• MissK

Ansiktsbehandligar hemma???

Jag tänka fråga en sak...
    Om man inte har råd att gå på salong el vad de heter... Kan man göra ansiktbehandling på sig själv hemma???
    Är jätte dålig på sånahär tjejsaker fast jag är tjej...
    Kan man göra någon sån varje vecka...?
    Ska även säga att jag har fet hud...

/K

• Svar på tråden Ansiktsbehandligar hemma???
  • Tess 27/9 2003 (tidigare 13/9)

Jag gör ansiktsbehandling hemma. Jag börjar med att rengöra hela ansiktet med en rengöringskräm. Sen kokar jag upp vatten i en kastrull. När det har kokat upp tar jag av det från plattan och håller ansiktet över och över huvudet så har jag en handduk för att inte ångan ska "smita iväg". Så sitter jag så länge jag orkar, men minst ca. 4-5 minuter.

Efter det brukar jag lägga en ansiktsmask. När den är avtvättad brukar jag klämma pormaskar lite försiktigt. Sen tvättar jag ansiktet med ansiktsvatten på en bomullstuss och slutligen smörjer jag in ansiktet med fuktighetskräm.

Detta gör jag varje vecka och jag måste säga (utan att skryta ) att jag har jättefin hy.

Se bara till att du har bra produtker som passar din hy. Det kan du få hjälp med på närmsta ställe som säljer hudvårdsprodukter.

Lycka till!

• the one

Jättebra tips Tess! Det ska jag prova idag. Tack och kram :)

Varsågod och lycka till, The one!

• cybbeko

vill bara berätta att om du har fet hud så ska du inte använda uttorkande produkter som man tror utan fuktgivande. Det uttorkande produkterna tar bort fettet från huden och då blir huden torr istället, alltså producerar huden mer fett för att inte torka ut. Dvs. blir ännu fetare.

• Cor

Peelingkrämer för ansiktet är också bra. Du får bort "gamla" hudceller och man blir strålande igen . Det finns speciella mjuka borstar också.

Sen är det precis som dom ovan skrivit väldigt viktigt att du väljer produkter för just din hudtyp. Jag rekomenderar att du frågar på tex. Åhléns eller Kicks, dom har oftast erfarenheter av vilka produkter som är bra även av de billigare märkerna).

Ja just det, peelingkräm är jättebra för ansiktet. Jag missade att skriva det eftersom min ansiktsmask innehåller peelingkorn, så jag behöver inte tänka på att göra peeling också.

• the one

God morgon alla glada! :) Nu har jag testat tipset som Tess gav, och det funkar otroligt bra!!! Jiiihaaaaa *glad*

The one:
    Vad kul att du blev nöjd! Känns bra att jag inte kommer med tips som är helfel! *s*

• MissK

Tess:

Vad rekommenderar du att man köper för något krämer och mask???

/K

Miss K:
    Oj, det där ska du inte fråga mig om. Jag köper inte mina grejer i affären utan jag handlar Mary Kay-produkter via en vän till mig. Mary Kay kan man bara köpa via deras egna hudvårdskonsulter. Det är jättebra produkter. www.marykay.com

Om du är intresserad av att prova detta så kan du ju höra av dig och berätta vart du bor, så ska vi se om jag kan skaka fram en konsult nära dig.

Om du vill handla i affären istället så tycker jag att du ska fråga dom om vilka produkter som är bra för dig.

• MissK

Tess:

Är de dyrt märke???

/K

Miss K:
    Ja, det är rätt dyrt. Runt 200 kronor per produkt, men å andra sidan så räcker de rätt länge.

Svar på tråden Ansiktsbehandligar hemma???