• pandis­81
    Äldre 14 Jan 13:58
    25918 visningar
    156 svar
    156
    25918

    April 2010 del 4

    Jag känner också att det är mycket kvar, men att det inte är långt kvar. Och det kommer väldigt många tankar kring det. speciellt när man ska gå och lägga sig.

    Håller just nu på att göra borden i programmet och det är inte helt enkelt men det går framåt.


    EåN2010 skrev 2010-01-14 10:49:17 följande:
    välkommen frume...är det bara jag som börjar bli lite nervös nu?det är ju inte så lång tid kvar... och det känns som det är mycket att göra nu...
  • pandis­81
    Äldre 22 Jan 19:39
    #63

    idag har vi fått tre nya svar på gäster som tackat ja. har även fått pris på vin och öl via en kompis vilket känns bra.
    200 kr/kartong á 6 flaskor vin
    och 150-200 kr per flak öl

  • pandis­81
    Äldre 22 Jan 21:16
    #66

    hihi stockholm


    EåN2010 skrev 2010-01-22 20:55:19 följande:
    pandis: det var billigt... vart bor du nån stans? vill oxå ha!
  • pandis­81
    Äldre 23 Jan 10:10
    #69

    Gud så tråkigt när det blir så,, det är det jag känner mig lite lugnare över. Att vi lagar all mat själva och att vi har vår kompis/toastmadame som ska göra våran tårta med monteringshjälp av en annan kompis som bor i samma stad där vi gifter oss. Och det är riktigt skönt. Det är inget med mat,dryck eller tårta som kan bli dubbelbokat.
    Och jag har även kollat med kyrkan och det är inte heller dubbelbokat.

    men jag förstår dig. Det är verkligen inte roligt när sånt händer.
    Jag hoppas verkligen att det löser sig.


    fruMe skrev 2010-01-22 22:43:07 följande:
    Idag har vi varit på restaurangen och skulle spika menyn. Vad tror ni inträffar då??????????????Exakt, i hans kalender står ett annat namn, inte vårt = dubbelbokat...Jag blev helt kall och sa nåt i stil med att nu börjar jag snart gråta.Han (som äger stället) gick iväg, hämtade en annan pärm från förra året, bläddra lite och sa att det löser sig, med sådär nonchalant röst... Det var inte han som skrivit in i kalendern och han hade inga nummer, ingenting till dem...Men mitt namn var inte heller uppskrivet någonstans...Iallafall så pratade vi meny, vinlista upplägg osv, sen sa han att han mailar förslg till oss senast måndag kväll. Innan vi skulle gå sa jag igen att det känns en klump i magen, men då sa han igen med halvnonchig röst "Äh, det löser sig, det är mitt problem"...FAN FAN FAN,varför kan jag inte bara släppa det nu!!!!!Ska tvinga sambon att kolla mailen redan nu!!!Var bara tvungen att skriva av mig =)
  • pandis­81
    Äldre 9 Feb 22:51
    #82

    älskar era bilder där ni ligger i sängen..

    Här går det också framåt och jag ska åka ner till Linköping på torsdag kväll för att under tre dagar hinna med det mesta som ska göras på plats,
    -träffa solist för kyrkan
    -träffa make up artisten som ska sminka mig
    -träffa frisören som ska göra mitt hår
    -beställa blommorna i blomster butiken
    -prova klänningen tillsammans med min mamma
    -träffa tjejen som ska hjälpa till på festen

    ja det är en del som ska göras. Men det ska bli väldigt mysigt. Har nästan gjort klart hela festprogrammet bara några kompletteringar som ska göras.
    Och så ska jag göra klart vigselprogrammen, men det kan jag inte göra förän vi har träffat prästen och det ska vi göra i mars.
    Men det är verkligen mycket annat på gång nu också, mycket jobb och det är som sagt väldigt störande för man får liksom ingen direkt rak planering det blir lite hattigt.
    Men men man ska väl vara glad i dagens samhälle att man har jobb.


    molnis skrev 2010-02-09 22:40:35 följande:
    Går framåt en del men har väldigt mycket på jobb nu så är väldigt störande. men men fått se några foton från helgen å det känns super så e sköntcamillasundberg.net/Men nu får jag jobba vidare..hoppas man orkar lite i helg efter den här v..om man nu blir ledig..suck! ne usch ska ej klaga..=)
  • pandis­81
    Äldre 2 Mar 20:41
    #87

    vi har bara småplock kvar,

    festhäftet ska sammanställas (är halvklart redan nu)
    vigselhäften ska sammanställas (är halvklart redan nu)
    skor till mannen
    ska hämta presenterna till bestmännen och min ring som är klar.
    ordna drickat och börja laga maten
    ordna favours påsarna, (ska köpa choklad till, påsarna är klara)
    ska göra hål och sätta hänglås på våra lådor för bar och presentbordet
    ja det finns säkert mer som jag har glömt just nu, men jag ska ha en dag imorgon när jag ska göra det mesta tänkte jag.

    just det jag ska ringa till hotellet,transporten imorgon också

  • pandis­81
    Äldre 3 Mar 13:35
    #89

    Idag har jag varit lite effektiv till bröllopet i alla fall..

