• tulare­mi
    Äldre 21 Mar 21:17
    6057 visningar
    31 svar
    31
    6057

    Gullig tant

    Vad tänker du på när du tänker på en gullig tant?
    Det ska vara något som går att ha som dekoration på bord och liknande.
    Vi hade tänkt ha lite olika saker på olika bord.

    Några grejer vi kommit på är bl.a små söta blommor i krukor, trevånings-kakfat med något gott på, Emser-tablettaskar.
    Nu hoppas jag att det finns en massa kloka människor här som kan komma med ännu fler idéer! :) Tack på förhand!

  • Svar på tråden Gullig tant
  • tulare­mi
    Äldre 21 Mar 22:17
    #3

    Tackar för tipsen! virkade dukar är verkligen gulletant! :) Tycker förklädet var en kul idé! Det skulle man kunna ha som dekoration ovanpå duken bara bordet är stort nog (så man slipper ha sitt kuvertbröd på någons blommiga förkläde! ;) ).

  • tulare­mi
    Äldre 22 Mar 18:26
    #11

    Tack så jättemycket för alla bra och kreativa tankar! Ett litet stilleben med virkad duk ett pärlhalsband och lite sånnt kan nog bli kanon! Ätbara dekorationer med småkakor är ju också bra (inte minst om det finns barn vid borden!) Stickning/virkning som man kan få pilla med om man vill är ju en kul grej!

    annaochmias; vi kom på idén när vi satt och funderade, vi ville ha något slags tema men kände att vi inte ville ha något speciellt färgtema. Ville inte ha något trendigt utan något mysigt utan att det blev höstmurrigt. Vi gillar att sitta på små söta tantfik dricka kaffe framför kakelugnen. Sedan har jag en förkärlek till små tanter! Arbetsnamnet var "tema: tantfik" men vi associerar nu brett. :D

    Temat är alltså inte på våra/gästernas kläder utan mer detaljer i utsmyckningen, kortsaker etc.

  • tulare­mi
    Äldre 24 Mar 15:37
    #15

    haha! Det vore nåt det med tantkrull. :D Dock tror jag att det kommer finnas representerat hos vissa äldre släktingar helt naturligt!
    Tackar återigen för alla idéer!

  • tulare­mi
    Äldre 25 Mar 12:29
    #18

    Sebastiána; Nja, tema och tema, inte mer tema än folk som har typ "vinrött och silver". Men vi har "gullig tant" som inspiration istället för färgtema. Givetvis inte bokstavligen tant med en dosett och stödstrumpor i ett litet stilleben utan mer inredningsmässigt lite söt tant (dock inte så övermöblerat med prydnadssaker som det lätt kan bli hos äldre damer hihi...)

  • tulare­mi
    Äldre 28 Mar 12:13
    #27

    Haha, många sköna kommentarer!
    Överväldigad av bra idéer för inspiration, nu ska jag googla så fingrarna glöder!
    Fnissat gott åt leverpastejmackor på formfranska med smör, haha! Nattamat? ;)

    oomphgirl: tack för länk, ser mycket bra ut, ska kolla närmare på det NU.
    Kattpoet: KLOCKRENT med hårda karameller som man uppmanas att suga på.

Svar på tråden Gullig tant