• Tattolady

Vi med små, enkal bröllop

Hej!
    Känns som jag är helt själv att planerar ett "enkelt" bröllop, nära och kära som blir ca 50 pers allt som allt. Ingen fest efter utan lite fika och så i församlingsalen.
    En enkel klänning inga brudföljen/bestmman våran son får agera båda :D

Finns det fler som vill ha ett litet enkelt bröllop??

• Svar på tråden Vi med små, enkal bröllop
  • Summer2010

Hur går det för er tjejer?

Här hos oss går det rätt bra. Blev besviken idag dock då jag egentligen skulle hämtat min klänning men den är såklart försenad p.g.a askmolnet. Så typiskt. Tänkte inte ens på att det skulle kunna hända. Nu har vi ju 2 månader och 20 dar på oss, men så frustrerande när man sett fram emot det så mkt!

Har även sytt mig en liten brudväska, kanske får lägga till lite färg på den för att den ska passa klänningen bättre (klänningen är ivory och väskan vit för tillfället).

• Fru i juli 2010

Summer2010 skrev 2010-05-10 10:07:37 följande:
    Hur går det för er tjejer? Här hos oss går det rätt bra. Blev besviken idag dock då jag egentligen skulle hämtat min klänning men den är såklart försenad p.g.a askmolnet. Så typiskt. Tänkte inte ens på att det skulle kunna hända. Nu har vi ju 2 månader och 20 dar på oss, men så frustrerande när man sett fram emot det så mkt! Har även sytt mig en liten brudväska, kanske får lägga till lite färg på den för att den ska passa klänningen bättre (klänningen är ivory och väskan vit för tillfället).

Såg att vi gifter oss samma dag! Bra val :)
    Din brudväska var så himla söt. Har du något mönster?

• Skuggan

Inbjudningarna har gått ut och vi ska äntligen beställa catering. Jag ska maila vigselförättaren om vårt upplägg och sen är det typ inget. Mamma komemr och hon ska sy upp min klänning. Efter det är det bara sånt kvar som vi kan ta när terminen är slut. För just nu har vi häcken full rent ut sagt med plugg.

Jo, jag ska tappa några kilo också. Tydligen har jag ätit liiiiiiite för mycket choklad sedan jag köpte den här klänningen förra sommaren. Opps.

• Han och Hon

Hej alla blivande brudar!

Här går det åt rätt håll, framåt. Ringar är beställda, jag och killen valde en enkel ring, då vi egentligen inte vill lägga ner allt för mycket på ringen. Speciellt då vi är i den sitsen att jag har varit arbetslös, fram tills igår. Ekonomin är inte den allra bästa, då mycket har hänt för oss. Mycket positiva saker. Köpt lägenhet, jag har fått jobb, vi ska sälja lägenheten som vi bor i just nu och framför allt det närmar sig för vår stora dag

Så det är mycket därför vi valde en enkel guldring, egentligen är det en förlovningsring, men spela roll. Ring som ring. Mina kläder är i allafall klara, bara min blivande man som behöver förnya lite i sin garderob. Inbjudningskorten är utskickade och det har ramlat in några som har tackat ja eller nej redan. Riktigt kul.

Jag ser verkligen fram emot denna fest. Alla tror att dom kommer för att fira mig på min 25-års dag, men icke sa nicke

Känns väl lite stressande med att vi inte har fått detta brev från skatteverket ännu, som vi ska skicka vidare till vigselförättaren. Men det lär komma denna vecka, är väl många som har skickat in dessa papper nu, så dom har att göra menar jag. Sen är det ju självklart en stress att vi har en flytt och utstädning av lägenhet mitt i alltihopa, men men det är bara att bita i äpplet och kämpa på. Vi har ju alla fall ett mål, och det är dit vi ska nå

• Skuggan

Grattis till jobb! Det är ju det perfekta sättet att börja som gift par. Jag hoppas på nåt liknande då vi båda pluggat klart till sommaren (eller jag kanske får ta nån kurs till, vet inte än).

En guldring är ju kanonsmart! Då har ni möjlighet att låta den vara precis som den är om det är det ni vill eller sätta en sten (eller fler) efter ekonomi längre fram.

• Han och Hon
    Skuggan skrev 2010-05-19 14:00:46 följande:
    Grattis till jobb! Det är ju det perfekta sättet att börja som gift par. Jag hoppas på nåt liknande då vi båda pluggat klart till sommaren (eller jag kanske får ta nån kurs till, vet inte än).En guldring är ju kanonsmart! Då har ni möjlighet att låta den vara precis som den är om det är det ni vill eller sätta en sten (eller fler) efter ekonomi längre fram.
    Tackar allt gick så fort igår, var på intervju och dirket efter den skrev jag anställningsavtal. Har inte riktigt fattat det ännu, att jag numera har jobb men nu är iaf vår framtid lite mer säkrad än med bara en enda inkomst.

Hoppas att ni också får jobb. Vad pluggar ni båda till?

www.vigselbutiken.se/tradition-2335.html det är denna guldring vi har beställt, vi beställde också via vigselbutiken. Perfekt då vi fick låna hem ringmått, för att prova ut den rätta storleken. Bra pris på guldringen

Idag fick jag hem papprena från skatteverket, jag och sambon blev godkända, även namnbytet som kommer ske. Så det ska postas till kommunen, som har hand om vigsel. Ett steg närmre den stora dagen

• Skuggan

Ja ibland går det fort.
    Jag har en samhälsvetenskaplig examen som jag håller på att komplettera med lite kurser som jag märkt att jag behöver för att få bättre jobb. Sambon blir psykolog.

Det är så roligt med ringen närm na beställt. Jag springer och kikar i skåpet där de ligger konstant... måste bara prova liiiiite till.

