• Tattolady

Vi med små, enkal bröllop

Hej!
    Känns som jag är helt själv att planerar ett "enkelt" bröllop, nära och kära som blir ca 50 pers allt som allt. Ingen fest efter utan lite fika och så i församlingsalen.
    En enkel klänning inga brudföljen/bestmman våran son får agera båda :D

Finns det fler som vill ha ett litet enkelt bröllop??

• Svar på tråden Vi med små, enkal bröllop
  • ÄlskadeUngar

Hej! Jag hoppar också in här
    Vi har bokat dop+bröllop den 22/5 nu i år, och vi tänker inte berätta åt någon innan det är dags. Så nu håller vi för fullt på att planera hur vi ska göra för att inte avslöja oss, och hur vi ska göra det bäst i kyrkan
    Vi funderar även över maten, tror att det blir catering + köpta tårtor, orkar nog inte fixa själv den här gången.. När vi döpte våran andra flicka så vet jag inte hur länge jag höll på med tårtan, och det känns som att jag har annat att tänka på den här gången än tårtdekorationer och fyllningar
    Vi blir iaf ca 30 pers, och SKA absolut hålla oss under 20000

• ÄlskadeUngar

Är det förresten någon som har tips på en fin klänning, gärna knälång, som inte avslöjar vad vi ska göra efter dopet, men ändå är fin? Har beställt ett par vita skor med 6 cm klack som jag ska ha till

• Kattpoet

Älskade ungar,Ta en vit sommarklänning och använd det, det ingen som höjer ögonen åt en enkel vit klänning.

www.bonprix.se/se/Klaenning-1999626-bundle.htm&fb=0&ssz=-1&spr=-1&sco=vit&label_id=-1&sss=-1&sma=-1&srz=-1

www.laredoute.se/DetailPages/DetailPage.aspx&productId=266237&articleId=52085&SellingFlag=SearchText&SearchBackLink=

www.laredoute.se/DetailPages/DetailPage.aspx&productId=266990&sellingflag=Prediction&ST=Predictor%20-%20random&pos=Predictor%20-%20random%20-%20Pos%201

www.ellos.se/DetailPages/DetailPage.aspx&productId=253597&articleId=366155&SellingFlag=SearchText&SearchBackLink=

www.ellos.se/DetailPages/DetailPage.aspx&productId=245815&articleId=365974&SellingFlag=SearchText&SearchBackLink=

• fiffen
    Kattpoet skrev 2010-03-16 09:36:31 följande:
    Älskade ungar,Ta en vit sommarklänning och använd det, det ingen som höjer ögonen åt en enkel vit klänning
    haha satt en lång stund och vart irriterad av den "spydiga" tonen som kattpoet använde i sitt inlägg, tills jag insåg att hon svarade dig som kallar dig älskadeungar! hoho så tokigt det kan bli!

har förövrigt förälskat mig i den första klänningen för någon vecka sedan och fastnade nu också för den sista. fina klänningar! ha på dig en kofta i färg under dopet, så är det ingen som kommer ana något tror jag :)
  • Semaj

Kattpoet: vilken fin klänning! Vad duktigt du måste vara på att sy om du kan sy en sån . Tråkigt att ni inte får ett litet bröllop (om det är det ni eg vill ha). Underbart att din karl slogsför kaffe+kaka

Hur gör ni som har småbarn på bröllopet? vi har en 2-åring och en tjej som nu är ca 6 veckor...

Vi håller fortfarande på att vela mellan dop+bröllop eller ha det var för sig. Kanske ni kan dela med er av dera åsikter? Eg vill vi att dopdagen ska vara dotterns dag, men det är ju sååå smidigt att ha vigseln då också. Varken jag eller mannen vill ha ett stort tradioteionellt bröllop så det hade passat oss perfekt...

Älskadeungar: Hur går era planer

Eftersom i tänkt en liten intim bröllopsmiddag på kvällen har vi tänkt att önska oss hjälp i present, ex. min mamma dukar, svärmor lagar mat, svägerska bakar tårta osv. På så sätt borde vi komma ner i kostnad och så kan vi bestämma exakt vad som serveras. Låter underbart att bara ha sina egna absoluta favoriter på bröllopsbordet *mums*

• Kattpoet

Semaj, jag var tvungen att dumma ner mig för att ens förstå mönstret.

Jag är ju sömmerskeutbildad och är vad vid helt andra termer, detta är gjort för någon aldrig suttit vid symaskinen.

Sytiden för denna klänning är 2 timmar så ett dygn senare borde den vara klar.

Jag nu allt tyg, imorgon ska jag tvätta det och färga det.

• Tattolady

Haha har varit skit svårt!! har varit tyst sen nyårsafton :D dock haft en endaste utöver m2b som vetat och kunnat diskuterat med annars hade jag inte överleft!!!

Nove skrev 2010-03-15 22:49:07 följande:
    Anna.. Jysks tält med sidor är 5 * 8, 40 kvm. stort. Bilder finns på deras hemsida.Vad kul Tattolady, så skönt att få lätta och kunna prata. Vi bestämde från början att vi inte skulle berätta för någon tills inbjudningarna kommit ut, jag bröt tystnaden efter en vecka haha, kan tyvärr inte hålla igen. Så nu vet nästan alla utom vissa släktingar som man ändå inte träffar till vardags.
  • fiffen

Tottolady, vart har du hittat din UNDERBARA klänning!! återigen har jag kärat ner mig totalt, jag är snabb i svängarna!!

• fiffen

hmm.. tattolady skulle du ju såklart vara, inte hästdamen ;)

Svar på tråden Vi med små, enkal bröllop