• Tattolady

Vi med små, enkal bröllop

Hej!
    Känns som jag är helt själv att planerar ett "enkelt" bröllop, nära och kära som blir ca 50 pers allt som allt. Ingen fest efter utan lite fika och så i församlingsalen.
    En enkel klänning inga brudföljen/bestmman våran son får agera båda :D

Finns det fler som vill ha ett litet enkelt bröllop??

• Svar på tråden Vi med små, enkal bröllop
  • Skuggan
    Kattpoet skrev 2010-03-17 12:04:43 följande:
    En normal bröllops tårta är en fruitcake i Scotland, så är även jultårtan och födelsedags tårtan.Nu är allt av det stora fixat, lokal och vigsel, så nu ska vi fixa med fin liret.
    Ah, det förstås!
  • Semaj
    Kattpoet skrev 2010-03-16 12:39:41 följande:
    Semaj, jag var tvungen att dumma ner mig för att ens förstå mönstret.Jag är ju sömmerskeutbildad och är vad vid helt andra termer, detta är gjort för någon aldrig suttit vid symaskinen.Sytiden för denna klänning är 2 timmar så ett dygn senare borde den vara klar.Jag nu allt tyg, imorgon ska jag tvätta det och färga det.
    [/citat]

Då kanske jag hade kunnat försöka mig på det Jag behöver verkligen "mönster for dummies"...
    ÄlskadeUngar skrev 2010-03-16 16:05:59 följande:
    [citat]
    Vi funderar också på hur vi ska göra med våra små.. Vi har en som är 2 år och 4 månader, och en som är 4 veckor imorgon Men jag tror att Julia (den större) får sova middag på dagen och då klarar hon sig nog tills vi åker hem.. Tror inte att det blir så himla sent Annars vet jag då faktiskt inte hur vi ska göra
    [/citat]

Hur har ni tänkt själva upplägget av dagen? När har ni boka tid i kyrkan? Vet ni hur lång cermonin tar dop+vigsel?

Han och Hon skrev 2010-03-16 18:48:43 följande:
    [citat]