• Tattolady

Vi med små, enkal bröllop

Hej!
    Känns som jag är helt själv att planerar ett "enkelt" bröllop, nära och kära som blir ca 50 pers allt som allt. Ingen fest efter utan lite fika och så i församlingsalen.
    En enkel klänning inga brudföljen/bestmman våran son får agera båda :D

Finns det fler som vill ha ett litet enkelt bröllop??

• Svar på tråden Vi med små, enkal bröllop
  • Han och Hon

www.tradera.com/Stilfull-och-Elegant-Aftonklanning-S-M-auktion_301742_108870019

Denna klänning hoppas jag att den är min snart. Den har jag tänkt ha som bröllopsklänning.

Värre är det med skor, just nu vet jag inte alls vad jag vill ha på fötterna.

Klänning till min dotter är klar. Hon fick en kinadress från sin morfar och hans sambo nu i helgen, dom två har nyligen varit i Thailand, så då hittade dom en fin kinadress till min dotter. Så den ska hon få bära 21/7-2010 om hon nu inte hinner växa ur den. Hon är 2 år och 3 månader idags läget.

Jag börjar känna en liten stress. Det är en stress med dessa inbjudningskort. Jag vet inte hur jag ska skriva, då bröllopet är hemligt. Gästerna är bjudna till mitt 25-års firande, som sedan utan gästernas vetskap kommer bli ett bröllop.

Kattpoet, haha haha, ja du vad ska man säga, hmm smaken är som baken... Det passar nog riktigt bra då man såg dessa utstyrslar som dessa brudar hade i bloggen...

• Tattolady

Åhh vilken söt!!

Han och Hon skrev 2010-03-16 18:48:43 följande:

www.tradera.com/Stilfull-och-Elegant-Aftonkla...Denna klänning hoppas jag att den är min snart. Den har jag tänkt ha som bröllopsklänning.Värre är det med skor, just nu vet jag inte alls vad jag vill ha på fötterna.Klänning till min dotter är klar. Hon fick en kinadress från sin morfar och hans sambo nu i helgen, dom två har nyligen varit i Thailand, så då hittade dom en fin kinadress till min dotter. Så den ska hon få bära 21/7-2010 om hon nu inte hinner växa ur den. Hon är 2 år och 3 månader idags läget.Jag börjar känna en liten stress. Det är en stress med dessa inbjudningskort. Jag vet inte hur jag ska skriva, då bröllopet är hemligt. Gästerna är bjudna till mitt 25-års firande, som sedan utan gästernas vetskap kommer bli ett bröllop. Kattpoet, haha haha, ja du vad ska man säga, hmm smaken är som baken... Det passar nog riktigt bra då man såg dessa utstyrslar som dessa brudar hade i bloggen...
  • Brudiframtiden
    ÄlskadeUngar skrev 2010-03-15 23:58:12 följande:
    Hej! Jag hoppar också in här Vi har bokat dop+bröllop den 22/5 nu i år, och vi tänker inte berätta åt någon innan det är dags. Så nu håller vi för fullt på att planera hur vi ska göra för att inte avslöja oss, och hur vi ska göra det bäst i kyrkan Vi funderar även över maten, tror att det blir catering + köpta tårtor, orkar nog inte fixa själv den här gången.. När vi döpte våran andra flicka så vet jag inte hur länge jag höll på med tårtan, och det känns som att jag har annat att tänka på den här gången än tårtdekorationer och fyllningar Vi blir iaf ca 30 pers, och SKA absolut hålla oss under 20000
    När barnens kusin döptes blev det överraskningsbröllop samtidigt. Men dom gick in till bröllopsmarch och tog bröllopet först och sen dopet som alla var där för. Pojkeen som skulle döpas lämnade de över till mormor och morfar som höll på att tappa hakorna! Jättefint var det!
  • Nove

Tattolady! jag tycker att din outfit är riktigt läckert, skorna är ju pricken över i:et.

Älskade ungar! Kan du inte köpa någon mer cocktail aktig klänning, det har jag gjort och den är lite sådär lagom. Min är vit men det går ju att få andra färger också tex. riktigt ljus dimrosa färg. Svårt att råda faktiskt, ofta har man ju ändå en liten bild av hur man vill ha det, eller hur?

