• Silkestråd

Västeråsbrudar 2010

Hej, jag är en glad västeråsare som ska gifta mig den 25e september 2010 och nu undrar om det finns några andra i regionen som planerar att gifta sig 2010. Jag är intresserad av att utbyta tips och idéer och ev. ta en fika, för att prata mer om bröllop än vad nära och kära kanske orkar lyssna på ;) .

• Svar på tråden Västeråsbrudar 2010
  • Silkestråd

Vi ska gifta oss i Eskilstuna och där vet jag bara ett ställe som har någon riktigt bröllopssvit, men dels var det dyrt och dels var utcheckning kl 10 och då kändes det onödigt att betala en massa pengar för ett rum som vi ändå inte kommer vara så mycket i. Så jag tycker det känns som att ett vanligt hotellrum räcker.

• KatjaB

casmel: blir nog snyggt med ditt foto som canvas.

Vart beställer ni tårtan? Låter gott

Idag glömde vi totalt bort att vi bestämt träff med cateringen för att prata igenom menyn och välja ut porslinet vi hyr.. oops! vi höll på och fixade och donade på balkongen när hon ringde. Så nästa vecka gör vi ett nytt försök

• Casmel
    KatjaB skrev 2010-04-18 14:03:37 följande:
    casmel: blir nog snyggt med ditt foto som canvas. Vart beställer ni tårtan? Låter gott Idag glömde vi totalt bort att vi bestämt träff med cateringen för att prata igenom menyn och välja ut porslinet vi hyr.. oops! vi höll på och fixade och donade på balkongen när hon ringde. Så nästa vecka gör vi ett nytt försök
    Vi beställer från Håkans bageri. Tårtan som jag o Johan ska skära i är för 8 pers och kostar 39:-/bit men kopparna kommer hamna runt 30:-/st så vi kom lite billigare undan än vi trott

Synd att ni missade mötet!

Nu är brudbuketten så gott som klar Blev cremefärgade rosor, gammeldagsrosa och så mörklila man kan hitta. Dom rosa ska ta överhand eftersom jag har den färgen på blommorna på klänningen och tärnorna ska ha hel-lila klänningar med cremefärgade rosor i varsin liten bukett. Väldigt enkelt o stilrent. Min bukett blir rund och normalstor med en ivorypärla i mitten på varje ros i hela buketten Känns skitbra!
  • Casmel

Nu ligger bild på skorna i mitt galleri om det va någon som ville kika.

• rorri

hmm min granne som jag ville skulle sjunga i kyrkan är bortrest på vår bröllopsdag. Vem tar man nu?

• kpt

Det finns nån sjuksyster som heter Freddy Amigo eller nåt.

• nellie2010

rorri: Jag skulle också vilja ha någon som sjunger i kyrkan åtminstone, men jag kan inte komma på någon som jag känner(som bor i Västerås) som är musikalisk. {#lang_emotions_undecided} Nån som har hyrt in solist som de kan rekommendera?

• rorri

nellie2010 skrev 2010-04-21 20:21:54 följande:
    rorri: Jag skulle också vilja ha någon som sjunger i kyrkan åtminstone, men jag kan inte komma på någon som jag känner(som bor i Västerås) som är musikalisk.  Nån som har hyrt in solist som de kan rekommendera?

Min granne har vi haft på ett dop och alla var jätteimponerade av henne. Hon är med i västerås kören i körslaget nu. Hon blir svår att ersätta!

• chokladmonstret

rorri vet du vad hon heter?? jag känner två tjejer i picasso kören =) dom sjöng i min kör som jag var med i för några år sedan. 

• chokladmonstret

På lördag ska vi hämta ringarna=) vi beställde på JEMP Guld. Känner mig jätte nöjd så hoppas ringarna ser ut som jag tänkt mig också =) men jag tror det blir svårt att misslyckas med dom.

Å jag hittade det hur perfekta halsbandet man kan tänka sig där på JEMP dock var den dyrare än jag hade tänkt mig, men den ska jag absolut ha=). åå längtar så till lördag =)

Nu är det inte långt kvar  BARA två månader kvar börjar känna mig lite smått stressad

Har ni mycket kvar att fixa??

Svar på tråden Västeråsbrudar 2010