Semaj skrev 2010-05-01 08:28:06 följande:
Vad kul att se många nya tillskott till tråden Får vår del tar planeringen slut om en vecka då vigseln blir av . Fram tills igår har både jag och mannen haft en väldigt laid-back inställning till det hela. Eftersom vi redan har två barn tillsammans har vi hela känt att bröllopet "bara" är den sista tårtbiten i vår familj. MEN så träffade vi prästen igår och oj vilken annan inställning han hade. Vi ska ha vigseln tillsammans med dopet och dagen är i första hand dotterns då vi har valt att lägga vår mini-bröllopsfest vid ett annant tillfälle. Prästen propsade på att jag absolut skulle ha brudbukett (vilket jag eg inte tänkt från början) och att vi skulle fixa en barnvakt till våra barn så att de inte är i kyrkan under vigseln. Hela känlsan inför vigseln har förändrats och helt plötsligt blev det väldigt mycket som ska fixas och donas med inför nästa söndag.Är här fler som redan pratat med prästen/vigselförättaren och insett att det inte blir exakt som ni tänkt?
Nä men. Oj vilken konstig situation. Vart ni har era barn måste väl ändå vara erat beslut och inte prästen. Men, så länge ni hittar nåt som känns bra.
Vi har inte pratat med vigselförättaren än. Jag har hennes e-post men hinner aldrig ta tag i det. Vi är båda studenter och har fått vabba rätt friskt med sjukt barn sista tiden så vi ligger ständigt efter. Tror att planen är att vi ska ta tag i det i helgen. Men jag vill att sambon ska ha läst igenom och tagit ställning till lite dikter och sånt först så det drar ut på tiden.
Har ni några tips om vad man tar upp med vigselförättaren?
Ska skciak inbjudningar också. Så har cateringfirman vi tänkt oss slutat med catering så vi måste fatta nytt beslut om det. Attans.