• Tattolady

Vi med små, enkal bröllop

Hej!
    Känns som jag är helt själv att planerar ett "enkelt" bröllop, nära och kära som blir ca 50 pers allt som allt. Ingen fest efter utan lite fika och så i församlingsalen.
    En enkel klänning inga brudföljen/bestmman våran son får agera båda :D

Finns det fler som vill ha ett litet enkelt bröllop??

• Svar på tråden Vi med små, enkal bröllop
  • Summer2010

Åh spännande! Vi ska träffa vår vigselförättare på fredag för lite genomgång osv. Min klänning hämtar jag i början av maj.

Har du en bild på din klänning? Kan förstå att det är svårt att inte säga något! :D Jag skulle aldrig klara hålla tyst, jag babblar på så mkt om bröllopet hela tiden. Du gör det bra!

Skuggan skrev 2010-04-09 14:02:35 följande:
    Vi har fått tiden bekräftat av vigselförättaren nu. Så har jag ju skickat efter ny klänning, beställt ring och ska nu iväg och köpa kläder till vår dotter. Vi har även beställt handligarna från skatteverket och skickat in allt om namnbyte så det är verkligen på gång nu.Det börjar vara så svårt att inte säga nåt till mina vänner. (Allt är ju hemligt för dem) Bara att förklara varför min förlovnignsring plötsligt är borta, eller att få visa den sjukt söta klänningen dottern ska ha! Att vi dessutom är mitt uppe i planerandet av en möhippa gör det ju inte lättare att hålla tyst. Nåja, det är sånt man får svälja när man valt att gifta sig i hemlighet för sina vänner.
  • Skuggan
    Summer2010 skrev 2010-04-10 09:12:23 följande:
    Åh spännande! Vi ska träffa vår vigselförättare på fredag för lite genomgång osv. Min klänning hämtar jag i början av maj.Har du en bild på din klänning? Kan förstå att det är svårt att inte säga något! :D Jag skulle aldrig klara hålla tyst, jag babblar på så mkt om bröllopet hela tiden. Du gör det bra!
    Den här ska jag ha. Om jag gillar den när den kommer. Förra färgen skcikade jag ju tillbaka.

www.halens.se/Product/048600&sortDirection=Ascending&filter=YnJhbmQ9KDkyOSkoVGVhdHJvKSZpbnZlbnRvcnk9RmFsc2U=&mid=103&oc=036

Jag har fått nummer och e-post till vigselförättaren men vi har inte riktigt bestämt os för hur vi vill göra med upplägget. Musik, dikter osv. Så jag får nog vänta med att kontakta henne.
  • ÄlskadeUngar
    DaisyMom skrev 2010-04-10 07:52:06 följande:
    Ja verkligen! Så kan man ju ha lite klack åxå utan att bli längre än brudgummen... Min m2b är typ 15 cm längre än mig så jag får ha bra hög platå om jag ska bli längre än honom i o för sig...
    Precis Jag ska ha ca 6 cm klack, men jag får nog oxå lägga till ett gäng cm till om jag ska bli längre än honom.. Tror han är typ 187 eller nått sånt? Allt annat har jag koll på, men inte längden

Håller på att bli tokig här hemma, kan inte bestämma mig för vilken ring jag vill ha/vilken som passar med min :/
  • Skuggan
    ÄlskadeUngar skrev 2010-04-09 15:14:34 följande:
    Jo den var jättefin, och jag fick hem den för någon dag sedan och den är superfin på! Ibland är det tur att man inte är så lång
    Äh, inte spelar det någon roll. JAg är längre än min sambo och jag har klack ändå om jag vill. Nu har jag det sällan men det beror på att jag har problem med fötterna och måste ha inlägg.
  • Summer2010

Vilken fin klänning! Jättesöt tycker jag :)

Skuggan skrev 2010-04-10 10:22:44 följande:
    Den här ska jag ha. Om jag gillar den när den kommer. Förra färgen skcikade jag ju tillbaka. www.halens.se/Product
  • Skuggan

GAAAAH. Sketteverket har genomfört namnändring på vår dotter redan nu trots att vi tydligt skrivit att den ska ska i samband med vigseln.

Vi har varit i kontakt med dem innan, skrivit speciella blanketter osv för att inte avslöja vår hemliga vigsel i förtid. Jäklar vad arg jag blev. Fast nu lär det ju redan gått ut handlingar till förskola osv.

• Hante

hej jag är ny i denna tråden - vi kommer också ha ett väldigt enkelt bröllop ocg pga sjukdom har budgeten spruckit så nu får vi ta det ännu enklare.... men gifta oss ska vi försöka föra ialla fall, även om inte riktigt alla drömmar kring bröllopet kan slå in... budget 10 000kr

• Han och Hon

Hej hej!

Var ett tag sen jag var inne och skrev. Nu har jag beställt inbjudningskort, stellailonlovin.blogg.se/cardsofj/ det är denna tjej, som fick äran att göra inbjudningskorten. Ska bli spännande och se slutresultatet Kul att låta någon annan som verkligen tycker om att pyssla göra det.

Bara ring som ska letas reda på nu. Vad har ni för typ av ring? Hur ska ni göra med håret och sminkning? ta hjälp av någon eller göra det själv?

Skuggan: fy vad trist. Dålig stil av skatteverket, trots era brev och instruktioner.

• Skuggan

Han och Hon skrev 2010-04-13 18:24:22 följande:

Hej hej!Var ett tag sen jag var inne och skrev. Nu har jag beställt inbjudningskort, stellailonlovin.blogg.se/cardsofj/ det är denna tjej, som fick äran att göra inbjudningskorten. Ska bli spännande och se slutresultatet Kul att låta någon annan som verkligen tycker om att pyssla göra det.Bara ring som ska letas reda på nu. Vad har ni för typ av ring? Hur ska ni göra med håret och sminkning? ta hjälp av någon eller göra det själv?Skuggan: fy vad trist. Dålig stil av skatteverket, trots era brev och instruktioner.
    Ja det var surt. Men det gick att annulera och inget hade gått ut! Skönt.

Jag ville ha en schalins river rhen 0,25 men vår student budget gillade inte den, tyvärr. Så det blev en fortuna för mig som jag planerar komplettera med en större sten i min förlovningsring här jag har jobb igen. Så att den ser ut ungefär som ringen K2.

Hår och smink gör jag själv, men vi har ju också ett otroligt litet bröllop planerat.
  • PrincessPink

Vi ska ha ett litet bröllop med ca 25 gäster. En budget på 6500;- Det går ihop sig precis. :)

Svar på tråden Vi med små, enkal bröllop