• Tattolady

Vi med små, enkal bröllop

Hej!
    Känns som jag är helt själv att planerar ett "enkelt" bröllop, nära och kära som blir ca 50 pers allt som allt. Ingen fest efter utan lite fika och så i församlingsalen.
    En enkel klänning inga brudföljen/bestmman våran son får agera båda :D

Finns det fler som vill ha ett litet enkelt bröllop??

• Svar på tråden Vi med små, enkal bröllop
  • Skuggan
    Annagalenpanna77 skrev 2010-03-21 13:41:52 följande:
    Blir nog jättefin i creme! och vilket bra pris! Har varit ute och mätt vår innergård nu. Den var större än jag trodde så vi får nog plats med ett tält där som vi hade önskat. Fördelen är att det redan finns golv där (plattor. problemet är att fästa det eftersom vi har väggar och damm och annat runtom. Går det att lösa tro?
    Jup bra pris verkligen, nu har de dessutom 40 % så jag passade på redan nu.
  • Tattolady

Jätte fin!!

Skuggan skrev 2010-03-21 13:36:02 följande:
    Beställde just klänning. Det börjar kännas konkret det här.Jag hade förvissor en brudklänning som jag köpt tidigare, men det passar inte längre till formen på bröllop när vi kör lite enklare. www.halens.se/ProductPage.aspxDen fast i creme. Vill ha en rödprickig först men den passade inte ihop med sambons och dotterns kläder.
  • lyckan ler

Måste fråga er, som kommit lite längre i planeringen och har max 15 gäster... (Om det finns någon sån här?) Vilken tid viger ni er, och vad gör ni efteråt? Åker ni direkt till restaurang och äter? Känns som det blir en väldigt tidig middag då. Man kan ju inte ha vigseln hur sent som helst heller ju. Kl 16 är nog det senaste jag hört talas om.

• Kattpoet

Vi viger oss vid 15:30 och maten serveras efter 1800

• lyckan ler
    Kattpoet skrev 2010-03-21 16:48:44 följande:
    Vi viger oss vid 15:30 och maten serveras efter 1800
    Men vad gör ni där emellan då? Eller ni har en bit att transporteras till festlokalen/restaurangen? Tar vigseln en timme ungefär? Viger ni er kyrkligt eller borgerligt?
  • Skuggan

Vi har inte satt några tider än. Men 16 är nog det vi pratat om mest. Vi viger oss i svärföräldrarnas trädgård så jag antar att vi skålar, käkar jordgubbar och äter sen.

Men,kanske vi skule lägga in en liten fotosession där emellan, för att få upp aptiten och hinna fota oss med alla. Vi är ju ändå så få att vi hinner göra det.

• Kattpoet

Vi har en borglig vigsel, så den tar max 30 min och sedan måste vi ta oss till fest stället vilket tar 20 min. Mina svärföräldrar bor i närheten så jag ska vila en stund och dekorera tårtor.

• Toscapäron

Vilken bra tråd!
    Vi kommer att gifta oss i augusti ute på en ö med begränsade möjligheter. Färjan går ut på morgonen, sedan blir det en tipsrunda som leder till vigselplatsen, sedan vigsel kl12 och efter det lunchbuffe på en restaurang som finns på ön. Efter det tar hela gänget färjan hem igen vid middagstid. Vi bjuder ca 50 pers, varav 8 barn.

Ringen blir en enkel slät i guld som matchar min vigselring. Vi kommer att byta in en gammal ring så hela kalaset kommer att gå på en tusenlapp. Stenar kommer vi att sätta dit på någon bröllopsdag i framtiden då vi känner att vi har råd. Eventuellt en sten för varje år, men enligt guldsmeden skulle det bli lite svårt.

Klänning är jag precis på jakt efter, blir en enkel sommarklänning, gärna med blommor på. Jag har inte hittat någon perfekt ännu, funderar på någon på halens eller ellos...

• Toscapäron

(skrev fel..inte vigselring, förlovningsring heter det..)

• Skuggan
    Toscapäron skrev 2010-03-21 18:47:58 följande:
    Vilken bra tråd! Vi kommer att gifta oss i augusti ute på en ö med begränsade möjligheter. Färjan går ut på morgonen, sedan blir det en tipsrunda som leder till vigselplatsen, sedan vigsel kl12 och efter det lunchbuffe på en restaurang som finns på ön. Efter det tar hela gänget färjan hem igen vid middagstid. Vi bjuder ca 50 pers, varav 8 barn. Ringen blir en enkel slät i guld som matchar min vigselring. Vi kommer att byta in en gammal ring så hela kalaset kommer att gå på en tusenlapp. Stenar kommer vi att sätta dit på någon bröllopsdag i framtiden då vi känner att vi har råd. Eventuellt en sten för varje år, men enligt guldsmeden skulle det bli lite svårt.Klänning är jag precis på jakt efter, blir en enkel sommarklänning, gärna med blommor på. Jag har inte hittat någon perfekt ännu, funderar på någon på halens eller ellos...
    Välkomen hit!

Som sagt tidigare så har Haléns 40 % på ett valfritt plagg nu om man skriver en erbjudande kod. Passa på att kolla upp om du hittar nåt! Jag beställde där idag.
Svar på tråden Vi med små, enkal bröllop