• Tattolady

Vi med små, enkal bröllop

Hej!
    Känns som jag är helt själv att planerar ett "enkelt" bröllop, nära och kära som blir ca 50 pers allt som allt. Ingen fest efter utan lite fika och så i församlingsalen.
    En enkel klänning inga brudföljen/bestmman våran son får agera båda :D

Finns det fler som vill ha ett litet enkelt bröllop??

• Svar på tråden Vi med små, enkal bröllop
  • Skuggan

Maxiander skrev 2010-05-03 10:21:35 följande:
    Känner henne inte utan bara hennes två vittnen A och E, låter det bekant?

Haha, inte alls faktiskt. Det måste finnas fler som gör så! Det trodde inte jag!

• Maxiander
    Skuggan skrev 2010-05-03 12:08:36 följande:
      Haha, inte alls faktiskt. Det måste finnas fler som gör så! Det trodde inte jag!
    Haha vad märkligt! Trodde också det var ovanligare! Tycker det är ganska coolt ändå! Väldigt starkt jobbat!
  • Skuggan

Maxiander skrev 2010-05-04 08:59:31 följande:
    Haha vad märkligt! Trodde också det var ovanligare! Tycker det är ganska coolt ändå! Väldigt starkt jobbat!

Men eller hur! Till en början hade jag svårt att bestämma mig för om det var lite vansinnigt eller bara coolt. Nu har jag nog landat på coolt.

Jag misstänker att den vansinniga känslan kommer ifrån att jag själv blev snittad och typ inte ens kunde gå på några dagar, en vigsel i rådhuset kändes rätt långt bort då.

• Maxiander
    Skuggan skrev 2010-05-04 09:23:21 följande:
      Men eller hur! Till en början hade jag svårt att bestämma mig för om det var lite vansinnigt eller bara coolt. Nu har jag nog landat på coolt. Jag misstänker att den vansinniga känslan kommer ifrån att jag själv blev snittad och typ inte ens kunde gå på några dagar, en vigsel i rådhuset kändes rätt långt bort då.
    Ja fy, det förstår jag!

har ju inga barn själv så vet inte, men kan tänka mig att det är väldigt omtumlande att både bli mamma och Fru på samma dag oavsett om det är smidigt eller ej på BB, men underlättar väl om bebisen behagar komma ut snabbt och smidigt?!

Är nog inget för mig även om det är rätt cool att vissa är kvinna nog att orka båda!

• Skuggan

Maxiander skrev 2010-05-07 09:34:20 följande:
    Ja fy, det förstår jag! har ju inga barn själv så vet inte, men kan tänka mig att det är väldigt omtumlande att både bli mamma och Fru på samma dag oavsett om det är smidigt eller ej på BB, men underlättar väl om bebisen behagar komma ut snabbt och smidigt?!   Är nog inget för mig även om det är rätt cool att vissa är kvinna nog att orka båda!

Men eller hur. I min värld vad det en prestation att stå på benen och fatta vad som hänt. Att bli förälder är så omtumlande.

Å andra sidan, när man planerat en vigsel till en bestämd dag så kan jag tänka mig att man är så förberedd på det med att det känns naturligt att genomföra det om man kan.

• Maxiander
    Skuggan skrev 2010-05-07 10:41:58 följande:
      Men eller hur. I min värld vad det en prestation att stå på benen och fatta vad som hänt. Att bli förälder är så omtumlande.Å andra sidan, när man planerat en vigsel till en bestämd dag så kan jag tänka mig att man är så förberedd på det med att det känns naturligt att genomföra det om man kan.
    Jo precis! Tror att de paret jag hört om ville hinna gifta sig innan barnet föddes s att de blev "gifta föräldrar" och inte behövde skriva på faderskap och att efternamn och sånt kom av sig självt, men vet inte hur det blev då när barnet föddes precis innan?
  • Skuggan

Maxiander skrev 2010-05-07 10:52:23 följande:
    Jo precis! Tror att de paret jag hört om ville hinna gifta sig innan barnet föddes s att de blev "gifta föräldrar" och inte behövde skriva på faderskap och att efternamn och sånt kom av sig självt, men vet inte hur det blev då när barnet föddes precis innan?

De paret jag känner gav socialförvaltningen ordentligt huvudbry. De hade inte varit med om det tidigare och hade således ingen direkt rutin för ärendet.

• Maxiander
    Skuggan skrev 2010-05-07 12:28:13 följande:
      De paret jag känner gav socialförvaltningen ordentligt huvudbry. De hade inte varit med om det tidigare och hade således ingen direkt rutin för ärendet.
    Hur löste det sig då??? De borde ju fått räknas som gifta tycker jag!
  • Skuggan

Maxiander skrev 2010-05-07 13:15:18 följande:
    Hur löste det sig då??? De borde ju fått räknas som gifta tycker jag!

Jag vet inte riktigt. Som jag förstod det så blev det som tänkt, dvs räknas som gifta. Men jag är inte helt säkert på det.

• Maxiander
    Skuggan skrev 2010-05-07 13:18:40 följande:
      Jag vet inte riktigt. Som jag förstod det så blev det som tänkt, dvs räknas som gifta. Men jag är inte helt säkert på det.
    Låter vettigt :)
Svar på tråden Vi med små, enkal bröllop