• Tattolady

Vi med små, enkal bröllop

Hej!
    Känns som jag är helt själv att planerar ett "enkelt" bröllop, nära och kära som blir ca 50 pers allt som allt. Ingen fest efter utan lite fika och så i församlingsalen.
    En enkel klänning inga brudföljen/bestmman våran son får agera båda :D

Finns det fler som vill ha ett litet enkelt bröllop??

• Svar på tråden Vi med små, enkal bröllop
  • Han och Hon

Hoppar in i denna tråd

Jag och min blivande man ska gifta oss i juli. Det kommer bli ett litet bröllop för familjen och dom närmaste vännerna. Ingen vet om att vi ska gifta oss, alla kommer nämligen bli inbjudna till mitt, blivande brudens 25-års fest. Så jag och min blivande man tänkte slå två flugor i en smäll, genom att gå och gifta oss.

Vi gifter oss borgerligt, men var vi ska vara är ännu inte bestämmt, då vi tittar runt på större lägenhet. Men än finns det tid. Som sagt detta kommer inte vara ett stort bröllop, så det gör ingenting om vissa saker kommer fattas.

Nu så är planeringen igång med hur jag ska fixa inbjudningskorten, hur jag ska skriva, utan att avslöja allt för mycket. Sen går tankarna i väg på vad jag som brud vill ha för kläder. Inte för stort och vackert och inte för lättklätt. Något mittemellan. En vanlig fin klänning i någon lila eller grön nyans är min tanke. Men allt kan ändras med tiden.

Ibland känns det lite kaosartat då det ska fixas med ringar, kläder, lokal, lokalutstyrsel, fika, lättare mat osv. Men jag tror att detta kommer bli en fest som ingen av gästerna kommer glömma, vilket är huvudsaken kommer ta hjälp av min mamma och svärmor + andra i släkten med att dom får hjälpa till att baka och så vidare. Som sagt bra att jag fyller år

• Oktoberbrud2010

Även jag hoppar in här.

Vi gifter oss i oktober, tänkte oss vigseln kl. 11. Sedan bjuder vi på sopplunch och kaffe med tårta, men ingen alkohol.

Fast vi tänkte sen samla våra kompisar (ca 20) på vår bröllopsdags kväll och ha en helt vanlig fest hemma hos oss. Och då bjuder vi på alkohol, snacks och lite enklare mat. Precis som om det vore vilken normal fest som helst i våra kretsar...

Min sambo vill absolut inte stå i centrum, och eftersom han ger med sig med och låter mig få mitt kyrkbröllop. Så har jag inga problem med att avstå från en traditionell bröllopsfest.

• Han och Hon

Jag tittar runt på klänningar, som jag kan tänka mig att ha. Då jag och min man kommer ha borgeligt bröllop, så tänker vi inte lägga ner skyhöga summor på kläder. Visst kommer vi vara finklädda, då jag också fyller år. Men jag tänker kolla med er, vad ni tycker om dessa klänningar...

www.tradera.com/Stilfull-och-Elegant-Aftonkla...

www.tradera.com/Harlig-klanning-i-50-talsdesi...

Jag vill gärna ha någon form av lila klänning eller grön funkar bra det också. Men jag gillade dessa klänningar (iaf på bild), men jag skulle vilja höra vad ni tycker. Kan man använda dessa på ett 25-års kalas som senare kommer övergå till bröllopsfirande?

• Vanya

Han o hon: Länkarna funkar inte tyvärr får bara upp felmeddelanden - har dock hittat vad jag tror är säljaren, JJ of sweden? Alla de klänningarn tror jag skulle funka jättebra :)

Är nästan lite sugen själv på ett par av dem ^^

• DaisyMom

Han och hon: Hihi.. jag har också tittat på klänningar från den säljaren, tycker att dom är jättefina!! Och passar ju bra både på 25-års fest och enklare bröllop! Frågan är ju om man vågar köpa på nätet utan att prova först.. vissa har ju smock i ryggen och det underlättar ju passformen!

• Brudiframtiden

Jag kikar också in här! Vi ska också ha ett litet bröllop dock inte i år. Närmaste familjen och absolut närmaste vännerna.Runt 30 pers. Har lite planer på midsommarafton, eventuellt. Vårt problem är VAR vi ska vara. Vill helst ha det hemma i trädgården i partytält men vi har ont om yta på tomten...

• fibobs

en liten borgelig vigsel där bara vi närvarar + vitten såklart. Sedan blir det en mindre fest hemma hos oss för ca 35st, där ingen vet vad som hänt tidigare på dagen utan kommer för en trevlig trädgårdsfest. Mycket enkel, med enkla kläder och gående bord från grillen.
    Tanken var att vi inte gifter oss för den stora uppståndelsens skull, utan för att vi tycker det är dax, efter 14 år, två barn och hus.
    Festen är den vi riktar in oss på, med bara de närmaste.
    Tror nog det blir bra :o)

• Brudiframtiden
    fibobs skrev 2010-03-11 09:56:10 följande:
    en liten borgelig vigsel där bara vi närvarar + vitten såklart. Sedan blir det en mindre fest hemma hos oss för ca 35st, där ingen vet vad som hänt tidigare på dagen utan kommer för en trevlig trädgårdsfest. Mycket enkel, med enkla kläder och gående bord från grillen.Tanken var att vi inte gifter oss för den stora uppståndelsens skull, utan för att vi tycker det är dax, efter 14 år, två barn och hus.Festen är den vi riktar in oss på, med bara de närmaste.Tror nog det blir bra :o)
    Vi vill också ha det så. Hur tänker ni med väder etc med tanke på att ni ska vara ute? Vi har plats att vara ute OM det inte behövs tält..Det är mitt stora dilemma...Gör ni traditionella inbjudningar och vad ska ni ha för kläder?
  • Semaj

Ansluter mig också vi har tänkt ett väldigt litet bröllop. Bara vi, våra barn och våra föräldrar och syskon. Just nu funderar vi på HUR vi ska gifta oss. Vi har ett stundande dop framför oss och det är frestande att ha vigseln då också, men det känns inte helt rätt just nu eftersom jag vill ha en liten bröllopsmiddag med de närvarande. Tror ni det blir för mycket att först ha dop med dopkaffe (för ca 40 personer) och senare på kvällen ha bröllopsmiddag med våra familjer? Jag hade tänkt att ha middagen hemma hos oss för barnens skull...

Svar på tråden Vi med små, enkal bröllop