• Skuggan

Härligt med en sån här tråd!

Är det någon som planerar ett riktigt litet bröllop? Vi tänker oss bara familjen, totalt 12 vuxna och 4 barn. Däremot vet vi inte riktigt om vi vill gå på resturang sen eller om det blir lite opersonligt. Vi har samtidigt ingen härlig trädgård att sitta i så en middag i lägenheten känns inte så lockande.

Vi började med att planera ett "traditionellt" bröllop med middag och fest, men det kändes inte rätt för oss. Sen blev det ett aningen mindre med vänner, familj och afternoon tea, men i slutänden kände vi att vi helst vill fokusera på våra familjer, som aldrig träffats, trots att vi varit ett par i 7 år!

• fiffen
    Skuggan skrev 2010-03-17 08:03:31 följande:
    Härligt med en sån här tråd!Är det någon som planerar ett riktigt litet bröllop? Vi tänker oss bara familjen, totalt 12 vuxna och 4 barn. Däremot vet vi inte riktigt om vi vill gå på resturang sen eller om det blir lite opersonligt. Vi har samtidigt ingen härlig trädgård att sitta i så en middag i lägenheten känns inte så lockande. Vi började med att planera ett "traditionellt" bröllop med middag och fest, men det kändes inte rätt för oss. Sen blev det ett aningen mindre med vänner, familj och afternoon tea, men i slutänden kände vi att vi helst vill fokusera på våra familjer, som aldrig träffats, trots att vi varit ett par i 7 år!
    precis så var det för oss! jag hada planerat och drömt om det stoa bröllopet, men sen kom VI fram till att det inte var det VI ville ha. jag glömde bort m2b i all hets!
  • Tattolady

TACKAR!!!
    Jag ska lära mig att gå i dom skorna :S
    Jag KAN verkligen inte gå i klack ser ut som en kossa på styltor........

Nove skrev 2010-03-16 22:56:06 följande:
    Tattolady! jag tycker att din outfit är riktigt läckert, skorna är ju pricken över i:et.Älskade ungar! Kan du inte köpa någon mer cocktail aktig klänning, det har jag gjort och den är lite sådär lagom. Min är vit men det går ju att få andra färger också tex. riktigt ljus dimrosa färg. Svårt att råda faktiskt, ofta har man ju ändå en liten bild av hur man vill ha det, eller hur?
  • Skuggan
    fiffen skrev 2010-03-17 08:40:02 följande:
    precis så var det för oss! jag hada planerat och drömt om det stoa bröllopet, men sen kom VI fram till att det inte var det VI ville ha. jag glömde bort m2b i all hets!
    Ja man hastar iväg så snabbt bara för att man har så många föreställningar om hur ett bröllop SKA vara.

För oss så var det jag som insåg att jag inte vill ha det stora bröllopet. Jag är inte besväm med styltiga tal och uppstyrda bordsplaceringar. Jag struntar i bröllopslekar och är inte så förtjust i brudklänningar. Jag vill inte behöva fundera på om festen är lämplig för barn eller om folk dricker för mycket. Samtidigt förstår jag de som drömmer om DEN stora dagen. Det är bara inte min dröm.

Min sambo hade svårare att släppa det traditionella, inte för att han måste ha det så utan för att det är så det liksom ska vara. Men nu har vi landat i att det viktiga är vad vi vill.

Hur tänker ni lägga upp dagen?
  • Nove

Håller med föregående talare, jag vill inte heller ha den där stora prinsess drömmen även om jag tycker att det är jätte vackert på andra.
    Jag skulle verkligen känna mig så utspökad och obekväm i situationen, har aldrig gillat att stå i centrum för allas blickar.
    Men någonstans är det ändå kul att ha det lite speciellt, en dag att verkligen minnas, så vi tar allt som ett vanligt bröllop har fast i mycket mindre dimention passar oss som handsken.
    Däremot har jag min fulla förståelse för de som verkligen vill ha denna prinsess dag för visst är det vackert med ett stort kyrkbröllop också.

Svar på tråden Vi med små, enkal bröllop