Annars så ligger vår planering still nu. Mest plugg. Lurar lite på tårta och dryck till maten men papprena är klara och maten beställd alla kontakter med vigselförättaren är fixade och det praktiska som finns kvar runt vigseln måste vi ta på plats när vi kommer upp.

Klänningen ska sys upp men det gör min mamma, så det enda direkt bröllopsrelaterade jag aktivt gör nu det är att försöka tappat de kilon jag lagt på mig sedan klänningen köptes. Den sitter snyggt nu men det känns lite tajt.

• Maxiander

Någpn anna än vi som insett att det "lilla enkal" bröllopet blir rätt så mycket ändå? Det känns som lika mycket att fixa som till ett gigantiskt bröllop! Jag får nästan rampfeber bara jag tänker på vår stora dag, är så glad att vi inte tog oss vatten över huvudet och planerade en bal på slottet eller liknande! Visst är det roligt, men lite stressande också, jag blir lite blyg i stora sammanhang ju...{#lang_emotions_embarassed} Förhoppningsvis kommer man inte ha tid att tänka på det för hjärnan kommer ha fullt upp med kärlekspirret i magen. Längtar tills vi står framme vid altaret!!!

www.maxiander.se

• pyrro

Ja ska man som vi ha klännigen, håret, maken och fotografen. Så blir jobbet med planeringen i princip samma som för ett stort bröllop. Vi lägger ner minst lika mkt på detaljer till dukning etc också. Det är bara antalet gäster som är få. Kostnaden blir ju ocskå densamma bortsett från maten, men i vårt fall så har vi valt att inte ha kuvert avgift och satsa ganska mkt på maten så det blir ändå dyrare än våra släktingar som ska ha avgift till fler gäster.

Så det beror väl lite vad man menar med "små enkla", för oss innebär det få gäster (ca20), utomhusvigsel och en enkel förhoppningsvis rellativt avslappnad cermoni

• Skuggan

JAg tänker ofta att det är så tur att vi inte valde det stora upplägget eftersom bara detta lilla innebär en hel del planering planering.

Vi är bara närmaste familjen. Dvs vi med barn, våra föräldrar, våra syskon med barn och respektive samt mor/farföräldar till oss. 17 pers med barnen inräknat.

Vi lägger knappt nån tid på dukning och sånt (än, det får blinär vi är på plats) och vi kommer vara hemma i svärföräldrarnasträdgård så det är inget fancy alls. Ändå är det massa plock och pill.

• Skuggan

När är det dags för alla egentligen. Våren/sommaren är ju här och ett och annat bröllop brukar ju hållas då. Är det någon här som snart är där?

• Fnuttis

Vi kommer att ha ett litet enkelt bröllop med runt 20 pers och utan tärnor eller best man. Förstår inte hysterin över att bjuda 100+ pers bara för att mammas kusinbarns sysslings grannes sondotter inte ska behöva känna sig utanför. Bättre med familj och några nära vänner då :) Hoppas bara inte vigseln tar en timme. Runt 30 minuter funkar fint.

• pyrro

Fnuttis>> Det finns säkert dom som har 100 nära och kära, men ofta tror jag det handlar om att man vill skryta med ett stort bröllop och det är ju upp till var och en.

Skuggan>> vi gifter oss i augusti

• lyckan ler

Nu har vi beställt ring! Ska in och prova den idag. Bild finns i mitt galleri.

Ja, visst blir det mycket planerande och pengar trots litet bröllop. Men det är roligt tycker jag. Tycker ändå det är fantastiskt skönt att vi valde bort det där stora med 70-80 gäster, utan bara är närmsta familjen. Typ 8 stycken blir vi. Huvudsaken är ju att vi är nöjda med vår dag och att det blir som vi vill! Jag vill så gärna ha fotografering, men har inte tagit tag i det än... Börjar kanske brådska... Men det kostar så mycket, så jag drar mig för det...

Vi kan väl försöka göra en liten lista över vigseldatumen, så vi har lite koll? Kopiera och fyll på!

Augusti
    ? pyrro
    14 lyckan ler

• Skuggan

Juli
    3 juli Skuggan

Augusti
    ? pyrro
    14 lyckan ler

• Summer2010
    Fru i juli 2010 skrev 2010-05-10 20:36:03 följande:
      Såg att vi gifter oss samma dag! Bra val :)Din brudväska var så himla söt. Har du något mönster?
    Tack! Kul att du gillade den. Nej tyvärr, jag improviserade bara när jag gjorde den. Men den är inte så exklusiv direkt, klippte delar i kartong som jag sedan klädde med tyget ;) En hemlighet som man inte ser men som man märker om man klämmer hårt på den. Haha. Men ska ju bara ha lite smågrejer i den och bara en dag så det ska nog gå bra!

Har förresten hämtat klänningen nu så nu behöver jag inte oroa mej mer. Skönt det. 

Juli
    3 juli Skuggan
    31 juli Summer2010

Augusti
    ? pyrro
    14 lyckan ler

• Han och Hon

Juli
    3 juli Skuggan

21 juli Han och Hon
    31 juli Summer2010

Augusti
    ? pyrro
    14 lyckan ler

• pyrro

Juli
    3 juli Skuggan

21 juli Han och Hon
    31 juli Summer2010

Augusti
    14 pyrro
    14 lyckan ler

• Han och Hon

Igår kom ringarna, som vi hade beställt

Både jag och min blivande äkta hälft ska ha ny ring. Det blev en enkel guldring, med låtnamn, som vi tycker är bra ingraverat i vardera ring. Mer personligt än att ha namn och datum, då vi har namn och datum i förlvningsringen

Svar på tråden Vi med små, enkal bröllop