• Tattolady

Vi med små, enkal bröllop

Hej!
    Känns som jag är helt själv att planerar ett "enkelt" bröllop, nära och kära som blir ca 50 pers allt som allt. Ingen fest efter utan lite fika och så i församlingsalen.
    En enkel klänning inga brudföljen/bestmman våran son får agera båda :D

Finns det fler som vill ha ett litet enkelt bröllop??

• Svar på tråden Vi med små, enkal bröllop
  • Summer2010

Jag hoppar också in här i tråden. Vi kommer ha ett enklare bröllop och med oss inräknade blir vi 21 pers. Vår budget ligger på 10000. Vi gifter oss i en kyrka och kommer ha en fest efteråt i en liten mysig lokal vid havet. Maten fixar vi själva med hjälp av våra mammor, hans mormor och min farmor. Tårtan kommer vi även den fixa själva. Det kommer vara en enklare fest, kanske gör ett enklare festhäfte. Kommer inte ha någon alkohol.
    Gjorde inbjudningarna själva. Jag har köpt en klänning som jag ska hämta ut i maj. Den var på rea och jag kände att jag gärna vill ha en riktig bröllopsklänning även om bröllopet blir enkelt.
    Som fotografer har vi min syster och en väninna som båda är duktiga på att fota.

• ÄlskadeUngar
    Semaj skrev 2010-04-06 11:17:20 följande:
    Älskadeungar:Superfin klänning! Jag kunde inte läsa någonstans hur lång den är, vet du det? Personligen har jag problem med korta klänningar då de blir kort-kort på mig (är 180cm). Men det problemet kanske inte du har? Jag tycker inte det behövs något till, gillar när det inte är för myket runt omkring. Det kanske ändå behövs en sjal eller liknande eftersom man inte kan lita på vädret...Kul att läsa att ni funderar på samma upplägg som vi och är vi två, eller ja 4, som tänkt så är det säkert "ok" att göra så
    Den är ca 71 cm i s, och jag tog L så den är säkert lite längre.. Och sen är jag bara 168 lång så Den går ungefär till knäna tror jag
    Jo jag sa just det åt min sambo igårkväll, att eftersom det tydligen finns fler som tänker som vi så är vi nog inte helt knäppa iallafall
  • emso

Vi ska också ha ett mindre bröllop. Vi bestämde oss bara för någon vecka sedan att vi skulle gifta oss i sommar. Förlovade oss förra helgen. Kommer att ha ett "litet" bröllop med ca 40 gäster. Vi gifter oss vid mormor och morfars sommarstuga nere vid vattnet.. efteråt bjuder vi på kall buffé. Budget ca 20 000:-

• Semaj

Pratade med de i kyrkan idag och bokade datum för dop+vigsel och shit vad pirrig jag blev när jag verkligen insåg att jag ska bli fru . Nu gäller det bara att fixa allt annat...

• Summer2010
    Semaj skrev 2010-04-07 13:04:15 följande:
    Summer2010 & emso: välkomna!
    Tackar^^
  • DaisyMom
    ÄlskadeUngar skrev 2010-04-05 21:38:22 följande:
    Har förresten hittat en klänning jag funderar på att ha på mig.. vad tror ni? Och vad kan jag ha till? Ska ha vita skor med ca 6 cm klack iaf.. www.mandeldesign.se/fashion/item.asp
    Klänningen ser jättefin och enkel ut, jättefint med spetsen över hela klänningen! Jag har köpt en kort klänning jag med, men jag är åxå ganska kort 164 cm och den klänningen jag köpte hade nog blivit väl kortkort på en längre tjej. På mig går den strax ovanför knät.
  • Skuggan

Vi har fått tiden bekräftat av vigselförättaren nu. Så har jag ju skickat efter ny klänning, beställt ring och ska nu iväg och köpa kläder till vår dotter.

Vi har även beställt handligarna från skatteverket och skickat in allt om namnbyte så det är verkligen på gång nu.

Det börjar vara så svårt att inte säga nåt till mina vänner. (Allt är ju hemligt för dem) Bara att förklara varför min förlovnignsring plötsligt är borta, eller att få visa den sjukt söta klänningen dottern ska ha!

Att vi dessutom är mitt uppe i planerandet av en möhippa gör det ju inte lättare att hålla tyst.

Nåja, det är sånt man får svälja när man valt att gifta sig i hemlighet för sina vänner.

• ÄlskadeUngar
    DaisyMom skrev 2010-04-09 10:36:53 följande:
    Klänningen ser jättefin och enkel ut, jättefint med spetsen över hela klänningen! Jag har köpt en kort klänning jag med, men jag är åxå ganska kort 164 cm och den klänningen jag köpte hade nog blivit väl kortkort på en längre tjej. På mig går den strax ovanför knät.
    Jo den var jättefin, och jag fick hem den för någon dag sedan och den är superfin på!
    Ibland är det tur att man inte är så lång
  • DaisyMom
    ÄlskadeUngar skrev 2010-04-09 15:14:34 följande:
    Jo den var jättefin, och jag fick hem den för någon dag sedan och den är superfin på! Ibland är det tur att man inte är så lång
    Ja verkligen! Så kan man ju ha lite klack åxå utan att bli längre än brudgummen... Min m2b är typ 15 cm längre än mig så jag får ha bra hög platå om jag ska bli längre än honom i o för sig...
Svar på tråden Vi med små, enkal bröllop