• Nibla
    Äldre 31 Mar 18:36
    23002 visningar
    198 svar
    198
    23002

    Fikasugna göteborgsfruar slutar aldrig att tjöta! Tråd 16.

    Hej,

    Jag är såååå trött. Slumrade till på soffan för ett tag sen och när jag vaknar kommer jag ut i köket där L huserat under min tupplur. Smörgåsrån och knäckebröd på hela golvet. Mitt uppi detta sitter flickebarnet och säger "Kex". Haha!

    Förhoppningsvis har jag några spännande nyheter imorgon. To be continued.......

  • Nibla
    Äldre 1 Apr 11:29
    #10

    .....och det är "idag" ända fram till kl 23.59.

    Men kan avslöja för er nyfikna att det INTE involverar en växande mage om ni nu trodde det! MOhahah!

  • Nibla
    Äldre 1 Apr 17:48
    #13

    Får vänta med nyheten till på tisdag.....

  • Nibla
    Äldre 6 Apr 16:55
    #23

    Japp, då kan jag kläcka nyheten!

    Jag har fått nytt jobb!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    Finns bara fördelar med nya jobbet:
    -Närmre (Alingsås)
    -Statligt anställd = bra förmåner (i alla fall om man jämför med min nuvarande anställning)
    -Varierande arbetsuppgifter
    -Bättre betalt
    -FAST anställning, äntligen är man fri från konsultträsket!!

    Fick precis reda på det så inget är officiellt än, min nuvarande arbetsgivare vet inget än, inte heller Volvo, så jag undanbeder mig gratulationer på Facebook.

  • Nibla
    Äldre 11 Apr 19:38
    #30

    Linum,
    Hon verkade ha lite bråttom medan du ändå verkade ta det lugnt. Skön inställning!

    Våra vänners pojk låg också i säte och de hade tid för kejsarsnitt, men värkarna satte igång tidigare så han föddes också med rumpan före. De fick också höra från sjukvårdspersonalen att det var en "ära" att vara med på en sån födsel. En barnmorska svor lite lätt eftersom hon hade bytt bort sitt skift just den dagen. Haha!

    Sköt om er!

  • Nibla
    Äldre 26 Apr 16:31
    #70

    Hej på er!


     


    Vabbar halva dagen idag. Var på jobbet redan 06.20 och åkte hem vid 12.30, så det blev inte så många missade timmar.


    L är lite krasslig, har fått en tid till henne i Alingsås ikväll. Hoppas att vi en gång för alla kan få bukt med hennes hosta och rosslighet.


    Snart ska vi ha grillpremiär!


    Ab, jag börjar jobbet den 10/5. Ska bli såååååå skoj!


    Bauti, tutteoperation? Varför då?

  • Nibla
    Äldre 26 Apr 16:33
    #71

    Ab, läste din blog precis! Vad festligt!!!

  • Nibla
    Äldre 26 Apr 20:33
    #76

    Jag hade ju bomber när jag ammade och mina tuttar är som de var innan jag var gravid, tack och lov. Så inga taxöron här inte!

  • Nibla
    Äldre 27 Apr 13:19
    #82

    Tjenare tjejer,


    Här sitter jag i soffan med ett sovande flickebarn på övervåningen. Iklädd sweats med laptopen i knät och en latte i handen.


    Inte så dumt det där med VAB.....hehe!


    Apropå bröstoperationer: Min svärmor förminskade brösten för ca 10 år sen. Det bästa hon gjort säger hon. 

  • Nibla
    Äldre 27 Apr 14:08
    #87

    Jag ska jobba som koordinator på Arbetsförmedlingen i Alingsås! Kommer inte ha hand om några arbetssökande utan mer vara den som är administrativt ansvarig på kontoret.


    Börjar den 10/5. Ska bli sååååå skoj!


    De frågade på intervjun hur jag såg på AF och jag tänkte att det fick bära eller brista. Jag sa att jag och säkert många med mig har bilden av att det bara jobbar trötta tanter 60+ som egentligen inte är intresserade av att hjälpa utan bara väntar på att få gå i pension. När jag sagt det tänkte jag att nu får jag aldrig detta jobbet, men de tyckte väl om min brutala ärlighet antar jag.


    Jag får 32 dagars semester. Hi hi!

  • Nibla
    Äldre 29 Apr 20:38

    Jag är så trött!!! Inte fysiskt trött, utan trött på jobbet!


    I TRE dagar har våra system legat nere vilket resulterat i att vi inte kunnat leverera det vi ska till kund i tid. Idag en kvart innan jag skulle gå hem började allt fungera igen och chefen meddelade att det eventuellt kommer bli beordrad övertid i helgen!


    För det första kan jag bara jobba på söndag och L och N ska till torpet i helgen så jag är utan bil hela helgen, vilket betyder att jag inte kan ta mig till jobbet annat än med taxi.


    Hur är det vid beordrad övertid? Jag menar, det kan ju inte vara meningen att jag ska behöva betala en taxi 3,5 mil enkel väg för att komma till jobbet. Kommer ju förlora pengar nästan ju. Sen å andra sidan skiter väl jobbet i hur jag tar mig till jobbet.......


