• varels­e
    Äldre 18 Jan 21:55
    14788 visningar
    22 svar
    22
    14788

    Prova klänning i Stockholm?

    Ska bege mig ut i bröllopsbutiksdjungeln i Stockholm och jaga rätt på en klänningsmodell som passar mig. Har några frågor till er som redan varit ute på jakt:

    * Var i Stockholm tyckte ni att ni fick bäst service? (Gärna både butiksnamn och adress/hemsida)

    * Om ni tog med kamera - vilka butiker tillät att ni fotade er i provade brudklänningar för att kunna bestämma er hemma sen?

    Tacksam för all hjälp som är relevant i förhållande till mina frågor!

  • Svar på tråden Prova klänning i Stockholm?
  • Blivan­de fruB
    Äldre 18 Jan 22:16
    #1

    Hej, jag var i Stockholm och provade klänningar i två butiker som min blivande svägerska ordnat med. Den ena butiken är jag helt såld på, www.garamaj.se vi var i butiken på Karlavägen. Fantastisk service och full ärlighet. Klänningarna är dyra, börjar från ca 16 000:- men....vilka klänningar!! Vi fick tyvärr inte fota men det kändes ok ändå. I Garamajs butik på Karlavägen är det bara tidsbokning som gäller, dom har visst en butik till där man (om jag förstått det rätt) bara kan dyka upp.
    Sen var vi i en butik till som jag dock inte minns namnet på. Dom hade även en hörna med inbjudningskort där man kunde få lite inspiration. Klänningarna och servicen var dock ett bottennapp.

  • varels­e
    Äldre 19 Jan 06:54
    #2

    Tack Blivande fruB! Någon mer?

    *puffar*

  • tomlin­n
    Äldre 19 Jan 08:22
    #3

    Bröllopsbutiken på st eriksplan tyckte jag hade bra och lagom service. På Söders Högtidskläder, Bröllopskällan och Stockholms Brud och Fest, alla på Hornsgatan mellan Zinkensdamm och Hornstull, var personalen nästan helt ointresserade av oss (mig och min kompis/tärna), trots att de inte hade så värst mycket att göra. Jag frågade om att få fota på Bröllopsbutiken och Bröllopskällan och det gick bra.

  • smulan­sson
    Äldre 19 Jan 10:25
    #4

    Hallå!

    Var och provade klänningar i lördags och det är helt otroligt vad olika service butikerna ger!

    Var först till Drottninggatan brud&fest på Drottninggatan 81. Det kan du skippa, det kändes som man störde när man frågade om man fick prova en klänning, de var helt kassa. Man fick inte heller fota vilket inte är konstigt eftersom de inte ger någon service och att folk därför tar kort och handlar någon annanstans.

    Var sedan till Milagro på Artillerigatan, Östermalm. Där var det helt FANTASTISK service! hon bjöd på kaffe/te/vatten till oss och min syster och kompis som var med. Hon var så otroligt trevlig och väldigt kunnig. Hon var väldigt ärlig och sa vad man passade i och inte. Rekommenderas verkligen! Vi var där när hon öppnade och då var det okej annars är det nog bra att boka tid med henne. hon har nästan bara La Sposaklänningar.

    Sen var vi till Twink som ligger nåt kvarter därifrån på Riddargatan 23. En snobbig östermalmska som inte hade någon kunskap och var inte speciellt serviceminded. Dock hade hon några fina klänningar. Mycket Sankt Patrick och Cymberline.

  • Blivan­de fruB
    Äldre 19 Jan 13:07
    #5

    Just ja, Twink, det var ju där jag var och inte fick någon service alls. Hon tog fram klänningar ifrån "de ordinära festklänningssortimenten" till mig. Hon fick mig verkligen att se ut som en tant. Men kul att bläddra bland deras inbjudningskort.

  • fru AM
    Äldre 19 Jan 13:10
    #6

    KiK på Mäster Samuelsgatan. Liten butik med både beställ klänningar (i enklare modell titta på hemsidan) och "färdiga". De är jättegulliga där! JAg hade sån tur att jag gick dit först på min första runda och hittade min brudklänning på direkten!

  • Wiggos mamma
    Äldre 19 Jan 13:34
    #7

    Jag var på www.lilly.nu. HOn var både jätteduktig och trevlig. Tyvärr fick man inte fota men vi tjuvfotade med mobilen. Dock hade jag redan bestämt mig för klänningen jag fotade.

  • Vanya
    Äldre 19 Jan 14:05
    #8

    Där jag fick bäst service var på ehrilngs brud och fest på karlavägen 66 - där fick man fota. hon hade just då inte så mycket - mellan säsonger när jag var där - men hon var väldigt serviceminded.

  • smulan­sson
    Äldre 19 Jan 14:36
    #9

    Haha! Det gjorde hon till mig också, tog fram festklänningar som inte var brudklänningar! Hon var verkligen inte duktig....

    Blivande fruB skrev 2010-01-19 13:07:17 följande:


    Just ja, Twink, det var ju där jag var och inte fick någon service alls. Hon tog fram klänningar ifrån "de ordinära festklänningssortimenten" till mig. Hon fick mig verkligen att se ut som en tant. Men kul att bläddra bland deras inbjudningskort.
  • Nordis­kbrud
    Äldre 19 Jan 19:05
    #10

    Instämmer fullt ut i rosor till Milagro! Nahrin som har butiken är underbar och ställer upp i alla lägen. Man behöver inte boka tid, om man inte vill, och kommer du en lördag så kan det vara lite folk men hon tar sig tid till alla och bryr sig lika mycket om alla som är där. (Har för mig att hon föredrar att hålla lördagar obokade eftersom det kommer många som är ute på "provardag").
    Beställde min klänning där och kan inte vara mer nöjd än vad jag är!!!!! Hon är snabb att se vad man passar i, vilka ändringar som behövs och allt arbete som görs är kanon!

Svar på tråden Prova klänning i Stockholm?