• Tattolady

Vi med små, enkal bröllop

Hej!
    Känns som jag är helt själv att planerar ett "enkelt" bröllop, nära och kära som blir ca 50 pers allt som allt. Ingen fest efter utan lite fika och så i församlingsalen.
    En enkel klänning inga brudföljen/bestmman våran son får agera båda :D

Finns det fler som vill ha ett litet enkelt bröllop??

• Svar på tråden Vi med små, enkal bröllop
  • ÄlskadeUngar

lyckan ler skrev 2010-04-26 15:01:17 följande:
    ÄlskadeUngar: egen design då eller? Alltid trevligt med så bra pris! Kul!Jag ska lämna in en massa gammalt guld, som jag inte vill ha eller använder, och så får jag pengar för det att använda på ny ring till mig. Tror jag vet vad jag vill ha...

Jo egen design Okej, det låter ju bra

• camasa

hmmm från att ha varit ett litet bröllop så har det nu helt plötsligt blivit större... herregud vi är uppe  35 pers som vi vill bjuda :O

*tips på inbjudningskort?
    *funderar på att beställa servetter från tradera (såna med printat namn o datum på)?
    *måste hitta en lokal som är handikappsanpassad då min far är förlamad från nacken och neråt...
    *vart fasen ska man gifta sig? Ej kyran.  rådhuset kändes bara så tråkigt

åh jag vill planera men jag vet inte vart jag ska börja...

suck

• workoutgirl

kikar in här vi kommer ha ett litet enkelt bröllop nästa sommar. Planen var först att ha det i år men vi sköt på det p ga renovering av hus och annat. Vi blir ca 20-25 personer, gifter oss borgerligt, förhoppningsvis på en brygga i skärgården och bjuder sedan på middag. Vi kommer köpa allt färdigt och göra så lite som möjligt själva

• Skuggan

camasa skrev 2010-04-30 00:21:45 följande:
    hmmm från att ha varit ett litet bröllop så har det nu helt plötsligt blivit större... herregud vi är uppe  35 pers som vi vill bjuda :O*tips på inbjudningskort?*funderar på att beställa servetter från tradera (såna med printat namn o datum på)?*måste hitta en lokal som är handikappsanpassad då min far är förlamad från nacken och neråt...*vart fasen ska man gifta sig? Ej kyran.  rådhuset kändes bara så tråkigtåh jag vill planera men jag vet inte vart jag ska börja... suck

Roligt med planeringsstart.

Mitt tips är att du lägger förhållandevis små saker, som servetter och inbjudnignskort på hyllan så länge om du har svårt att komma igång. De viktiga är att ni tar tag i stora saker som när, var, hur och sånt först. När ni har det så kan ju annat falla på plats.
    (Tex kan ju en viss lokal ge er ett visst tema som gör att ni bara VET hur inbjudningarna ska se ut)

Rådhuset kan vara jättefint, det är så olika på olika kommuner. Men man kan ju förlägga vigseln till festplatsen också, så om ni hittar en fin lokal kanske det går att vigas där?

Spännande att komma igång med planeringen, lycka till!

• Skuggan

workoutgirl skrev 2010-04-30 08:33:00 följande:
    kikar in här vi kommer ha ett litet enkelt bröllop nästa sommar. Planen var först att ha det i år men vi sköt på det p ga renovering av hus och annat. Vi blir ca 20-25 personer, gifter oss borgerligt, förhoppningsvis på en brygga i skärgården och bjuder sedan på middag. Vi kommer köpa allt färdigt och göra så lite som möjligt själva

Låter härligt!

Vi kommer göra vissa saker men försöker lägga ut en del på andra, typ catering. Vi gifter oss inte på hemorten och då blir det ju bara jobbigt att stå och laga mat i någon annans kök.

• M och D S

Hoppar också in här. Vi gifter oss i rådhuset nu den 12 juni. Vi blir ca 25 vuxna och 8 barn :s. Efter vigseln blir det restaurang med 3 rätters, enkelt och mysigt. 
    Problemet är bara att här (i Malmö)kan man inte boka en speciell tid för vigseln utan man måste ta den tid som är ledig i tur och ordning. För tillfället är tiden 12.25 och jag tycker det är lite för tidigt. Man kan vigas fram till 14.00.Vill i alla fall få fram det till 13.00. Känns inte som jag hinner fixa hår och smink annars. Vilken tid ska ni viga er?

• fibobs

Ett litet borgeligt bröllop.
    Bara vi 4 + 2 vittnen vid vigseln, som sker i Slottet.
    Fotografering i gamla stan på väg hem.

