• Tattolady

Vi med små, enkal bröllop

Hej!
    Känns som jag är helt själv att planerar ett "enkelt" bröllop, nära och kära som blir ca 50 pers allt som allt. Ingen fest efter utan lite fika och så i församlingsalen.
    En enkel klänning inga brudföljen/bestmman våran son får agera båda :D

Finns det fler som vill ha ett litet enkelt bröllop??

• Svar på tråden Vi med små, enkal bröllop
  • Brudiframtiden

Semaj nej det tror jag skulle funka. Om ni orkar! Ska ni fixa mat och så själv eller hur har ni tänkt?

• fibobs

Annagalenpanna77!
    Vi har planerat att vara i vår trädgård. Ska ha ett tält, som vid fint väder kan sidorna tas bort och mindre fint väder fällas ned och om det blir kallt sätter vi in Gasolvärmare.Inga traditonella inbjudningar utan ett häftigt upplägg som jag gjort på datorn, skickas idag eller imorgon.
    Kläder blir inte traditionell bröllopsklänning på mig och våra barn, men min M2b vill ha frockcoat. Ingen vanlig middag, utan gående långbord med mat från bbq. Ingen tårta, utan ev. en liten bakelse eller tom rulltårteskiva med nåt gott på.
    Ja, du hör, det blir en ovanlig vigsel och fest ;o)

• Brudiframtiden

fibobs, låter jättemysigt. Ungefär som vi vill ha det..på ett ungefär! Gärna lite bilder sen... När är det dags?

• DaisyMom

Vi funderar på att ha vigsel och kalas hos min mor och far, dom har ett fint och ganska stort hus vid havet. Funderar på om man vid fint väder skulle ha själva vigseln nere vid stranden och vid dåligt väder vara inne på någon fin plats i huset. Och i vilket fall som helst ha middagen inne i huset.

Jag vet faktiskt inte hur vi ska göra med inbjudningar.. känns som att jag ändå kommer att ringa till alla berörda och berätta och bjuda och då känns det lite överflödigt att även skicka inbjudningskort..

När har ni alla tänkt att ha era weddings?

• Kattpoet

Mitt bröllop blir i maj, om det blir något av det.
    Jag vill ha det enkelt och litet och hälften skotsk och hälften svenskt.

Jag menar vad är ett bröllop utan kaffe och kakor???

• fiffen

Hänger på här jag med :) inte så mycket besämt än, mer än att det blir till sommaren med närmaste familjen med 15 gäster, middag i vår trädgård eller innomhus om inte vädret tillåter, antingen blir det grillat eller planka för enkelhetens skull, efter det tårta.

vi har inte bestämt än om det ska bli överraskning eller om vi ska bjuda in till bröllop. mycket att bestämma nu :D

Jag ska troligen ha en lite enklare klänning men i bröllopsanda.

• naturtanten

fiffen: vi tänker typ samma, men jag har svårt att se att man kan bjuda in till fest utan att släkten misstänker ngt... ngn som har ngra tips??

• fibobs

100828, tjohoooo!

Annagalenpanna77 skrev 2010-03-11 14:34:11 följande:
    fibobs, låter jättemysigt. Ungefär som vi vill ha det..på ett ungefär! Gärna lite bilder sen... När är det dags?
  • naturtanten

Kattpoet, vilket material hade du tänkt sy klänningen i är lite nyfiken att testa själv..

Svar på tråden Vi med små, enkal bröllop