• Silkestråd

Västeråsbrudar 2010

Hej, jag är en glad västeråsare som ska gifta mig den 25e september 2010 och nu undrar om det finns några andra i regionen som planerar att gifta sig 2010. Jag är intresserad av att utbyta tips och idéer och ev. ta en fika, för att prata mer om bröllop än vad nära och kära kanske orkar lyssna på ;) .

• Svar på tråden Västeråsbrudar 2010
  • soonAmrs

ÅÅhhh.. Fick telefonsamtal från Patrik på Jempguld.. Jag skulle hämta ut min ring i morgon men den sitter fast på Posten i Sundsvall.. Och allt är askans fel!! Nu är det ju ingen panik men jag har ju längtat så efter att få hämta den..

• rorri

Idag ska jag till posten och hämta tandblekning, tyg till dukarna och INBJUDNINGSKORTEN. Så har jag meddelat kantorn vad vi vill ha för musik och bokat tid för att titta på festlokalen. Nu har jag tänkt boka hotell för bröllopsnatten men vart vill man vara? Måste man verkligen ha en svit? Räcker det inte med ett vanligt rum och så beställer man dit champagne och jordgubbar?

• Casmel
    rorri skrev 2010-04-16 15:35:59 följande:
    Idag ska jag till posten och hämta tandblekning, tyg till dukarna och INBJUDNINGSKORTEN. Så har jag meddelat kantorn vad vi vill ha för musik och bokat tid för att titta på festlokalen. Nu har jag tänkt boka hotell för bröllopsnatten men vart vill man vara? Måste man verkligen ha en svit? Räcker det inte med ett vanligt rum och så beställer man dit champagne och jordgubbar?
    Vi har bokat hotellpaket i skrapan som heter typ romantiska paketet eller nått sånt. Ingen svit men man får 2 nätter istället för 1 för samma pris som en svit och även champagne och frukt som i sviten

Jag ska ha vanlig men lite snyggare bh och trosor med strumpebandshållare eller vad det heter eftersom min klänning är som en enda stor korsett

Försöker gå in skorna för fulla muggar här hemma. Idag har vi varit på Bronsil o provat ringarna igen. Dom e klara och graverade. Så himla snygga men shit va stora o tunga. Jag e ju van vid en väldigt liten tunn ring och nu ska jag ha 2 stora tunga ringar men man vänjer väl sig Men dom hade redan gjort vår förlovningsring vilket jag tyckte va konstigt då vi fortfarande hade våra ringar på oss...Vi skulle ju smälta ner våra ringar till en förlovningsring till mig så det sa dom att dom skulle göra om så vi fick vårt guld från våra ringar Så nu e jag naken...jättenaken på fingret...Känns superkonstigt!

Imorgon väntar bageriet ett besök av oss så vi kanske kan komma fram till tårta o bakelsekoppar
  • KatjaB

casmel: vad skumt det måste kännas utan ringen

bra med hotellpriset! vi ska vara i thottska villan, det är ju i strömsholm. det rummet är något större än de andra rummen och med utsikt mot slottet, och balkong, vet inte om det ingick bubbel men frukost har jag för mig ingick.

• soonAmrs

När vi bokade på Sätra brunn så var bröllopssviten redan upptagen men det gjorde inte oss ett dugg.. tyckte att det kändes som lite för mycket pengar så vi kommer hyra ett vanligt rum som vi kan få uppiffat lite med choklad och champagne om vi vill!

• mammab

hej, kul att se att det går frammåt för er..

här står det ganska still! På söndag ska vi till kyrkan iaf och lyssna på lite vigselmusik sen prata me präst. ska bli kul!

Just nu håller vi på letar nytt boende så mycket av tiden går till det just nu. ska på en visning på söndag!

2010-10-23
  • Casmel

KatjaB: ja det känns väldigt skumt o naket...

Måste bara berätta att jag fick ett erbjudande på extrafilm som jag inte kunde motstå 50% på alla canvas tavlor så jag beställde en i morgongåva till min m2b. Fotot är på mig när jag va på fotografering och bilden är tagen precis när jag tänker på min älskling och det är en sån kanon bild på mig. Jag brukar inte tycka att foton på mig blir bra men denna är jättefin Kan det vara på för att jag tänker på min m2b Kan lägga upp en bild på fotot i galleriet om det är någon som vill kika...

Halv 1 idag blir det tårtprovning och det ska bli spännande. Har fått tillbaka större delen av mitt smaksinne efter förkylningen men det blir nog toppen
    Ha en bra dag tjejer!

• Idhrenniel
    nellie2010 skrev 2010-04-14 21:38:19 följande:
    Jag har tänkt kika på Change och Twillfit efter underkläder. Det sistnämnda har iaf väldigt bra service tycker jag. Change har jag aldrig varit på, men hört mycket bra om de.Känner igen Annas under, men har aldrig varit där, så jag vet inget om de! Idag har jag varit och kikat på klänning på Ruts. Men var där på lunchen, så jag ska ta med mig någon kompis dit som smakråd! Men har hittat en klänning som jag blev förtjust i! =)
    Jag kan varmt rekommendera både Change och Annas under!! Jag handlar vanligtvis på Change eftersom de har så himla bra service och att de (tillsammans med Annas under) är enda butiken i stan som har min bh-storlek! Tänk, jag har alltid trott att jag har 70C, men det visade sig att jag egentligen har 65 DD alt. 60 E (!). Hade jag ingen aning om! Jag tog dit en kompis och min mamma och de har alltid också köpt fel storlek och nu handlar vi bara där haha! Annas under hade mer brud-underkläder än Change för tillfället, också jättebra service och hon mätte mig och så. Gav 900:- för bh med inlägg samt trosor. Jättenöjd!
  • Idhrenniel

Vi ska bo i en av bröllopssviterna på Elite stadshotell, kostade bara 1200:-, tyckte jag var billigt! Vet inte om det ingår champagne, men eftersom blivande är nykterist känns det ändå inte så lockande att hälla i mig själv... :)

Imorgon ska vi posta inbjudningarna, som ÄNTLIGEN är färdiga! WOHO! Mycket slit med klipp, tejp, snören och mälar! Ska lägga upp en bild i galleriet.

• Casmel

Nu har jag lagt upp bilden men det är en bild som jag lekt lite med. Morgongåvan kommer bli orginalfotot i svartvitt, inte med blomma o text osv.

Gick skitbra hos konditorn
    Vi kommer ha en tårta i vitt med lila marsipanband i nederkant som är lila. Uppe på ska det skrivas våra initialer och datum i lila gelé. Sen kommer gästerna få genomskinliga fyrkantiga desertkoppar med tårta i. Locket kommer vara vitt och sen se ut som framsidan på våra inbjudningskort Det kommer bli sååå snyggt. Fyllningen blir från botten och uppåt: lite vaniljgrädde, sockerkaka, passionsmousse, sockerkaka, lite vaniljgrädde och vitt marsipanlock med lila gelé skrivet och ritat som framsidan av våra inbjudningskort

Så, bröllopstårta: Check

Imorgon blir det brudbuketten att sätta tänderna i

Svar på tråden Västeråsbrudar 2010