• Silkestråd

Västeråsbrudar 2010

Hej, jag är en glad västeråsare som ska gifta mig den 25e september 2010 och nu undrar om det finns några andra i regionen som planerar att gifta sig 2010. Jag är intresserad av att utbyta tips och idéer och ev. ta en fika, för att prata mer om bröllop än vad nära och kära kanske orkar lyssna på ;) .

• Svar på tråden Västeråsbrudar 2010
  • chokladmonstret

Cessan78
    Jag såg att vi gifter oss samma dag =)

Min faster som fyller år just det 26/6 sa att det senaste åren har det var solsken så vi håller tummarna för midsommarafton har ju regnat flera år irad. Men måste även hoppas på att midsommar håller fint för då ska vi resa upp partytältet ock börja med dukningen så det är färdagt dagen efter.

• Cessan78

Ja det är skoj :D samma dag alltså :D
    Jo senaste åren har det ju faktiskt varit fint och soligt på just midsommardagen och regnigt på midsommarafton..så vi får väl hoppas att vi valt det rätta datumet :D
    Låter fint med att ha partytält vid en stuga..önskar att jag hade någon stuga att duka upp vid :D

chokladmonstret skrev 2010-02-14 21:52:36 följande:
    Cessan78 Jag såg att vi gifter oss samma dag =)Min faster som fyller år just det 26/6 sa att det senaste åren har det var solsken så vi håller tummarna för midsommarafton har ju regnat flera år irad. Men måste även hoppas på att midsommar håller fint för då ska vi resa upp partytältet ock börja med dukningen så det är färdagt dagen efter.
  • Everton

Nu har vi lagt på inbjudningarna!!! det känns sååå spännande!!! undrar om det är några som kommer ringa imorgon kväll eller i dagarna här!! Tänk om man inte får NÅN reaktion alls, men på ca 80 gäster är det förhoppningsvis EN som hör av sig hahahahha

har ni skickat iväg inbjudningarna? fick ni några snabba reaktioner??

• Cessan78

Gah..allting har kört ihop sig för oss.. kompisar till oss skulle gifta sig helgen efter oss..men nu har det visat sig att tjejens syster inte kunde då så dom försökte boka en helg efter men det gick inte ihop sig med lokaler så dom tog samma dag som oss utan att tänka på att vi hade skickat ut save the date kort om just den dagen...det kom dom på efter att allting var bokat.

Visst vi har ev. möjligheten att kunna byta till dagen innan då våra långväga gäster från usa knappast kommer samma dag som bröllopet..samma sak med långväga ifrån skåne och upp..så det kan ju vara en möjlighet..och sen har vi lite fuffens för oss eftersom enda prästen jag gillar här i Sala flyttar till Gävle strax innan, att vi kör borgeligt på morgonen och en fake variand med min kompis som studerar till präst på eftermiddagen som kör sitt egna race istället för tillsammans med en präst. Det är också ett bra alternativ för min sambos föräldrar då dom inte tål varandra..den ena får medverka som vittne och den andra får komma på den större tillställningen.

Problemet är då lokalen istället då våra kompisar hann före och bokade den lokalen vi funderade på (dom visste inte om våra planer om den).
    Visst vi har en liten kul idé men frågan är om den går att genomföra..ha själva bröllopet som värsta prinsess akten och sendan ha middagen i ett skabbigt gammalt garage :D (används inte som garage längre) jag har själv vart där på en bröllopsfest tidigare men jag minns inte om det finns något kök..så isf är det grillning utanför som gäller..kylskåp finns det så potatissallad skulle ju fungera..samt koka potatis osv på en lös spisplatta som min pappa har haft med i husvagnen tidigare. Vad tycker ni om den idén...behöver verkligen få lite tips på den fronten då våra alternativ på lokaler är begränsade pga våran minimala budget.
    Idén är då att dekorera lokalen lite som volang aktigt med tyll i svart och fuschia..sen ha vita dukar på borden då det är våra tema färger. Blir lite Dirty princess över det hela :D perfekt som en pojkflicka som mig haha.. :D Vad säger nil..ska vi köra vidare på den idén tycker ni?

• KatjaB

Hej! Jag är inte från västerås själv, men vi ska gifta oss i fiholm (strömsholm). Så jag hoppar gärna in här i tråden och tar tacksamt emot tips på var man hyr bort o stolar o annat smått o gott

cessan: trist att era vänner råkade boka in sig samtidigt som er, då kan ni ju inte gå på varandras bröllop. Men idén med garaget gillar jag verkligen! Har du kollat på tv3play.se? finns ett avsnitt i vårt bröllop i era händer där de gör om ett garange, dock så är det ju lite väl overkill kanske, isbar och man kan inte ens se att det är ett garage.. men lite kul att kolla på är det ju alltid.

