• Tattolady

Vi med små, enkal bröllop

Hej!
    Känns som jag är helt själv att planerar ett "enkelt" bröllop, nära och kära som blir ca 50 pers allt som allt. Ingen fest efter utan lite fika och så i församlingsalen.
    En enkel klänning inga brudföljen/bestmman våran son får agera båda :D

Finns det fler som vill ha ett litet enkelt bröllop??

• Svar på tråden Vi med små, enkal bröllop
  • Rapsbrud

Vi kör också litet, bara våra föräldrar och syskon med familjer. 16 vuxna och 4 barn blir vi om alla kommer. Vi ska gifta oss klockan 16, fotograferas klockan 17 och sen ha 3-rättersmiddag och tårta efteråt.

• DaisyMom

Hoppar in här jag med! Den här tråden passar mig alldeles utmärkt! Lite less på all hysteri runt det här med bröllop.. Vi tänkte gifta oss på Stadshuset med våran närmaste familj, våra föräldrar och syskon med barn, även vår lille son. Efteråt tänkte vi äta middag på en mysig restaurang i närheten. Tänkte oss någon gång nu under våren, men vi får se! Vi blir 10 vuxna och 3 barn om alla kommer...

Vi har åxå lite funderingar kring det med sovning som Tjorven81 skriver om. Vår son har precis fyllt 2 år och sover någonstans mellan 12-14 på dagen.. Intressant att höra hur ni tänker göra. Det blir ju lite mindre gnälligt på eftermiddagen/kvällen om han får sova..

• Kattpoet

En grön sommarklänning, min karl i kilt, 35 gäster, informellt som attan och svärmors underbara linsoppa till middagen och en svensk bröllopstårta.

Ingen bröllopsvals men musik och skratt, det är vad vi vill ha.

• Tattolady

våran grabb sover mellan 11-13 just nu sen får vi se vi har ju bröllop i september hur han sovrutiner är då..

• Tattolady

Häftigt!!

Kattpoet skrev 2010-03-05 10:36:02 följande:
    En grön sommarklänning, min karl i kilt, 35 gäster, informellt som attan och svärmors underbara linsoppa till middagen och en svensk bröllopstårta.Ingen bröllopsvals men musik och skratt, det är vad vi vill ha.
  • Kattpoet

Inbjudningarna är gjorda av en vän, de har en bild på framsidan som jag tog när jag var ute med honom förra sommaren på photosafari. Det är en humla som söker skydd från regnet under en tistel, jag var tvungen att kolla med honom om det var okej, eftersom skottar och tistlar är på gränsen till kitch.

Men han var nöjd med det, jag är ju humlan och han min tistel.

• Tattolady

Kattpoet - Heheh kul med något eget! Våra inbjudnigs kort är enkal svart vita, vitt papper svart tex och någon krummilur :P hoppas dom kommer nästa vecka :D

Ska spändera en dag med mina två vänner imorgon på marieberg (shoppingcenter) hur ska jag kunna hålla käften hela dagen och inte springa in på guldfynd och titta på ringar????

• Kattpoet

Ringarna vi har är min farmors och farfars, min ömma skotska make tycker min är för enkel men jag vägra ha en diamant, jag ahr sagt att när vi är gifta i 10 år kan han få sätta dit en granat och det är allt.

Vi kan få våra inbjudningar denna veckan MEN vi har ju ingen lokal ännu så vi väntar lite, alla svenska vänner vet datumet och tiden så att de kan ta ledigt och ta sig till Skottland.

• Tattolady

Ingen av våra släktingar eller vänner vet än..
    har hållt det hemlig och ska göra och bara skicka inbjudningarna.. hehe tror dom får en chock när dom öppnar ett kuvär och det är en bröllopsinbjudan :D

• ThereseStefan

Hoppar också med i tråden. Vi gifter oss borgerligt den 26 mars och ingen i vår närhet vet någonting. Sedan ska bara vi två ha en helg för oss själva med mys och god mat. Vi kommer att skicka ut inbjudningarna veckan efter, då vi vigselndagen är en fredag, så det kommer nog som en chock =)
    Vi kommer endast att bjuda våra familjer på fest, så totalt blir vi 16 stycken.

Svar på tråden Vi med små, enkal bröllop