• Martin­aa
    Äldre 9 Mar 18:43
    30102 visningar
    143 svar
    143
    30102

    brudar i Borås 2010

    GrodanoJag2010 skrev 2010-03-09 12:34:25 följande:
    Någon som kommer att gå på mässan i borås i helgen?
    Jag ska nog! :) Ska höra med min värdinna igen om hon är sugen på att hänga med så jag slipper gå själv. Hon är förlovad och kommer med stor säkerhet gifta sig nästa år så hon borde inte vara så svårövertalad
  • Martin­aa
    Äldre 13 Mar 18:31
    #67

    Hemma från bröllopsmässan nu. Nån mer som var där? Det var kul och intressant. Det var ju i Gustav Adolfskyrkan, så de hade gjort som ett riktigt bröllop nästintill. De spelade olika ingångsmarscher och så gick brudpar in till varje marsch, så man fick se klänning, brudgumskläder, blommor, hår och höra musik på en gång. Mellan varven pratade en präst om hur en vigsel går till, och en tjej sjöng solo, samt att man fick sjunga med i tre olika psalmer... Precis som vid en vigsel!
    De spelade bland annat en marsch som hette Ramnakyrkans brudmarsch, och eftersom det är Ramnakyrkan vi ska gifta oss i så ska jag föreslå den för mannen. Vore ju superskoj att ha den! :) Till utgång blev jag sugen på "All you need is love" (Beatles-låten ni vet) som de också spelade där. Kruxet är att man måste ha nån som spelar trumpet då bara. Undrar om pappa fortfarande är haj på det...??? Hmmm...

  • Martin­aa
    Äldre 15 Mar 20:05
    #70

    Jag har fått hem det som ska bli vår vigselring nu. Jag har fått min mormors förlovningsring av mamma som vi ska göra om till vår egen. Hade tänkt gå till Smycka och prata med dem. Skulle först köpa hos dem, men nu när jag fick en gammal "släktklenod" så ska jag höra med dem vad de kan göra med den. Just nu har den en gigantisk pärla som jag ska plocka bort.

  • Martin­aa
    Äldre 17 Mar 11:51
    #72

    Idag kommer jag bröllopsfixa! Ska ner till stan om ett tag. Ska prata med min frisör, kolla på ring och prata med en florist. Imorgon ska vi provsmaka tårta från Gullkragen och förhoppningsvis kunna prova kläder åt mannen! :)

  • Martin­aa
    Äldre 17 Mar 20:08
    #74

    SaNdRiX 2010 skrev 2010-03-17 19:26:59 följande:


    Jag har varit på ringheims och provat min brudklänning idag, så lycklig, den är perfekt!
    Jasså, jag trodde inte de hade öppet på onsdagar?? Vi hade tänkt åka dit imorgon, måste man ringa först eller kan man bara dyka upp??