• Cessan78

Jo det är jätte trist..men vi får se det som en kul grej att vi har samma datum..vi har ju iaf inga gemensamma vänner att slåss om till bröllopet som tur är :D
    Eller jo kanske...1 fast man kanske kan grejja det med att hon kommer på vårat bröllop och deras fest..eftersom vi inte ska ha någon fest utan bara en middag.

Jo jag såg det avsnittet, gillade den serien verkligen..fast det var ju mer som ett "plåt garage" väl...det här är den gamla varianten med tegelväggar..där puts har trillat bort osv..det har ju sin charm det också :D Vi fick tag på ägaren idag..eller rättare sagt föreningen, det är en MC klubb som har hand om lokalen och killen vi pratade med att det är 99% säkerhet att vi får hyra den..dom skulle bara prata om det med styrelsen..och antagligen bara för en 500:- :D hur bra som helst :D

Vi kommer nog inte att dekorera så jätte mycket då tegelväggarna har sin charm..kanske lite tyll i volanger och kandelabrar (eller hur det stavas). Skulle iofs vara läckert med en kristallkrona kanske..tåls att tänka på :D Lite "ruff lyx" över allt..

KatjaB skrev 2010-02-17 23:25:51 följande:
    cessan: trist att era vänner råkade boka in sig samtidigt som er, då kan ni ju inte gå på varandras bröllop. Men idén med garaget gillar jag verkligen! Har du kollat på tv3play.se? finns ett avsnitt i vårt bröllop i era händer där de gör om ett garange, dock så är det ju lite väl overkill kanske, isbar och man kan inte ens se att det är ett garage.. men lite kul att kolla på är det ju alltid.
  • KatjaB

låter riktigt läckert!

Cessan78 skrev 2010-02-17 23:43:11 följande:
    Jo det är jätte trist..men vi får se det som en kul grej att vi har samma datum..vi har ju iaf inga gemensamma vänner att slåss om till bröllopet som tur är :D Eller jo kanske...1 fast man kanske kan grejja det med att hon kommer på vårat bröllop och deras fest..eftersom vi inte ska ha någon fest utan bara en middag.Jo jag såg det avsnittet, gillade den serien verkligen..fast det var ju mer som ett "plåt garage" väl...det här är den gamla varianten med tegelväggar..där puts har trillat bort osv..det har ju sin charm det också :D Vi fick tag på ägaren idag..eller rättare sagt föreningen, det är en MC klubb som har hand om lokalen och killen vi pratade med att det är 99% säkerhet att vi får hyra den..dom skulle bara prata om det med styrelsen..och antagligen bara för en 500:- :D hur bra som helst :DVi kommer nog inte att dekorera så jätte mycket då tegelväggarna har sin charm..kanske lite tyll i volanger och kandelabrar (eller hur det stavas). Skulle iofs vara läckert med en kristallkrona kanske..tåls att tänka på :D Lite "ruff lyx" över allt..
  • Silkestråd

JAg tror också det kan bli riktigt snyggt, det är fördelen med att hyra en lokal som inte är så dekorerad från början, man kan sätta sin egen prägel på den (även om det innebär ganska mycket jobb, har själv en ganska odekorerad lokal och har lite huvudbry över det). Jag hittade en bröllopsinspirationsida som jag tyckte var trevlig, med bilder från vanliga människors bröllop (jag tycker oftast bröllopstidningar endast tar upp extremfall) www.gamman.se/Galleri.asp Det finns bilder från dukningar och diverse. Tyckte det var väldigt avslappnade att många inte hade gjort så avancerade saker :).

• soonAmrs

Är det nån som har koll på var det finns lite billigare men fortfarande goda och fina bröllopstårtor i Västerås/Sala trakten?

• Cessan78

Silkestråd tack för länken..den ska spånas igenom noggrant för tips och idéer :D

soonAmrs Hm..nej jag har ingen aning..men kolla med Johanssons bageri i Sala..dom har supergoda tårtor för övrigt iaf :D Själv har man ju en svägerska som ägt en tårtaffär i Västerås tidigare så jag får hjälp med mina tårtor den vägen, blir dock ingen bröllopstårta utan det blir ett flertal prinsesstårtor fast med sockerpasta..för att matcha färgtemat. Har ju en massa allergiker i olika varianter så man får göra några olika sorter helt enkelt.

Svar på tråden Västeråsbrudar 2010