• Silkestråd

Västeråsbrudar 2010

Hej, jag är en glad västeråsare som ska gifta mig den 25e september 2010 och nu undrar om det finns några andra i regionen som planerar att gifta sig 2010. Jag är intresserad av att utbyta tips och idéer och ev. ta en fika, för att prata mer om bröllop än vad nära och kära kanske orkar lyssna på ;) .

• Svar på tråden Västeråsbrudar 2010
  • nellie2010

Haha nä det blev fel på länken, det är inte de svarta jag ska ha. Jag har köpt de vita med en rosett på andra sidan(tror jag det var).

• KatjaB

nellie2010 skrev 2010-04-10 11:03:51 följande:
    Haha nä det blev fel på länken, det är inte de svarta jag ska ha. Jag har köpt de vita med en rosett på andra sidan(tror jag det var).

hehe, tänkte just att oj vilka rockiga skor du ska ha till brudklänningen

• Idhrenniel
    rorri skrev 2010-04-08 12:18:33 följande:
    Så håller jag på att bestämma musik till kyrkan. Tror vi ska ha Mendelssons bröllopsmarch och Wagners. Vi ska ha en solist som vi vill ska sjunga Annies song + en till som vi inte bestämmt än. Psalmer blir En vänlig grönska och I denna ljuva sommar tid fast jag gillar ju Ave Maria men vet inte om den passar? Vad tycker ni och vad ska ni ha för musik i kyrkan?
    Vi ska gå in till "Delsbo brudmarsch" och förmodligen ut till Beatles "All you need is love" (har många violinister i släkten plus gitarr och piano). Psalmer tänkte vi nog ta "Vigselpsalm" som är melodi till "Den blomstertid nu kommer" men med bröllopstext istället (Badelunda kyrka gav oss denna som tips). Sen ska det väl vara en psalm till och då tar vi nog psalm 181 Nu är det morgon (melodi "Morning has broken").
    Sen blir det nog ett par "vanliga låtar" till, kankske Ted Gärdestad "come give me love" och en för mig rätt okänd som heter "En mun är hälften av en kyss" alternativt någon Helene Sjöholm-visa som "Horgalåten" eller liknande.
  • nellie2010

KatjaB: Ja de undrar hur det hade sett ut!

• soonAmrs

Tips på några bra underklädesaffärer där de har torsolette osv. i Västerås tack!

• Björnisarna

Silkestråd: Tråkigt att ni också fick dåligt bemötande på My lady, de höll på att tjaffsa med varann på finska hela tiden vi var där om vem som skulle ge oss service, de de inte visste var att vi kan flytande finska... att kalla min tärna för "för stor för att kunna ha en klänning i en sån modell" var inte heller direkt populärt...

• rorri

men fy! Jag skulle be dem fara o flyga på finska. Sa ni nått?

Björnisarna skrev 2010-04-11 20:34:45 följande:
    Silkestråd: Tråkigt att ni också fick dåligt bemötande på My lady, de höll på att tjaffsa med varann på finska hela tiden vi var där om vem som skulle ge oss service, de de inte visste var att vi kan flytande finska... att kalla min tärna för "för stor för att kunna ha en klänning i en sån modell" var inte heller direkt populärt...
  • Björnisarna

nej, tyvärr vart vi så chockade å mållösa så vi gjorde ju inte det.. borde ha sagt hejdå och ngt dräpande på finska tillbaka. såg att de funnits trådar om hur de beter sig tidigare på BT så de verkar ju vara ngt vanligt förekommande.. hade de inte betett sig sådär hade de tjänat 7000 på mitt besök, deras sorg inte min!

• Silkestråd

KatjaB: jag har funderat på att beställa från nätet men varit lite oroad av att skorna ska passa men inte vara bekväma när jag väl får dem. Du får berätta när du får dina skor om du tycker de var bra.

nellie2010: skorna (de vita) var väldigt söta! Och det ser ut som det finns goda möjligheter att de är bekväma också. Kanske jag ska göra ett till försök i vanliga skoaffärer.

Svar på tråden Västeråsbrudar 2010