    Det är också beordrad övertid nästa vecka och jag meddelade chefen att jag verkligen inte kan jobba över på måndag, men däremot de andra dagarna. Vi ska på utvecklingssamtal på dagis och vi har redan ändrat den tiden två gånger så jag vill verkligen prioritera detta. Då säger chefen att hon inte kan ta hänsyn till enskilda fall utan att övertiden gäller alla.


    Man kan ju undra hur det kommer sig att ett företag som har personaladministration som specialitet, kan ha så usla backuper när det gäller datasystem att det tar TRE dagar att fixa. När produktion på Lastvagnar ligger nere exempelvis, har Volvo IT en policy att det ska ta TVÅ timmar att fixa.


    Jag är sur! Skönt att slippa skiten snart.

  • Nibla
    Äldre 5 May 17:25

    Hej på er!


    Det behövdes aldrig någon övertid som tur var. Skönt att slippa den "fajten". Är såååå redo att sluta där nu, tycker mest att jag lallar omkring. 


    Annar är allt lugnt, är såååå trött bara. Var på jobbet kl 6 i måndags morse. Sjukligt. Man ska inte behöva gå upp kl 4.30 på morgonen annat när man ska åka till Landvetter för att resa bort.


    Pratade också med min nya chef idag. Är så sjukt taggad att få börja jobba! Jag ska tydligen sitta på ett kontor i Gamlestaden några dagar första veckan för att få inblick i det administrativa. Sen kommer det en gubbe till kontoret och visar lite saker, sen ska de skicka mig på utbildning också. Låter väldigt skoj! Och sen är det två konferensdagar på Nääs Fabriker andra veckan. Pust!


    Ikväll står bakning på schemat. Ska göra tre sorters cupcakes att ha med till jobbet imorgon. Ska snart åka och inhandla allt på Lidl. 


    Ha de!!

  • Nibla
    Äldre 7 May 15:48

    JAG ÄR FRI!!!!!


    Slutade kl 13 idag och fick jobbat undan allt jag hade liggande. Skönt!


    Ikväll ska jag på middag med tre gamla kompisar från gymnasietiden som jag inte träffat sen dess. Ska verkligen bli superskoj! Vi spelade allihopa i samma innebandylag så man  umgicks rätt flitigt, träning två gånger i veckan, match på helgen och därefter alltid festande. Vi tog våra innebandykarriärer på allvar.


    Imorgon ska vi 18-årskalas i hemtrakterna. Kul att träffa tjocka släkten igen.

  • Nibla
    Äldre 26 May 23:21

    Hej hej,


    Äntligen lite tid till att skriva. 


    Här går livet i 140, veckorna bara flyger iväg och vi har en massa saker inplanerade ända fram till midsommar. Pust!


    Apropå amning, jag kände ganska väl när mjölken började sina, men då var Lovisa redan 9 månader så då tedde det sig naturligt att helt enkelt sluta. Hon var inte så intresserad längre plus att bröstvårtorna levde farligt, eftersom hon hade tänder både där uppe och nere. Så fort Lovisa var 6 månader slutade jag med kvällsamningen och ersatte med välling. Good shit! Hon somnade som en stock och det blev slut på det där jäkla snuttandet.


    Tez, en lasagne kanske? Ett säkert kort, enkel att göra dagen innan plus att en lasagne gärna smakar bättre om den fått stå till sig lite.


    Nya jobbet är lugnt, än så länge. Har varit på kontoret i Gamlestaden ett par gånger och suttit med en tant som jobbat på AF i 25 år. Så nu har jag lite mer kött på benen för att kunna ta itu med de gigantiska högarna som ligger och väntar på kontoret.....Jag har ju hand om all diarieföring på kontoret, dvs dokumentera alla beslut som tas och all kommunikation i ärendena. Man blir mörkrädd när man läser vissa brev och överklaganden etc. De flesta är dock rätt tragiska. Fasen vad glad jag är att jag har ett jobb......


    En annan sak som är bra med att vara statligt anställd är att man tar ut sin semester samma år som man tjänar in den, dvs semesteråret går från 1/1-31/12. I de flesta fall är det 1/4-31/3. Detta betyder att jag får 21 dagars betald semester i år. Jippie!!! 


    Synd att jag inte kan vara med den 6/6. Kanske kan vi hitta ett nytt datum, sist jag träffade er var i februari när ni var här på brunch om jag inte minns fel.


     

  • Nibla
    Äldre 7 Jun 07:35

    God morgon,


    Synd att vi inte kunde komma igår, får bli en annan gång.


    Ska snart till jobbet, har varit ute på en joggingrunda nu på morgonen. Så skönt!!!

  • Nibla
    Äldre 20 Jun 21:10

    På midsommarafton ska vi till vänner här i förorten. Traditionsenligt med sill, nubbe och jordgubbar. De senaste åren har det ju regnat så i år kanske det tom blir en midsommarstång.


    På midsommardagen ska jag har födelsedagsfirande för de nämast sörjande. Fyller år på söndagen men då ska N åka till London med jobbet.

Svar på tråden Fikasugna göteborgsfruar slutar aldrig att tjöta! Tråd 16.