• Tattolady

Vi med små, enkal bröllop

Hej!
    Känns som jag är helt själv att planerar ett "enkelt" bröllop, nära och kära som blir ca 50 pers allt som allt. Ingen fest efter utan lite fika och så i församlingsalen.
    En enkel klänning inga brudföljen/bestmman våran son får agera båda :D

Finns det fler som vill ha ett litet enkelt bröllop??

• Svar på tråden Vi med små, enkal bröllop
  • DaisyMom

Vart kollar ni ringar? På större kedjor typ Guldfynd eller andra?

• Skuggan
    DaisyMom skrev 2010-03-19 17:14:06 följande:
    Vart kollar ni ringar? På större kedjor typ Guldfynd eller andra?
    Överallt, inledningsvis.Prova, jämföra priser och fundera.

Jag har hittat en ring jag verkligen verkligen vill ha. En solitär. Men jag tycker att summan är lite för hög för att lägga på ett smycke, jag är verkligen inte en smyckes person och bling är liksom inte jag. Samtidigt som jag ska ha den varje dag, resten av livet och denna är snyggast hitills. Svårt.

Samma modell finns med en mindre sten. Det skulle kunna vara snyggt att köra på den lilla stenen och sen sätta in flera små stenar i min förlovningsring längre fram, för att sprida kostnaden. Men jag är så rådvill. Shit vad svårt.
  • Tattolady

Ringen är beställd!!!
    Den passar mig perfekt enkel och liten, vill inte ha en ring som kostar massor skulle dö om jag tappa den (skulle nog göra det oavsett pris) men är aktiv med hundarna ute i skogen jämt och sånt.. Har pytte pytte fingrar storlek 15 hihi så en ring med stora större stenar i ser så fult ut på mig!
    Tycker jag gjort ett kanon klipp älskar den!!

www.albrektsguld.se/page.jsp&articleNo=0327452&articleNoList=0324319%2C0324384%2C0327452%2C1311364%2C1311778&

• Nove

Hej ser att ni diskuterar ringar, ringen för mig är nästan det viktigaste för mig (bortsett från sambon då såklart) Som någon skrev ringen ska man ju ha förhoppningsvis resten av sitt liv. Men det behöver ju absolut inte betyda att den måste vara dyr för det.
    Jag är egentligen inte heller någon bling bling tjej, använder aldrig smycken faktiskt. Men i vigselringen ska jag ha diamanter, någon förlovningsring har vi inte så det har jag inte bestämt än om jag ska ha det med.

Tattolady tycker att den ring ni tittat på är jätte fin.

• Skuggan

Jag tror jag har bestämt mig också. Men vi får se, jag har bestämt mig många gånger. Ringen är det absolut viktigaste för mig, förut som sagt, det faktum att vi blir gifta (överlägset viktigast förstås).

Men, nu är jag i begrepp att beställa den här (fast lite annan skena för att passa min förlovningsring). Den minsta alltså.

www.nordstansguld.se/product_details.asp&cat2=65&id=666&sida=Schalins River | Rhen 0,10

Sen komer jag sätta 9 eller 11 0,01 stenar i min förlovningsring (den är 4 mm bred med faseterade kanter så det blir nog snyggt)

• Kattpoet

Jag har en slät guldring som vigselring, det var min farmors vigselring. Förlovnings ringen är hennes och hans ring är farfars.

• Brudiframtiden

Här är det vissa bekymmer...Min förlovningsring ser nästan ut som denna:

www.guldfynd.se/page.jsp&articleNo=1356518&step=13&&productType=1&priceRange=&attributeType_4=471&articlesPerStep=8&attributeType_2=&attributeType_1=&articleNo=&search=Visa+resultat+%3E%3E%3E

Vad har man till den? Rent i vitguld med en diamant? vad tycker ni?

• Skuggan
    Annagalenpanna77 skrev 2010-03-21 12:53:43 följande:
    Här är det vissa bekymmer...Min förlovningsring ser nästan ut som denna:www.guldfynd.se/page.jspVad har man till den? Rent i vitguld med en diamant? vad tycker ni?
    Oj vad svårt!
    Prova prova prova tror jag är det enda. Det är en jättesvår ring att föreställa sig vad som kan passa. bara utifrån en bild.

Sen har jag lärt mig att det som är snyggt på bild inte nödvändigvis är snyggt i verkligheten och tvärt om.

Den fattningen jag bestämt mig för hade jag helt räknat bort efter att ha sett den på bild. Sen fick jag den på fingret och föll direkt. Nu har jag dessutom hittat den med 30 % rabatt vilket ju är ytterligare plus i kanten.
  • Skuggan

Beställde just klänning. Det börjar kännas konkret det här.

Jag hade förvissor en brudklänning som jag köpt tidigare, men det passar inte längre till formen på bröllop när vi kör lite enklare.

www.halens.se/ProductPage.aspx

Den fast i creme. Vill ha en rödprickig först men den passade inte ihop med sambons och dotterns kläder.

• Brudiframtiden
    Skuggan skrev 2010-03-21 13:36:02 följande:
    Beställde just klänning. Det börjar kännas konkret det här.Jag hade förvissor en brudklänning som jag köpt tidigare, men det passar inte längre till formen på bröllop när vi kör lite enklare. www.halens.se/ProductPage.aspxDen fast i creme. Vill ha en rödprickig först men den passade inte ihop med sambons och dotterns kläder.
    Blir nog jättefin i creme! och vilket bra pris!

Har varit ute och mätt vår innergård nu. Den var större än jag trodde så vi får nog plats med ett tält där som vi hade önskat. Fördelen är att det redan finns golv där (plattor. problemet är att fästa det eftersom vi har väggar och damm och annat runtom. Går det att lösa tro?
Svar på tråden Vi med små, enkal bröllop