• Silkestråd

Västeråsbrudar 2010

Hej, jag är en glad västeråsare som ska gifta mig den 25e september 2010 och nu undrar om det finns några andra i regionen som planerar att gifta sig 2010. Jag är intresserad av att utbyta tips och idéer och ev. ta en fika, för att prata mer om bröllop än vad nära och kära kanske orkar lyssna på ;) .

• Svar på tråden Västeråsbrudar 2010
  • Silkestråd
    Björnisarna skrev 2010-04-11 21:27:50 följande:
    nej, tyvärr vart vi så chockade å mållösa så vi gjorde ju inte det.. borde ha sagt hejdå och ngt dräpande på finska tillbaka. såg att de funnits trådar om hur de beter sig tidigare på BT så de verkar ju vara ngt vanligt förekommande.. hade de inte betett sig sådär hade de tjänat 7000 på mitt besök, deras sorg inte min!
    Det är tråkigt att det kan finnas butiker som kan ha så dålig service och ändå finnas kvar.
  • KatjaB

men vilka idioter det finns! .. förstår de inte att det faktiskt är väldigt vanligt med finsktalande i sverige, och inte står man och säger så om folk.. nej fy!

jag köpte ju först ett par skor, bekväma, och fin kvalité MEN jag var lat och läste på bt att de "brukar" bara små i storlekarna och orkade inte mäta min fot utan tog en halv storlek större än vad jag har vanligtvis. Självklart blev de för stora, och så har jag ändrat mig om klänning, så det blev lite fel färg.
    Men jag har beställt ett nytt par, ett likadant i princip, fast med lite ändringar. Ack så onödigt men jag fick släng av köpmani, haha. Tänker att jag kanske kan sälja de andra som jag har.. de är ju trots allt helt nya.

• nellie2010

Björnisar: Hur kan man behandla sina kunder så?? Hoppas detta sprids!!

• Björnisarna

nellie2010: mmm.. det var inte precis roligt. Vi hade läst att de var otrevliga här på BT innan och tänkte att vafan vi ger dem en chans..de kanske inte alltid är så utan hade en dålig dag lr ngt, så vi gick dit "open minded", men tji fick vi...

• Silkestråd
    soonAmrs skrev 2010-04-11 17:35:26 följande:
    Tips på några bra underklädesaffärer där de har torsolette osv. i Västerås tack!
    Kan inte så många underklädesaffärer här i västerås men på bröllopsmässan fanns ett företag som hette Annas under med, vet inte om de är bra.

I Eskilstuna finns annars en underklädesbutik som heter Guldklimpen som åtminstonde tidigare haft bra service, har inte varit där på många år.
  • nellie2010

Jag har tänkt kika på Change och Twillfit efter underkläder. Det sistnämnda har iaf väldigt bra service tycker jag. Change har jag aldrig varit på, men hört mycket bra om de.
    Känner igen Annas under, men har aldrig varit där, så jag vet inget om de!

Idag har jag varit och kikat på klänning på Ruts. Men var där på lunchen, så jag ska ta med mig någon kompis dit som smakråd! Men har hittat en klänning som jag blev förtjust i! =)

• soonAmrs

Silkestråd och KatjaB: Tack tjejer!

• KatjaB

twilfit har ju torseletter o sånt, men i örebro tar de inte in dem. de hade en superfin som jag visste precis vilken jag ville ha (hade bild) och tänkte att eftersom jag vet storlek måste de ju bara kunna beställa hem det, men näpp.

Så det blev nätet för min del, det enda som fanns här var såna som var lika i pris som de flesta men de hade inga spetsar eller sånt, o det kostade ändå en slant så då vill man ju att den är snygg också.

Den jag ska ha, har snörning i ryggen och massor av skenor runtom så man får riktigt snygg midja. I brokad med spetsdetaljer. Har inte fått den än så jag är riktigt nervös tills att den kommer hem, hehe 

• nellie2010

Idag har jag bokat min brudklänning hos Ruths... Jag hade först tänkt ha en kortare variant, men det blev en lång axelbandslös(kallar man det så?) Nixa 8534. Ska försöka lägga in bild i mitt galleri. Tycker dock att den är finare i verkligheten än på den bild jag hittat!

Så nu återstår blommor och dekorationer samt bestämma maten! =)Och säkert en massa mer förstås!

Svar på tråden Västeråsbrudar 2010