• Tattolady

Vi med små, enkal bröllop

Hej!
    Känns som jag är helt själv att planerar ett "enkelt" bröllop, nära och kära som blir ca 50 pers allt som allt. Ingen fest efter utan lite fika och så i församlingsalen.
    En enkel klänning inga brudföljen/bestmman våran son får agera båda :D

Finns det fler som vill ha ett litet enkelt bröllop??

• Svar på tråden Vi med små, enkal bröllop
  • Kattpoet

Gå in på eniro och skriv ut en liten bit karta så folk kan hitta till stället, vi hade dem tryckta på baksidan av våra inbjudninar första gången jag gifte mig.

• DaisyMom
    Kattpoet skrev 2010-03-18 13:37:50 följande:
    Gå in på eniro och skriv ut en liten bit karta så folk kan hitta till stället, vi hade dem tryckta på baksidan av våra inbjudninar första gången jag gifte mig.
    Precis så har jag gjort! Fast jag har lagt till lite detaljer och landmärken på kartan så att folk kan känna igen sig lättare. Iaf en bra idé!
  • Kattpoet

Jag hatar handskrivna beskrivingar, där man börjar undra om det är en sjö eller en äng eller en magsjuk amöba...

• Kattpoet

Vi hade en handskriven beskriving till förra bröllopet vi var på, men vi bor på andra änden av stan så det finns en annan väg till kyrkan från oss.

Efter 30 minuters letande efter en sjö på höger sida och ett gammal herrgård gav vi upp och körde in mot stan igen och vi passerade kyrkan när vi helt hade gett upp. Vi kom från fel håll.

Och de hade missat att skriva ut tre vägar.

Men vi hann dit med 5 minuter till godo.

• DaisyMom

Ja, då är det klart att det är svårt när man kan komma från olika håll. Mycket man ska tänka på. Som tur är kan de flesta vägen hem till mina föräldrar, mest min blivandes vänner som behöver vägbeskrivning.

• Semaj

Man kan ju gärna skriva adressen där vigselplatsen ligger. Finns många idag som har gps i bilen och då är det jättesmidigt att bara skriva in adressen och köra på

• Tattolady

Ska in och kika på ring idag :D HIttade en eller två som jag är intresserad av..
    Känns lite skum toch beställa ringen redan nu (sambon ska ha sin fl ring med vigseldatum i) Är ju 7 månader kvar men var kampanjpris så man ska väl passa på om det ringen är rätt :D

• ÄlskadeUngar
    Tattolady skrev 2010-03-19 13:07:08 följande:
    Ska in och kika på ring idag :D HIttade en eller två som jag är intresserad av..Känns lite skum toch beställa ringen redan nu (sambon ska ha sin fl ring med vigseldatum i) Är ju 7 månader kvar men var kampanjpris så man ska väl passa på om det ringen är rätt :D
    Äh, är den på kampanjpris ska man ju såklart passa på! Jag måste gå till våran smyckesaffär här och kolla om dom har ringarna jag har kollat på så jag får prova.. Har kunnat dra ner det till 3 stycken, men nu kan jag inte bestämma mig Kanske blir lättare om man får prova på riktigt
  • Skuggan

Hehe, jag är påväg att prova ring idag. Hittade ett ställe med lite rabatt på ringar. Får se om det är bra rabatt på alla eller bara på de fulaste.

Svar på tråden Vi med små, enkal bröllop