• Silkestråd

Västeråsbrudar 2010

Hej, jag är en glad västeråsare som ska gifta mig den 25e september 2010 och nu undrar om det finns några andra i regionen som planerar att gifta sig 2010. Jag är intresserad av att utbyta tips och idéer och ev. ta en fika, för att prata mer om bröllop än vad nära och kära kanske orkar lyssna på ;) .

• Svar på tråden Västeråsbrudar 2010
  • Felixian

Hallå!

Kul med fler som ska gifta sig 2010!

Vi ska gifta oss 1a Maj och kommer vara i Sala silvergruva och ha vår middag/fest i Skultuna.

Sätra Brunn är ju verkligen jättefint!

Vi har en vän som är bröllopsfotograf och är superduktig! Hon kommer självklart att fota oss. Kika lite på hennes hemsida och blogg. www.vi-foto.se

Jag/vi har inte funderat så mycket på blommorna än, men det är väl snart dags att ta tag i det ;)

• HemligE

Hej,hej!

Jag är oxå västeråsare och gifter mig den 10 juli

• Silkestråd

Det fanns en del fina buketter på Bröllopsmässan i helgen som var. Jag har lagt upp en del bilder på dem i mitt bildgalleri, bilderna blev inte så jättebra, vet inte hur jag tänkte...dessutom kommer jag inte ihåg vilken florist det var som gjort dem :(

När det gäller fotograf så är det kanske mitt största orosmolnet just nu. Min sambo har fotograf som andra yrke. I de flesta andra sammanhang har det varit fördelaktigt, vi har aldrig spenderat några pengar på fotografering. Nu är vi istället snåla och kräsna på samma gång. Vi pendlar lite mellan att be en bekant och att hyra in en fotograf och bröllopet kommer bara närmare och närmare...:S

• Cessan78

Ett till Sala bröllop kommer lastat :D Men vi har dock inte bestämt vart riktigt, Midsommardagen blir det iaf och min kompis som studerar till präst kommer att utföra allting utom själva vigsel akten sen får våra barns dop-präst utföra resten..dessa två tjejer har dessutom studerat ihop innan min kompis tog 5 års uppehåll :D
    Hade planer på Väsby Kungsgård först men det gick åt skogen, dels för att den lokalen jag bokade bara tar 50 personer och vi är 75 inkl. barn. Sen är det kyrkkaffe där fram till 14:00 så jag får bara tillgång från kl. 15:00 och det blir lite väl sent.
    Så nu har vi funderingar på att antingen köra vårat race i stadsparken vid paviljongen med en stor fontän som utsikt mitt i dammen :D eller om vi ska vara uppe vid gruvan.
    Så vi måste ta och ringa runt lite för att se vad vi kan hitta på.

Vårat bröllop är ett super budget bröllop så vi snålar in på det mesta.. vi kommer att köra med en lunch variant på dagen för alla sen enbart bjuda närmsta familjen på middag sen på kvällen.
    Buketten är dock ett stort frågetecken än så länge, men resten är antingen klart eller färdigt i tankegångarna.

• Felixian

Cessan: Vi ska ju gifta oss nere i gruvan i Sala. Första maj är det tänkt.
    Eftersom ingen av oss kommer från sala, men ska fotas i trakterna kanske du kan hjäpa oss med fina/coola/roliga utomhusmiljöer för fotograferingen :)

Eran idé med lunch för alla dagen innan låter jättetrevlig!

Buketten verkar vara något som de flesta skjuter upp till sist :)

• Cessan78

Felixian - Vad är du ute efter för miljö? Ska den vara lite skabbigare - kan ju vara lite udda, eller klassisk, vatten...finns en massa roligt :D

• Silkestråd

Vi kommer att gifta oss i Eskilstuna, jag kommer därifrån ursprunglingen så jag har min släkt där och många av mina vänner har föräldrar där. Vi ska gifta oss i Husby-Rekarne kyrka och ha festen i församlingsgården, som är en gammal skolhus som ligger ett stenkast bort.

Vi är också ute efter att köra budgetbröllop och vi tänkte ha buffé och göra all maten själva, med viss hjälp av vänner och familj :) Någon mer som tänkt gör maten själv? Hittat några bra recept för många personer?

• Stina100

Silverrosen: Vad kul att ni också ska vara på sätra brunn, kan jag skriva direkt till dig på ngt sätt? kan vara kul att se hur ni ska ha det? Vem har du anlitat på salong aqua? Jag funderar på salaong johnas, har du hört ngt om dem?

Såg att det var någon som frågade efter fotograf, vi har valt the weddingbook, de verkade väldigt bra och profesionella men har ju inte fått korten än...

• Stina100

Hej igen alla västerås-brudar
    Är det någon mer som ska ha liveband? Vi tänkte ev hyra ett band som heter Olzons, är det någon som har någon erfarenhet av dem, gärna både bra och dåligt???

• chokladmonstret

Hej tjejer här är en till Västeråsare, Vi ska gifta oss den 26 juni vid våran stuga som ligger en mil utanför skinnskatteberg =)
    Vi kommer också köra lågbudget eftersom vi känner att vi vill lägga pengar på annat men fast vi snålar så blir det lätt 15 000 kr iaf hehe.
    Det finns ett dansgolv nere vid stranden så där ska vi ha själva vigseln sen kommer vi ha ett stort partytält uppe utanför stuga, det kommer bli trångt men det hoppas vi folk har överseende med när det är ett trädgårtsbröllop =)
    Jag har faktiskt det mesta redan färdigt men finns en heldel kvar endå.
    Jag var också på bröllopsmässan i stadshotellet och jag lyckades vinna 500kr på brudbukett så det var ju inte helt fel=)

Svar på tråden Västeråsbrudar 2010