• Tattolady

Vi med små, enkal bröllop

Hej!
    Känns som jag är helt själv att planerar ett "enkelt" bröllop, nära och kära som blir ca 50 pers allt som allt. Ingen fest efter utan lite fika och så i församlingsalen.
    En enkel klänning inga brudföljen/bestmman våran son får agera båda :D

Finns det fler som vill ha ett litet enkelt bröllop??

• Svar på tråden Vi med små, enkal bröllop
  • ÄlskadeUngar

Jag kunde inte bestämma mig för vilken ring jag ville ha, men här en kväll för någon vecka sedan kom jag på hur jag ville ha den så jag gick till en tjej som har guldsmedsaffär här i stan så hon skulle fixa den åt mig
    Billigt som bara den med, 3500:- inkl gravyr på min & hans ring + polering av våra gamla ringar. Superbra!

• lyckan ler

ÄlskadeUngar: egen design då eller? Alltid trevligt med så bra pris! Kul!

Jag ska lämna in en massa gammalt guld, som jag inte vill ha eller använder, och så får jag pengar för det att använda på ny ring till mig. Tror jag vet vad jag vill ha...

• Skuggan

Åh vad kul att ni hittar fina ringar!

Jag sitter och väntar på min. Den borde komma i dagarna. Är rätt nyfiken nu.

• Summer2010

Jag är så glad idag! Min "mormor" från USA ska komma på vårt bröllop och hon är även en bröllopskoordinator (pensionerad men håller fortfarande på). YES!!! :D

Har inte träffat henne sedan 2002 heller så det är helt underbart att hon kommer. Betyder så mycket för mig!

ÄlskadeUngar: härligt att ni hittat era ringar och att ni fick ett så bra pris! :)

• Sevillla

Hej alla! Har kollat igenom tråden lite - vad många fina bröllop som planeras!

Vi ska också ha ett litet bröllop. Vi blir 16 vuxna och fyra barn om alla kommer. Klockan 14 kommer att vigas i Sigtuna rådhus, Sveriges minsta och väldigt fint. Därefter kommer vi att ha champangemingel i en vacker trädgård ner mot vattnet i siguna som vi bokat. Klockan 16 har vi bokat Afternoon tea på sigtuna Stadshotell (svriges minsta femstjärniga- vi gillar visst "minsta"... ). 

Efter teet får sonen åka med mormor hem och vi spenderar kvällen på tu man hand- god mat och skön natt på Sigtuna Stadshotell

Förresten KAN allt ställas in - kan avbrytas för förlossning nämligen... Jag kommer att vara i vecka 37. Riskabelt? jag vet! Fast faktum är att det bara känns ganska fint och mysigt. Och det tar definitivt bort kraven på att allt ska vara stort och perfekt!

I helgen handlade jag ett underbart bomullstyg tyg och vacker spets till klänningen och nästa helg ska jag träffa kvinnan som ska sy min klänning. På fötterna ska jag ha bruna träskor från calou

• Skuggan

Sevillla skrev 2010-04-26 23:26:36 följande:
    Hej alla! Har kollat igenom tråden lite - vad många fina bröllop som planeras!   Vi ska också ha ett litet bröllop. Vi blir 16 vuxna och fyra barn om alla kommer. Klockan 14 kommer att vigas i Sigtuna rådhus, Sveriges minsta och väldigt fint. Därefter kommer vi att ha champangemingel i en vacker trädgård ner mot vattnet i siguna som vi bokat. Klockan 16 har vi bokat Afternoon tea på sigtuna Stadshotell (svriges minsta femstjärniga- vi gillar visst "minsta"... ).  Efter teet får sonen åka med mormor hem och vi spenderar kvällen på tu man hand- god mat och skön natt på Sigtuna Stadshotell   Förresten KAN allt ställas in - kan avbrytas för förlossning nämligen... Jag kommer att vara i vecka 37. Riskabelt? jag vet! Fast faktum är att det bara känns ganska fint och mysigt. Och det tar definitivt bort kraven på att allt ska vara stort och perfekt! I helgen handlade jag ett underbart bomullstyg tyg och vacker spets till klänningen och nästa helg ska jag träffa kvinnan som ska sy min klänning. På fötterna ska jag ha bruna träskor från calou

Åh vad mysigt. Vi planerade för en afternoon tea ett tag men sen bytte vi inriktning på hela bröllopet så nu ser det annorlunda ur. Mysigt verkade det iaf.

• pyrro

Han och hona: Mina inbjudningskort kom också därifrån

Vi kommer att vara ca 15 vuxna och några barn, bara våra allra närmaste och det tycker jag är jätteskönt.
    Vi gifter oss i augusti. Har bestämt klänning i helgen, en Nixa 9122, tyvärr hinner dom tydligen inte leverera den storlek jag vill ha så jag måste ta en som är lite stor och sy in men dom lovar att det ska bli bra så jag får väl tro på det.

Vi har släta förlovningsringar i rött guld (förlovade oss förra månaden) coh så ska jag ha en Schalins River 0,1 c i vitguld som ligger inlåst här hemma och väntar..

Jag kommer att gå till frisör för både hår och make och sen ska vi ta foton hos fotograf, det kändes viktigt för mig.

Om vädret tillåter kommer vi att ha vigseln utomhus i ett hembygdsområde utanför kyrkan nere vid en älv.

Vi kommer att lägga ner ganska mkt krut på detaljerna, jag vill att det ska kännas genomtänkt och välplanerat även om det är enkelt och litet.

• Skuggan

Jag har stött på ett litet klänningsproblem. Ingen av de klänningar jag har tittat på passar på mig. Jag har därför börjat fundera på att använda en brudklänning jag redan har (från den tiden vi planerade ett större bröllop). Men jag funderar på om jag ska sy om den så att den blir just lite längre än knälång.

Jag har ingen bild och har inte hittat den modellen på nätet. Men om man tänker en liknande klänning men i vitt och utan broderier.

http://www.keepmeinstitches.biz/1054Jgold.jpg

Vad tror ni, kan det funka med något sånt trots att man är ute efter ett litet mindre formellt bröllop? Det känns ju lite trist att jaga runt efter klänningar som inte passar när man har en hemma liksom.

• lyckan ler

Skuggan: det är klart att du kan använda en sån klänning. Ta med den till en sömmerska och berätta dina idéer och tankar. Hon kanske har lite bilder också.

• Skuggan

lyckan ler skrev 2010-04-29 17:08:57 följande:
    Skuggan: det är klart att du kan använda en sån klänning. Ta med den till en sömmerska och berätta dina idéer och tankar. Hon kanske har lite bilder också.

Min mamma sa lite diskret: Du vet att brudens mor brukar vara inblandat i sånt här...

Så jag gissar att hon vill sy den.

Men jag tror att det får bli den klänniingen. Lång eller kort.

Svar på tråden Vi med små, enkal bröllop