Skuggan skrev 2010-03-17 08:03:31 följande:
Härligt med en sån här tråd!Är det någon som planerar ett riktigt litet bröllop? Vi tänker oss bara familjen, totalt 12 vuxna och 4 barn. Däremot vet vi inte riktigt om vi vill gå på resturang sen eller om det blir lite opersonligt. Vi har samtidigt ingen härlig trädgård att sitta i så en middag i lägenheten känns inte så lockande. Vi började med att planera ett "traditionellt" bröllop med middag och fest, men det kändes inte rätt för oss. Sen blev det ett aningen mindre med vänner, familj och afternoon tea, men i slutänden kände vi att vi helst vill fokusera på våra familjer, som aldrig träffats, trots att vi varit ett par i 7 år!
Vi blir ca 30 stycken med oss själva + alla barn inräknat
Vi vet inte riktigt heller hur vi ska göra efteråt.. min sambo tycker att vi ska hyra en lokal på en restaurang för 2500:- och äta där och ha lite fest efteråt. Medans jag tycker vi kan vara i kyrkans lokal och göra samma sak

Saken är den att restaurangen ligger en bit bort och min sambo vill att vi ska bussa alla dit, men alla kanske inte vill det? Jag menar vissa kanske vill åka hem tidigare och sådär, så jag tycker det är bättre att alla tar sin bil dit, men jag vet inte.. Dessutom tycker jag det är onödigt att betala 2500:- bara i hyra, när man har en gratis lokal som är mitt i stan