• Secret­Weddin­g
    Äldre 12 Jan 17:44
    4742 visningar
    28 svar
    28
    4742

    Oooopppps jag är gravid. Hjälp mig med tips!

    Jag är gravid, chockad, glad och egoistiskt tänk: bröllopet blir inte som vi tänkt och planerat för.

    Jag kommer om allt gå vägen (ta i trä) kommer jag vara i nästan 7 månaden.

    Vill gärna ha tips på klänning, vad ska man tänka på, alla erfarenheter ni gravida brudar kan ge, vore så tacksam.

  • Svar på tråden Oooopppps jag är gravid. Hjälp mig med tips!
  • Bluebr­ide
    Äldre 13 Jan 15:23
    #11

    grattis till graviditeten. En graviditet kan gå hur som helst, jag födde min tjej i vecka 28+6 och tillbringade 5,5 månad på sjukhus, men det kommer säkert gå bra för dig. För att kolla på lite klänningar så kan du väl kolla på mipa form, tror jag det hette.

  • Secret­Weddin­g
    Äldre 13 Jan 23:58
    #12

    TACK TACK snälla rara för alla råd, jag suger åt mig ska ni veta och uppskattar det enormt.

    Vi ska ha ett hemligt bröllop med bara för de närmaste och hade tänkt att ha en jättefäst efter sommaren för alla vänner, bekanta och övrig släkt. Nu i efterhand så känns det som om det var någon mening med det beslutet

    Ja, det där med klänningen är ju ett gissel. Man har ju inte en aning om hur kroppen kommer att vara, som ni säger. Man får helt enkelt vänta!

    Hormonerna gör sig redan påminda, storgrät när jag åkte till jobbet idag för att det låg en överkörd hare på vägen

  • KatjaB
    Äldre 14 Jan 00:02
    #13

    vad roligt, grattis till tillökningen. Sen kan jag också tillägga att magen är som allra finast i 7:e månaden. Då är den lagom stor och fin, inte som i slutet när man samlar på sig så mycket vätska

  • Secret­Weddin­g
    Äldre 14 Jan 00:06
    #14

    KatjaB, det är mitt första barn men alla säger det att 7 månanden är så. Känns bra att höra!

  • Samari­n
    Äldre 18 Jan 23:43
    #15

    Stort grattis till graviditeten! Så spännande och roligt!
    Ang klänning kan du kanske ha en med ett vackert band eller något liknande under brösten, och då kan ju magen "peka" hejvilt utan som några helst hinder!
    En väninna till mig gifte sig när hon var i 5:e månaden, och hon var vacker som en prinsessa, och jag satt och snyftade i kyrkan för hon var så fin!
    Lycka till!!

  • Greene­yes
    Äldre 19 Jan 10:29
    #16

    Grattis!
    Jag var på bröllop som gäst tre veckor innan jag födde, och det gick ganska bra. Jag hade beställt jättefina stödstrumpor (stay-ups), och de räddade typ livet på mig! Det enda var väl att jag inte orkade lika sent på kvällen och inte heller stå och gå lika mycket. Men annars var det jättekul!
    Lite komiskt var dock att jag hade chansat och köpt en jättefin tubtopsklänning, och den satt som ett smäck på morgonen. Framåt kvällen så började den dock korva sig, och till slut satt den helt gaaaalet tight - man sväller ju framåt kvällen många gånger!
    Det viktigaste är stödstrumpor, bekväma skor samt kläder som ger utrymme för att du blir större än planerat kring byst och mage.
    Lycka till!

    ps. som nån skrev här, så är magen nästan som finst just i 7:e månaden, sen börjar den bli ganska stor och otymplig..

  • a n n a
    Äldre 19 Jan 10:37
    #17

    hurra, en like - jag kommer att vara ungefär lika långt gången när det är dags för mig att säga ja o mitt största huvudbry just nu är klänningen....tycker att de gravidklänningar som erbjuds ser ut som tält och det är inget jag vill klä mig i då...

    letar just nu empireskurna klänningar...

  • EoD Tholin
    Äldre 19 Jan 10:39
    #18

    grattis!
    åh vad roligt, även om det inte blir som ni tänkt er. jag tycker, och jag vet många med mig, att en gravid kvinna är det vackraste som finns!

    ta gärna hjälp av en proffssminkare (om du inte redan tänkt det)eftersom ansiktet kan kännas förändrat av graviditeten kan hon hjälpa dig med make så att du blir nöjd och känner igen dig igen :)

    som någaon annan redan skrivit: minimatsäck med olika (kladdfria) godsaker att mumsa på när det behövs.

    köp skorna sent eftersom fötterna kan svälla lite...

