• Tattolady

Vi med små, enkal bröllop

Hej!
    Känns som jag är helt själv att planerar ett "enkelt" bröllop, nära och kära som blir ca 50 pers allt som allt. Ingen fest efter utan lite fika och så i församlingsalen.
    En enkel klänning inga brudföljen/bestmman våran son får agera båda :D

Finns det fler som vill ha ett litet enkelt bröllop??

• Svar på tråden Vi med små, enkal bröllop
  • Skuggan

lyckan ler skrev 2010-03-22 11:03:23 följande:

Skuggan: hur ser er bröllopsdag ut? Vad är upplägget?
    Jag vet inte riktigt än. Det är bara precis i dagarna vi bstämt oss för upplägget, staden OCH datum! Vi var helt inne på 2011 först så nu känns det som att det brinner lite i knutarna trots att det är så litet.

Vi är också båda studenter även om vi nog inte ska läsa mer efter sommaren. Lite ologiskt att köra på nu egentligen men vill man så vill man. Vi vill blir gifta, inte ha ett bröllop. Med gemensamma barn så känns det lite viktigt också.
  • Awesomechick
    Skuggan skrev 2010-03-22 12:16:04 följande:
    Vi är också båda studenter även om vi nog inte ska läsa mer efter sommaren. Lite ologiskt att köra på nu egentligen men vill man så vill man. Vi vill blir gifta, inte ha ett bröllop. Med gemensamma barn så känns det lite viktigt också.
    Jag förstår precis vad du menar! Det är så vi känner också, vi vill bara vara gifta, inte ha ett stort bröllop! Men en liten fest vill man ju ha ändå, för att kunna fira vår lycka med de närmaste!
  • Skuggan
    Awesomechick skrev 2010-03-22 15:12:48 följande:
    Jag förstår precis vad du menar! Det är så vi känner också, vi vill bara vara gifta, inte ha ett stort bröllop! Men en liten fest vill man ju ha ändå, för att kunna fira vår lycka med de närmaste!
    Precis! Våra familjer har aldrig träffast, vi har varit ett par i 7 år. Vi tyckte att ett litet bröllop var alldeles lagomt för att ses första gången. :)
  • Kattpoet

Vi ville ha ett litet bröllop och min svärmor höjde ögonbrynen när vi sa trettio, det var ju för många, Nu vet jag varför, hans släkt ska dit vare sig vi vill eller inte.

ARGh så vi lär bli runt 50- 60, vi har inte hunnit spara vi har ju bara varit ihop i ... hrm.. 4 månander.

Så jag kommer hålla bröllopet enkelt, skiter i hur många som kommer och om svärmor och svärfar vill ha dit släkten får de hjälpa till själva.

• lyckan ler

Idag tänkte jag ringa och boka en tid då vi kan titta på kapellet vi ev vill vigas i. Men så såg jag på församlingens hemsida att de spelar inte CD-skivor under vigseln i den församlingen... Hade ju inte tänkt lägga pengar på en solist, men vill ha en speciell låt spelad. Hur gör man då?? Åh, så typiskt!

• Toscapäron

Jag hade hemskt gärna bjudit våra gäster på maten, men vi har noll med pengar som två studerande småbarnsföräldrar. För oss är det viktiga att vi får gifta oss, och vi vill hemskt gärna göra det med våra familjer och närmaste vänner. För att det ska kunna ske måste vi ta ut en kuvertavgift, vi väntar oss däremot inga presenter. Gästernas present är att äta mat med oss kan man väl säga!

Jag tänker enkelt bröllop i och med att planeringen är ytterst enkel, och att allt blir billigt.

• Kattpoet

Lyckan ler, kolla om kantorn kan spela låten, en kyrkorgel är ett mäktigt instrument.

Igår fick jag veta att även om vi bjuder in släkten lär ingen komma..... Jäkla traditioner!

Tack gode Gud att inbjudningskorten är gratis, annars hade vi inte klarat detta.

Och så har vi en flytt på det hela, ja vi ska flytta honom till Sverige.

• lyckan ler
    Kattpoet skrev 2010-03-23 11:44:19 följande:
    Lyckan ler, kolla om kantorn kan spela låten, en kyrkorgel är ett mäktigt instrument.Igår fick jag veta att även om vi bjuder in släkten lär ingen komma..... Jäkla traditioner!Tack gode Gud att inbjudningskorten är gratis, annars hade vi inte klarat detta.Och så har vi en flytt på det hela, ja vi ska flytta honom till Sverige.
    Ja, ska kolla det. Men vill ju ha sången och texten också.

Förstår inte riktigt din situation. (Ursäkta, *trög*) Varför kommer inte släkten? Är det på hans sida?
  • Kattpoet

Hans sida, min släkt är ... hrm 4 personer förutom mig och sen 1 av pappas kusiner och hennes man som fortfarande bryr sig om mig.

Och endast mina föräldrar kommer till Skottland, ingen annan har råd.

Skottar är mer för traditioner än svenskar, om vi inte bjuder in någon skapar vi släktproblem, bjuder vi in Gudmodern , ja då måste vi bjuda in hennes syster och hennes man osv.

Men eftersom skottar är snåla och mina föräldrar tagit upp den enda extra sängarna som finns så kommer troligen ingen mer än närmaste familjen att komma.

• lyckan ler

Kattpoet: jisses, vad trist. Det är ju meningen att allt ska vara bara roligt och fantastiskt. Man vill ju inte starta schismer i familjen...

Jag ringde precis församlingen och ville boka tid för att titta på kapellet. Men så gör man tydligen inte. Den är dock öppen på Annandag påsk för gudstjänst, så då får vi väl köra dit och kolla. Fast det fanns endast en enda tid kvar i augusti, så den knep jag! 28 aug kl 14.00. Det är perfekt, för det var precis vad vi pratad om igår! Tidig vigsel, tidig middag och sen en kväll för oss själva, ev på spa. Kan nog bli bra!

Svar på tråden Vi med små, enkal bröllop