• Tattolady

Vi med små, enkal bröllop

Hej!
    Känns som jag är helt själv att planerar ett "enkelt" bröllop, nära och kära som blir ca 50 pers allt som allt. Ingen fest efter utan lite fika och så i församlingsalen.
    En enkel klänning inga brudföljen/bestmman våran son får agera båda :D

Finns det fler som vill ha ett litet enkelt bröllop??

• Svar på tråden Vi med små, enkal bröllop
  • Kattpoet

Naturtanten, det blir ett övertyg i tunt hampa och ett undertyg i bomull tror jag, jag tar bussen in på måndag och frågar om hjälp på tygbutiken.

• DaisyMom

Tjoohoo, nu har vi preliminärt bestämt 5 juni som weddingday! Hoppas nu att det blir fint väder den dagen så vi kan gifta oss på stranden!

• Brudiframtiden
    DaisyMom skrev 2010-03-13 11:06:20 följande:
    Tjoohoo, nu har vi preliminärt bestämt 5 juni som weddingday! Hoppas nu att det blir fint väder den dagen så vi kan gifta oss på stranden!
    Vad härligt!!! Eftersom det inte är dags för oss än samlar jag tips här så länge...
  • DaisyMom

Vi berättade för alla inbjudna igår, det var så roligt att få berätta den stora nyheten! Så nu är det out in the opened så att säga. Surfar för fullt på nätet efter bröllopsgrejer! Weee va roligt det är!

• Brudiframtiden
    Kattpoet skrev 2010-03-12 17:44:01 följande:
    voguepatterns.mccall.com/v8470-products-7899.... detta är min klänning, min ska vara knälång och grön men man kan ju göra en vit fotlång med tunt övertyg och skall sägas mönstret är skit lätt.
    Snygg modell!!!
  • Kattpoet

Ja, jag gillar modellen, den kommer framhäva mina bra sidor

• Nove

Hej! Jag med ska gifta mig enkelt och lättsamt i sommar. Vi kommer att ha mycket enkla men ändå riktiga inbjudningskort från calligrafen, ca 30 st blir vi om alla kommer.

Jag har redan köpt min klänning, en vit coctail klänning ganska tight utan axelband, knälång med tyll som avslut i kjolen, och band i midjan. Hittade den hos en lokal brudklännings försäljare för endast 1000 kr. vilket jag är supernöjd med. Sambon vill ha byxa, skjorta och väst, (och då pratar vi inte skinnväst)

Tält i trädgården och en borgerlig vigselförättare som kommer hem och viger oss. Efter blir det champange och snittar, därefter catering buffe' och bröllopstårta. Som dricka bjuder vi på vin, öl, cider, avec till kaffet. eller såklart alkohol fritt.

Sen vet jag inte hur vi ska lägga upp resten av kvällen, dvs. om det blir dans eller dyl. Jag vill iallafall ha en weekend på något mysigt hotell eller spa anläggning bokad som man kan åka till senare på kvällen, och kanske dra ut på det roliga lite till så att man inte behöver kliva upp med barn redan kl. 6.00 dagen efter.

• Brudiframtiden

Nove, om ni ska ha dans, ska ni ha band eller dj eller liknande? Har läst om dj in a box någonstans..Känns ju som ett hyfsat alernativ kanske. Har tänkt mig något liknande som er..bo på hotell eller liknande så vi slipper studsa upp med kidsen. Tänkte ha någon släkting som sover här hos dem!

• Nove

Annagalenpanna, ja det är just det där med dans eller hur upplägget ska se ut när man ätit klart som jag tycker känns lite små jobbigt. Jag kommer inte att organisera någon dans med flit, så någon DJ blir det inte.
    Däremot har vi möjlighet att installera en högtalare på våran altan där vi kommer att spela musik, så det där med DJ in a box lät intressant vad exakt är det?

Svar på tråden Vi med små, enkal bröllop