• Tattolady

Vi med små, enkal bröllop

Hej!
    Känns som jag är helt själv att planerar ett "enkelt" bröllop, nära och kära som blir ca 50 pers allt som allt. Ingen fest efter utan lite fika och så i församlingsalen.
    En enkel klänning inga brudföljen/bestmman våran son får agera båda :D

Finns det fler som vill ha ett litet enkelt bröllop??

• Svar på tråden Vi med små, enkal bröllop
  • Tjorven81

Jo fast vi ska bara bjuda våra familjer med respektive. Så vi blir max 15 stycken. Tänkte dock bjuda på middag efteråt.
    När ska ni gifta er?
    Vi har tänkt den 10 juli denna sommar. Men vi har inte börjat boka och fixa än. Jag håller dock på att kolla lite info om festlokal och även kikat lite på klänningar... måste nog ringa ganska snart och kolla om kyrkan är ledig osv

• Tattolady

vi är oxå bara familjen mina päron faster farbror mormor morfar o mina syskon 6 st varav 4 har sina respektive med, sambon har 8 syskon med familjer så det drog iväg fort 0ch våra 5 bästa vänner med deras familjer...

Vi gifter oss 4 septeber kyrkan är redan bokad och klar! Klänningn på ingående (bild finns i galleret) ska nog åka och kika på lite ringar till helgen..

• födelsedagsbrud

Litet bröllop här med!!Vi gifter oss hemligt med våra bästa vänner som gäster. Vi blir 11 stycken totalt med våra barn inräknade. Efter vigseln åker vi till en restaurang och äter gott och umgås. Min bästa vän som kommer att vara tärna kommer att passa barnen över natten så vi får vara för oss själva och två dagar efter bröllopet åker vi utomlands!! Skall bli jättehärligt! Barnen åker oxå med utomlands!!!Lycka till med er planering!!

• Tattolady

Våra planer är hemliga än så länge, inbjudningskorten som jag beställt borde komma om ca 1 vecka. Kommer posta dom fort som tusan så jag kan få prata med mina vänner om allt!! Karln böörjar bli rätt trött nu eftersom jag inte har någon att ventilera med har han fått stå ut i 3 månader hihi Åhh tror telefonen kommer gå varm dagen inbjudningarna kommer fram till gästerna, ingen kan tro att vi ska gifta oss!! Min karl har inte haft en tanke på det någonsin och verkligen uttrykt sig inför alla att han inte vill så det kommer bli en lika stor chock för dom som det blev för mig :D

• Haiati

jag har lite över 300 gäster på mitt bröllop:P

• Tjorven81

Ringde i dag för att boka kapellet(kyrkan). Kl 15 va dock upptaget, men ca 16-16.30 nåt va de ledigt igen. Tanten skulle ringa tillbaka om vilken tid som skulle passa.
    Själva vigseln tar visst ca 1 timme och eftersom vi tänkt bjuda på middag efteråt kan det väl passa att boka till kl ca 16 då? och så har man middagen ca 17.30 eller nå´t.. annars kunde man boka tidigare typ 13 eller 14 eller tidigare, men då blir det ju ett så´nt glapp mellan vigsel och mat. Har inte tänkt göra maten själv. Vad tror ni? Vigsel ca 16 och middagsbjudning ca 17.30..

• Tattolady

Tjorven81 fugerar aldeles utmärkt!!

Vi har bokat kyrkan kl 14 men vi ska ju fika och så efter bara sen sticker vi till hotellet på kvällen..

• Vanya

Vi ska oxå ha ett relativt litet o enkelt bröllop ca 40 pers totalt. kommer dock ha rätt glammig klänning med släp o så men det ville jag inte välja bort i nåt läge (prinsessa för en dag är mitt motto till hundra^^).

Kommer fira med hemmagjord buffé, kaffe o tårta - ingen bordspacering eller festprogram (att andra har det är helt ok för mig men det passar inte oss)

• Tjorven81

Ja vi har nog ångrat oss lite vad gäller tiden.. men tanten ringde aldrig upp, så jag får ringa henne i morgon igen och ändra till klockan 13 eller 14. Det behövs kanske mer tid än man tror efter vigseln. Det ska fotas och kramas och jag vet inte allt man brukar göra just efter. och så vill man kanske hinna göra några sista förberedelser eller nå´t innan middagen.

Som det är nu sover minstingen mellan 12 och 14. Men hon fyller två år i sommar och det kan ju ha ändrats till dess.. man vill ju inte att hon ska missa bröllopet, lika lite som man vill "hänga upp sig" på hennes sovtid. Skulle hon skippa sovningen så skulle hon ju inte orka me kvällen.. Nu vet jag inte vilken tid som blir bäst... *suck*
    I och för sig kanske hon får sova något tidigare och så hinner hon ändå göra sig fin innan vigseln börjar.. och så bokar man till 14 iallafall.

• Tattolady

Jag skulle känna mig urlöjlig i en "princessklänning" tur att vi alla är olika :D

Våran son blir oxå två år i sommar :D

Bhuu sitter och försöka musiken i kyrkan, vad enkelt det vore om vi hade samma musiksmak... vi är överens om att vi inte vill gå in/ut till standrad orgel musik..
    Jag vet vad jag vill ha in och ut för låtar, in går han med på..

Svar på tråden Vi med små, enkal bröllop