    Idag har vi beställt vigselring!! Fick min mormors gamla förlovningsring att göra om så den lämnade vi in på Smycka idag. Så spännande! :D
    Pratade även med en jättetrevlig tjej på Buketten så därifrån ska vi beställa brudbukett sen! Känns toppen att ha fixat lite grejer idag! :D
  • Martin­aa
    Äldre 22 Mar 11:43
    #81
    Megi skrev 2010-03-22 11:37:06 följande:
    Rekomendera Spelndor butiken. Väldigt trevligt bemötande och bra service och priser.. Min syrra köpte sin klänningen i helgen där.. Har många kända märken, bla Forever Yours, Romantica..
    Kan de sy upp, stryka/pressa och sånt med en befintlig klänning? Jag behöver fixa en upphängning av släpet på min Kinaklänning nämligen, och kanske kanske sy upp. Hon gjorde tydligen inte sånt på Ringheims längre.
  • Martin­aa
    Äldre 22 Mar 12:54
    #84
    GrodanoJag2010 skrev 2010-03-22 12:45:04 följande:
    Har en kille som är jäte duktig på att filma. Kan kolla med honom vad han vill ha. han håller precis på att stara ett företag där de filmar bröllop m.m.
    Oh det vill jag också veta. Är antagligen inte aktuellt för oss, men blir ändå lite nyfiken. Man vet aldrig, för rätt pris så...
  • Martin­aa
    Äldre 2 Apr 18:04
    #99
    Megi skrev 2010-04-01 21:10:41 följande:
    Glad Påsk på er =)
    Glad påsk!! :D
  • Martin­aa
    Äldre 6 Apr 11:30
    snuttfia skrev 2010-04-06 10:56:30 följande:
    På tal om blommor, vart tänkter ni Boråsbrudar köpa era buketter? Jag har jättedålig koll på florister här i stan. Var in på den bredvid Åhléns och de gav mig ett jättebra pris men verkade smått ointresserad så jag vet inte... Vill ju gärna ha en billig bukett (ska bara ha säsongsblommor och inget som måste beställas och en enkel bukett, inget som kräver en hållare) men vill ju gärna känna att de bryr sig och försöker göra en fin bukett ändå...
    Vi kommer beställa från Buketten, just den mitt emot Åhlens. Vi var inne där och pratade med en jättetrevlig tjej och tyckte det kändes kanon! Smidigt sen också när vi hämtar blommorna 50 meter från där jag fixar hår och make-up (Studio Mei) Slipper vi åka omkring i halva stan.
  • Martin­aa
    Äldre 7 Apr 20:12

    Hihi, idag ringde en kille från BT (Borås Tidning alltså ) upp mig och ville göra en intervju med mig och min sambo om vårt bröllop, med lite fokus på den ekonomiska biten. Vad man lägger pengarna på, vad man prioriterar och så vidare. Så missa inte BT imorgon!

  • Martin­aa
    Äldre 11 Apr 11:29

    Nä, blir inget Torpa för oss i alla fall. Vi hade ju tänkt viga oss där först, vi bokade in oss och allting, men ångrade oss sedan. När vi hittade Ramnakyrkan istället så kändes det helrätt.

    Hade vi varit tidigare i planeringen hade det varit skoj att åka ut och kolla på Torpa idag, men nu känns det som om vi har det mesta under kontroll (1,5 månader kvar ju) så känns nästan "onödigt". Dessutom ligger sambon superförkyld så blir svårt att få iväg honom på nånting idag... :P

  • Martin­aa
    Äldre 11 Apr 17:14

    Bröllopsmässa!

    www.torpastenhus.se

  • Martin­aa
    Äldre 13 Apr 11:59
    GrodanoJag2010 skrev 2010-04-13 11:40:41 följande:
    Såg annonsen i tidningen förresten. Vad fina ni är! :D
    Tack!
    Hade ju INTE räknat med att hamna på förstasidan direkt. Hade vi vetat det så hade sambon antagligen tvärvägrat att ställa upp, haha. Och klänningen jag hade tänkt hålla hemlig har nu beskådats av hela Borås... ^^
  • Martin­aa
    Äldre 13 Apr 12:18
    snuttfia skrev 2010-04-13 12:06:07 följande:
    Och jag missade det :( Var aldrig ut så jag kunde köpa tidningen och räknade med att det skulle hamna på webben, men det verkar det inte ha gjort...
    Näpp. Jag har fått svärisarnas tidning så jag ska försöka scanna in det och lägga det på bloggen sen. Jag kan säga till!
  • Martin­aa
    Äldre 18 Apr 21:55

    Megi:
    Va roligt! :) Men va gjorde ni under dagen då?? :D

  • Martin­aa
    Äldre 21 Apr 20:11
    Megi skrev 2010-04-21 11:23:43 följande:
    Ska ni ha ngn som filmar bröllopet? Vad betalar ni?
    Sambons farbror har en kamera så han får nog filma lite. Inget professionellt men bara så man får lite rörliga bilder {#lang_emotions_smile}

     

Svar på tråden brudar i Borås 2010