En enkel fest hemma i vår trädgård, med stort tält och gasolvärmare if det regnar.
    Mat kommer från 3st grillar, där man själv grillar vad man vill ha.{#lang_emotions_cool}
    Ingen bordsplacering i trad. vis, utan långbord och man får sitta vart man vill.
    Vit pappersduk.
    Vita engångstallrikar.
    Plastmuggar.
    Stora tunnor att kasta allt använt i.
    2st öltunnor där man själv tar sig sin öl, boxar med vin för dem som vill ha.
    Loka för de som önskar det!
    En liten rulltårtebakelse som dessert till kaffet.
    Ett litet live-band på 3st som håller i underhållning och disco.
    Vickning med korv och bröd.
    Khom Loys som släpps för absent friends efter kaffet.

24st vuxna    14st barn.

Ingen (hoppas vi) vet dock att det är en bröllopsfest de ska på, utan vi har bjudit in till Trädgårdsfest! Vill inte ha tal, presenter och allt annat som tillhör ett trad. bröllop. Utan bara en GO FEST!

Det är vårt upplägg.

• Maxiander

Vi ska också ha ett avslappnat litet bröllop!!! Vill ha det väldigt personligt bröllop. Från början hade vi nog tänkt det väldigt enkelt och ännu färre gäster men förväntningarna höjs hela tiden och nu tror jag det stannat på en alldeles alldeles lagom perfekt nivå både för oss och gästerna! Mycket personlig känsla men allt "bröllopigt" finns med. Vi har brudfölje, vi bjuder på mat, det finns utrymme för dans osv

Nu har jag bara klänningsdilemma... Skulle först köra på en väldigt avslappnad stil med en enkel klänning men är ju barnsligt förtjust i tyll... dessa två stilar väljer jag mellan nu www.maxiander.se/vilken-stil-skulle-passa-mig-bast/

Så svårt när man bara ska gifta sig en gång, jag och kärleken vill ju både ha kyrkobröllop samtidigt som vi vill vigas på en strand, hihi blöv kyrkan, nu är det samma dilemma med klänningen.

Fler med många viljor?

• Maxiander
    Sevillla skrev 2010-04-26 23:26:36 följande:
    Hej alla! Har kollat igenom tråden lite - vad många fina bröllop som planeras!   Vi ska också ha ett litet bröllop. Vi blir 16 vuxna och fyra barn om alla kommer. Klockan 14 kommer att vigas i Sigtuna rådhus, Sveriges minsta och väldigt fint. Därefter kommer vi att ha champangemingel i en vacker trädgård ner mot vattnet i siguna som vi bokat. Klockan 16 har vi bokat Afternoon tea på sigtuna Stadshotell (svriges minsta femstjärniga- vi gillar visst "minsta"... ).  Efter teet får sonen åka med mormor hem och vi spenderar kvällen på tu man hand- god mat och skön natt på Sigtuna Stadshotell   Förresten KAN allt ställas in - kan avbrytas för förlossning nämligen... Jag kommer att vara i vecka 37. Riskabelt? jag vet! Fast faktum är att det bara känns ganska fint och mysigt. Och det tar definitivt bort kraven på att allt ska vara stort och perfekt! I helgen handlade jag ett underbart bomullstyg tyg och vacker spets till klänningen och nästa helg ska jag träffa kvinnan som ska sy min klänning. På fötterna ska jag ha bruna träskor från calou
    Vad mysigt det låter!!!

Vet en tjej som födde sin dotter samma dag de bokat in bröllop (bara två vittnen och i rådhuset) De skulle vigas lite senare på eftermiddagen så hon åkte direkt från BB till rådhuset i mjukisbyxor och toffs i håret och sa ja till mannen i hennes liv! :)

• Sevillla
    Maxiander skrev 2010-04-30 10:02:36 följande:
    Vad mysigt det låter!!!   Vet en tjej som födde sin dotter samma dag de bokat in bröllop (bara två vittnen och i rådhuset) De skulle vigas lite senare på eftermiddagen så hon åkte direkt från BB till rådhuset i mjukisbyxor och toffs i håret och sa ja till mannen i hennes liv! :)
    Tack, jag det känns verkligen helt perfekt för oss!

Haha starkt jobbat! Hoppas jag slipper upprepa hennes bedrift. Men visst har jag funderat på hur vi skulle göra om bebisen bestämmer sig för att komma just den dagen. Får väl slita med vigselförättaren till BB

Svar på tråden Vi med små, enkal bröllop