    åk från festen när NI vill, inte när ni tror att andra tycker att det är ok. om du är trött och känner dig nöjd med kvällen då drar ni vidare för att spendera natten där ni vill. för andra kan ju festen fortsätta tills de tröttnar.

    lycka till!

  • Angel2
    Äldre 19 Jan 10:40
    #19

    Grattis..
    Vad härligt.
    Stödstrumpor är super bra. Se till att klänningen inte sitter så hårt över magen. gör hellre som nån annan skrev att ha den med ett band under bysten.
    Du kommer vara grymt snygg =)

    Jag har alltid kännt mig som snyggast när jag varit gravid
    Lycka till

  • Secret­Weddin­g
    Äldre 20 Jan 19:50
    #20

    a n n a skrev 2010-01-19 10:37:34 följande:


    hurra, en like - jag kommer att vara ungefär lika långt gången när det är dags för mig att säga ja o mitt största huvudbry just nu är klänningen....tycker att de gravidklänningar som erbjuds ser ut som tält och det är inget jag vill klä mig i då...letar just nu empireskurna klänningar...
    Ja, det har jag också varit inne på. Och precis som ni har skrivit, ett band runt ser ju oerhört fint ut. GRATTIS själv.

    Har inte varit inne här på ett tag, varit upptagen med att sova och ha ont i brösten

    Vi ska ha vår fest på ett hotell och ska även bo där vilket känns fantastiskt skönt. Då kan man smita ifrån utan att behöva fundera så mycket.

    Oj, ja jag har redan märkt att det är värre med magen framåt kvällen. Just nu känner jag mig som en pytonorm som precis käkat.

    Återigen, tack rara för alla tips och råd. Det uppskattas.
  • KatjaB
    Äldre 20 Jan 20:21
    #21
    SecretWedding skrev 2010-01-20 19:50:13 följande:
    a n n a skrev 2010-01-19 10:37:34 följande:
    Ja, det har jag också varit inne på. Och precis som ni har skrivit, ett band runt ser ju oerhört fint ut. GRATTIS själv.Har inte varit inne här på ett tag, varit upptagen med att sova och ha ont i brösten Vi ska ha vår fest på ett hotell och ska även bo där vilket känns fantastiskt skönt. Då kan man smita ifrån utan att behöva fundera så mycket.Oj, ja jag har redan märkt att det är värre med magen framåt kvällen. Just nu känner jag mig som en pytonorm som precis käkat.Återigen, tack rara för alla tips och råd. Det uppskattas.
    Det blir bättre med illamåendet.. känns ju som att det aldrig kommer gå över när man är inne i den fasen men det gör det och rätt vad det är kommer du istället känna dig oförskämt pigg och må skitbra
  • Secret­Weddin­g
    Äldre 20 Jan 21:18
    #22

    Glad att höra det Ja, alla säger att det är så och jag klamrar mig fast vi den faktan hysteriskt

  • Babaja­ga
    Äldre 28 Jan 11:52
    #23

    Jag vill bara säga GRATTIS! =)

  • Torsda­g
    Äldre 28 Jan 12:13
    #24
  • a n n a
    Äldre 28 Jan 13:40
    #25
  • bruden i skogen
    Äldre 30 Jan 15:25
    #26

    Oh så kul
    Stort grattis till det väntade barnet
    Jag skulle vilja föreslå dej en klänning med skärning direkt under bysten så kan du växa hur mycket som. Ett band som går därunder och som knyts till en stor rosett i ryggen.
    Urringningen lite kantig och så små små ärmar som inte sitter åt utan lite luft som kanske går ner 8-10 cm på armen bara.

    Kjolen rak med lite vidd i och vill du ha mer krusidyller så sätt på en ganska hög och vid volang längst ner..
    Åh så spännande... lycka till

  • tågjän­tan
    Äldre 30 Jan 15:56
    #27

    Jag vet en brud vars mamma sydde klänningen. Nu har jag ingen aning om modellen på klänningen, men hon berättade att klänningen skulle sys klart tre veckor innan. Fast jag antar att de måste ha haft lite "växtmån", eller om det var en modell som ni beskrivit ovan, med band under bysten.
    GRATTIS och Lycka till!

  • Secret­Weddin­g
    Äldre 30 Jan 17:23
    #28

    Tack för länkarna, kanon!

    Bara jag: kram och stort tack.

    Bruden i skogen: tack rara. Ja, jag är inne på något sådant jag med. Man vet ju inte hur stor man blir! Men det blir band, tycker det är fint att skapa siluette och framhäva magen.

Svar på tråden Oooopppps jag är gravid. Hjälp mig med tips!