• Tattolady

Vi med små, enkal bröllop

Hej!
    Känns som jag är helt själv att planerar ett "enkelt" bröllop, nära och kära som blir ca 50 pers allt som allt. Ingen fest efter utan lite fika och så i församlingsalen.
    En enkel klänning inga brudföljen/bestmman våran son får agera båda :D

Finns det fler som vill ha ett litet enkelt bröllop??

• Svar på tråden Vi med små, enkal bröllop
  • Kattpoet

Nja och skottar verkar vara mera stoiska i sina traditioner än östgöstka bönner. Jag menar jag ahr inga fördommar.

Min karl har redan fått en utskällning för att han vill bli svensk medbogare fullt ut...

Vi knep den sista tiden den 22 maj, klockan 15:30 och sedan blir det mat vid 18:00 uppe i Gauldry, enda stället vi hade råd med och det kostar oss 50 pound. Den borgliga vigseln går på 270 pound, enbart för att det är helgdag, högtidsdag och för att vi har folk med. Vi får dock inte dekorera ut rymmet och troligen blir det ingen musik heller eftersom de kör på löpande band principen den dagen.

Hade vi vallt kyrkligt bröllop hade vi varit tvunga att gå i kyrkan varje söndag i 6 månader för att få använda den och då hade vi också fått gått med på att inga bara armar i kyrkorummet och min far hade varit tvungen att ge bort mig.

• Han och Hon

Hejsan,

var ett tag sen som jag var inne och skrev. Jag har för mig att någon i denna tråd ville se bild på min dotters klänning. Jag har lagt upp bild på både hennes och min klänning nu. Bilderna finna i mitt bildgalleri.

Jag köpte en klänning via tradera. Jag är hur nöjd som helst med den. Färgen är som jag har tänkt mig. Mörklila och vit. Tycker att denna klänning passar till en 25-års fest, som sen kommer bli ett bröllop

• DaisyMom

Han och Hon skrev 2010-03-24 10:02:25 följande:

Hejsan,var ett tag sen som jag var inne och skrev. Jag har för mig att någon i denna tråd ville se bild på min dotters klänning. Jag har lagt upp bild på både hennes och min klänning nu. Bilderna finna i mitt bildgalleri.Jag köpte en klänning via tradera. Jag är hur nöjd som helst med den. Färgen är som jag har tänkt mig. Mörklila och vit. Tycker att denna klänning passar till en 25-års fest, som sen kommer bli ett bröllop
    Va fina klänningar! Kul att se den från tradera i verkligheten, jag tänkte köpa från samma säljare nämligen, så det är ju intressant att höra! Hur lång tid tog det att få hem den?
  • Semaj

Han och hon: Det var jag so var nyfiken på din dotters klänning. Så söt den är! Din klänning är också jättefin

• Han och Hon
    DaisyMom skrev 2010-03-24 11:56:23 följande:
    Han och Hon skrev 2010-03-24 10:02:25 följande:Va fina klänningar! Kul att se den från tradera i verkligheten, jag tänkte köpa från samma säljare nämligen, så det är ju intressant att höra! Hur lång tid tog det att få hem den?
    Det gick väldigt fort att få hem klänningen tycker jag. Auktionen avslutades den 16 mars och den 22 mars hade jag ett stort brev att hämta ut på mitt närmsta ICA. Jag är riktigt nöjd med allt
    Snabb frakt, bra säljare, bra mailkontakt. Väldigt snabb frakt, medtanke på att försändelsen skickas från Thailand.

Semaj: Tack tack dotterns klänning är också från Thaland, är hennes morfar som har köpt den.
  • DaisyMom

Han och Hon skrev 2010-03-25 08:29:58 följande:

Det gick väldigt fort att få hem klänningen tycker jag. Auktionen avslutades den 16 mars och den 22 mars hade jag ett stort brev att hämta ut på mitt närmsta ICA. Jag är riktigt nöjd med allt Snabb frakt, bra säljare, bra mailkontakt. Väldigt snabb frakt, medtanke på att försändelsen skickas från Thailand.
    Det låter ju kalas! Hoppas nu att jag vinner min auktion...
  • Han och Hon
    DaisyMom skrev 2010-03-25 08:37:13 följande:
    Han och Hon skrev 2010-03-25 08:29:58 följande:Det låter ju kalas! Hoppas nu att jag vinner min auktion...
    Håller tumme på att du vinner din auktion du får gärna lägga upp bild på din klänning, då du har fått hem den.
  • Kattpoet

I dag ska jag till skattekontoret, jag ska kolla om jag ens får ta hem min karl. Reglerna har ändrats och jag börjar bli måttligt trött på att som långtids sjukskriven är man inte vatten värd.

För en gång skull vill jag verkligen få höra ja istället för nej och det går inte.

Jag är så trött på sjukdommen just nu, önskar den försvann eller man kunde få ett halv normalt liv.

• DaisyMom
    Kattpoet skrev 2010-03-25 10:23:36 följande:
    I dag ska jag till skattekontoret, jag ska kolla om jag ens får ta hem min karl. Reglerna har ändrats och jag börjar bli måttligt trött på att som långtids sjukskriven är man inte vatten värd.För en gång skull vill jag verkligen få höra ja istället för nej och det går inte.Jag är så trött på sjukdommen just nu, önskar den försvann eller man kunde få ett halv normalt liv.
    Men fy då, jag hoppas verkligen att du får positiva besked idag då och att du får hem din karl....
  • Kattpoet

Ja, vi är ju gifta och han är en Eu medborgare och han försöker lära sig svenska vilket går hyfsat med tanken att vi har inte hittat några svenska kurser i närheten där han bor eller hittat bra billigt kursmatrial på nätet.

Hans uttal faktsikt bättre än många britter jag känner här.

Det borde ju gå, jag är ju ingen samhällsparasit, jag är bara sjuk.

Svar på tråden Vi med små, enkal bröllop