• Silkestråd

Västeråsbrudar 2010

Hej, jag är en glad västeråsare som ska gifta mig den 25e september 2010 och nu undrar om det finns några andra i regionen som planerar att gifta sig 2010. Jag är intresserad av att utbyta tips och idéer och ev. ta en fika, för att prata mer om bröllop än vad nära och kära kanske orkar lyssna på ;) .

• Svar på tråden Västeråsbrudar 2010
  • KatjaB

nellie2010 skrev 2010-04-06 17:00:06 följande:
    Jag behöver tips på frisyr/make up! Har kikat runt lite och som billigast hittar jagför ca 2500 kr för både och inkl prov, är det vad man får betala? Eller går det att komma ner i pris?Vart går ni?

låter som ett normalt pris. Det du kan göra är ju att kolla om de är billigare på enklare festuppsättningar.. men då ingår inte provuppsättning

• Casmel
    nellie2010 skrev 2010-04-06 17:00:06 följande:
    Jag behöver tips på frisyr/make up! Har kikat runt lite och som billigast hittar jagför ca 2500 kr för både och inkl prov, är det vad man får betala? Eller går det att komma ner i pris?Vart går ni?
    Jag har anlitat Magdalena Vidsäter. Hon tar 1900:- för smink och bruduppsättning plus prov
  • Idhrenniel
    soonAmrs skrev 2010-04-03 11:02:46 följande:
    Ja och han har ju så bra priser. Jag har inte sett att han har nån kampanj eller så men han drog av 30%!! Det gör himla mycket!!
    Ja, jag blir inte förvånad! Jag fick också ett jättebra pris på min ring, lätt billigast i denna regionen iaf! (Och då jämförde jag med hela Sthlm, Örebro, V-ås, E-tuna o.s.v.).

Har vi pratat nåt om blommor tidigare?? Vilka ska ni använda er av??
  • mammab

usch vi har 6 månader och kommer ingen vart med all planering.

behöver tips på frisöt, smink och naglar. bukett kommer någon av mina kamrater få göra troligen.

läser till florist och blir klar i sommar! brud är super kul att göra men har absolut inte tålamod och tid att göra mig egna..

2010-10-23
  • KatjaB

jag är ju florist o kommer göra min egna, då blir den precis som jag vill
    Med vanan inne o klar bild över vad jag vill ha så tar det ju inte så lång tid. Däremot tänkte jag eventuellt ta hjälp med bordsarrangemangen, det tar ju en stund att fixa klart dem.

• nellie2010

Casmel: Ok, jag kollade hennes sida för nån dag sen och då stod det 2500sek.. Är ni bekanta?

KatjaB: Ja det är väl normalpriser, men man hoppas ju alltid att man ska komma billigare undan på något sätt!

• rorri

Jag har vänner o bekanta som ska göra naglar, hår och smink. Blommor får jag se om jag kanske bara beställer en brudbukett och gör resten själv. Det gäller ju att få tag på blommor då också.

• Casmel
    nellie2010 skrev 2010-04-07 14:00:24 följande:
    Casmel: Ok, jag kollade hennes sida för nån dag sen och då stod det 2500sek.. Är ni bekanta?
    Nej men hon hade dom priserna innan när vi gjorde upp affärerna till vårt bröllop och jag har precis mailat henne om vårt pris fortfarande gäller då även jag ser höjningen på hennes hemsida. Jag vill inte ha några pris överraskningar nära bröllopet!

Idag har jag pratat med vår solist och hon kommer ta 500:- vilket är kanon

Sen har jag bokat fikatid med min m2b´s kusin som ska göra brudbuketten så vi kan börja bubbla idér. Ska bli såå kul
  • KatjaB

nellie2010 skrev 2010-04-07 14:00:24 följande:
    Casmel: Ok, jag kollade hennes sida för nån dag sen och då stod det 2500sek.. Är ni bekanta?KatjaB: Ja det är väl normalpriser, men man hoppas ju alltid att man ska komma billigare undan på något sätt!

jo det är klart Allt som går att komma undan billigare med är ju guld värt, blir ju så mycket summor ändå som man inte tänker på först.

(som att vi glömt att simon kanske ska ha skjorta, fluga, strumos och skor.. kanske snygga kallingar också) hahah, jag hade bara skrivit upp kostym o hatt till honom i budgeten, medans jag utförligt skrivit vad jag ska ha för mundering, allt från strumpeband till ett par trosor som det står fru XXX på rumpan.. vad ego jag är 

• rorri

Vi träffade fotografen igår o bestämde att bilderna ska tas på Kyrkbacken då jag älskar sådana miljöer. Hon hade som förslag att ta några bilder mot graffitin i hamnen och att min sambo skulle ha en skorta med avklippta ärmar o visa tatueringarna på några bilder. Hmm...inte riktigt min grej men jag ska fundera på saken.

Så håller jag på att bestämma musik till kyrkan. Tror vi ska ha Mendelssons bröllopsmarch och Wagners. Vi ska ha en solist som vi vill ska sjunga Annies song + en till som vi inte bestämmt än. Psalmer blir En vänlig grönska och I denna ljuva sommar tid fast jag gillar ju Ave Maria men vet inte om den passar? Vad tycker ni och vad ska ni ha för musik i kyrkan?

Svar på tråden Västeråsbrudar 2010