rorri skrev 2010-04-08 12:18:33 följande:
Så håller jag på att bestämma musik till kyrkan. Tror vi ska ha Mendelssons bröllopsmarch och Wagners. Vi ska ha en solist som vi vill ska sjunga Annies song + en till som vi inte bestämmt än. Psalmer blir En vänlig grönska och I denna ljuva sommar tid fast jag gillar ju Ave Maria men vet inte om den passar? Vad tycker ni och vad ska ni ha för musik i kyrkan?
Vi ska gå in till "Delsbo brudmarsch" och förmodligen ut till Beatles "All you need is love" (har många violinister i släkten plus gitarr och piano). Psalmer tänkte vi nog ta "Vigselpsalm" som är melodi till "Den blomstertid nu kommer" men med bröllopstext istället (Badelunda kyrka gav oss denna som tips). Sen ska det väl vara en psalm till och då tar vi nog psalm 181 Nu är det morgon (melodi "Morning has broken").
Sen blir det nog ett par "vanliga låtar" till, kankske Ted Gärdestad "come give me love" och en för mig rätt okänd som heter "En mun är hälften av en kyss" alternativt någon Helene Sjöholm-visa som "Horgalåten" eller liknande.