se!

  • stavfe­llet
    Äldre 20 Apr 16:17
    #31

    Gudars vad duktiga ni är! Här händer det absolut ingenting Känner mig inte stressad heller, kanske är det därför Jag tänker att jag ska ta tag i allt efter flytten men dagarna springer och snart är det sommar och vem vill sitta inne och grejja framför dataskärmen då? Blir så trött på mig själv!

  • stavfe­llet
    Äldre 5 May 09:39
    #34
    Förväntan2010 skrev 2010-04-26 12:36:55 följande:
    Hej, hoppas det går bra för er!! :) Själv blev jag Hippad i Lördags! :) Ni kan läsa om ni vill: xantan.blogg.se
    Men va kul!

     


    helt missat att svara i din gästbok kom jag på. Ska skynda mig dit


    Men du som också ska gifta dig i Selånger, vad har prästen sagt om alternativ musik i kyrkan? Byta utgångsmarschen mot nån mer otraditionellt tex.

  • stavfe­llet
    Äldre 7 May 09:53
    #36
    Förväntan2010 skrev 2010-05-05 20:07:05 följande:
    Vi ska träffa Prästen på fredag! :) så jag vet inte än faktiskt!!! Men jag skriver när vi har pratat med honom!
    Toppen! Får hoppas det är en trevlig prick
  • stavfe­llet
    Äldre 11 May 09:55
    #41
    Förväntan2010 skrev 2010-05-11 08:12:40 följande:
    Hej alliopa, nu är det 18 dagra kvar för mig och jag har sjukt mycket att göra!!!!!! Vart tog tiden vägen?! Vi har träffat prästen nu och det var helt okej att gå in med sin pappa!!! :)
    Spännande! Kanske är en tolerant och öppen präst då, va skönt! Min första tanke var att gå in med min pappa men nu tror jag att jag har ändrat mig. Vi får se hur det blir :_)
  • stavfe­llet
    Äldre 11 May 17:35
    #44

    Nu kan jag ionte komma på vad det heter men det ligger iaf ovanför torget. Mittemot Videoteket. Där gjorde jag naglar när jag var tärna på bröllop för ett par år sedan och blev toppnöjd!

  • stavfe­llet
    Äldre 27 May 15:03
    #48
    Förväntan2010 skrev 2010-05-19 22:37:07 följande:
    Om tio dagar är det dags för oss!! OJ va tiden har gått fort kan jag bara säga!!! I morgon är det inte tvåsiffrigt ens!! :)   Hur går det för er med allt?
    Lycka till på lördag nu tjejen! Njut och ha en kanondag :)
  • stavfe­llet
    Äldre 31 May 17:01
    #51
    Förväntan2010 skrev 2010-05-31 09:49:55 följande:
    Det var en sån OTROLIG dag!!!! åååååå jag ville aldrig att det skulle ta slut!! Ni kan inte ens föreställa er hur underbart det är!! 1000 gånger bättre än vad jag kunnat förvänta mig!!
    underbart det låteer :) Grattis frun!
  • stavfe­llet
    Äldre 9 Jun 13:10
    #54

    äntligen har jag fått inbjudningarna klara!


    Bokat hotellrum på Knaust för bröllopsnatten. 600 spänn plus 250kr för deras Love-paket kändes som en rimlig summa. Ingen svit förstås men ett fint rum ändå!

  • stavfe­llet
    Äldre 11 Jun 07:57
    #56
    Superstarfia skrev 2010-06-09 21:20:56 följande:
      Oj va billigt tänkte jag när jag inte läst hela meningen. Vi får betala 3000kr för en svit, men de tycker vi de är värt.. När gifter ni er?
    Vi tänkte först sova hemma för det kändes som en onödig utgift. Men det här blir nog bra Vi gifter oss 14/8.
Svar på tråden Bröllop i Sundsvall sommaren 2010