    * har hämtat min ring som kom från graveringen
    * har hämtat våra tre bestmäns presenter som kom från graveringen
    * har fixat klart lådorna till baren och eventuella resebidrag
    * har ringt till hotellet så det är helt klart.
    * har kommit ner till två angående bil till transporten så väntar på mail från dom.
    * har skrivit klart in bjudningarna till några som kommer till kyrkan men inte på festen, så dom ska jag posta imorgon
    * har skickat ett mail till lokalen med det sista beskedet om porslin och ett möte ev nästa helg.

    Ja en del har jag i alla fall hunnit med.

  • pandis­81
    Äldre 3 Mar 16:30
    #91

    vilket datum i april var det ni hade ???
    det kommer säkert att ordna sig med klänningen ska du se.


    Nicossambo skrev 2010-03-03 13:50:08 följande:
    Hej! Jag har också gjort bordsplaceringen är sådär nöjd kanske ska ändra lite.Men jag skulle hämta min klänning förra veckan då den var på lite ändringar och jag blev så besviken draperingarna var fina men där de sytt fast drameringen var mitt på magen dock underifrån men det blev som platt på sex ställen skit fullt jag sa att jag inte var nöjd, vi bestämmde att de skulle sätta pärlor på så man döljde det platta hopas hoppas det fungerar för gör det inte det så vill jag bara gråta.Annars är mycket klart.
  • pandis­81
    Äldre 3 Mar 20:12
    #94

    åå vad mysigt det lät..


    Nicossambo skrev 2010-03-03 20:09:00 följande:
    Hej Vigifter oss den 18 april men har middagen den 17 april midnattsvigsel.
  • pandis­81
    Äldre 3 Mar 20:14
    #95

    ja det är jag också, jag är helt inställd på att det kommer att vara snö kvar i alla fall


    mrsya skrev 2010-03-03 17:00:11 följande:
    Hej tjejerJag gifter mig 17:e april. Blir ett stort syrianskt bröllop, 560 gäster..Är nojig över väder. Har ni någon aning om hur det ser ut i april? Vill inte ha massa gegga
  • pandis­81
    Äldre 8 Mar 17:48

    det blir smekmånad för våran del men inte direkt efter utan vi tar det framåt sommaren eller precis efter runt augusti/sep det beror lite på jobb och sånt också, så vi har tagit några extra dagar på hotellet.

  • pandis­81
    Äldre 9 Mar 20:28

    nu är jag ännu lyckligare.
    Ni vet ju att jag berättade att jag hade så svårt att ordna transport, eller att jag inte hittade något i våran budget. Vi hade sagt 2000 max.

    Häromdagen så fick jag ett svar från en kille som hade en limousine i sitt taxiföretag och vi fick ett pris på 1750 kr. Och det kändes verkligen underbart för att vara sant.
    Men nu kom ett till mail, där han erbjöd sig att även hämta mig och mina tärnor innan och köra oss till kyrkan för bara 250 kr extra och då även få en flaska mousserande vin.

    Det är så otroligt roligt och det känns så bra för att vara sant.

  • pandis­81
    Äldre 10 Mar 12:28

    vi har inte gjort något schema men jag kommer nog gå upp runt sju tror jag för make up och hår kommer runt 8-9 och jag vill gärna ta ett bad innan och fräscha till sig och känna sig pigg.. ??


    EåN2010 skrev 2010-03-10 09:59:57 följande:
    höreni tjejer! har ni gjort något schema för dagen? hur tidigt ska ni gå upp?
  • pandis­81
    Äldre 10 Mar 19:49

    vi har också våran vigsel kl 14.30 den 24 april

    Vi har ju min familjepräst så jag vet att den kommer att bli underbar

    Ja man kommer att vara jättepigg kl sju på morgonen, får väl gå och sova runt kl 20 kvällen innan.. haha kommer inte att sova en blund

  • pandis­81
    Äldre 10 Mar 20:05

    hihi jag har en snart 4 åring och det är lyx här också men jag är ingen morgon människa så jag kan ju inte säga att man är pigg direkt


    fruMe skrev 2010-03-10 19:58:56 följande:
    Ha ha, jag har en 1 åring och en 4 åring, så 07.00 är ju värsta lyxsovmorgon här hemma!!!
  • pandis­81
    Äldre 15 Mar 06:17

    Hej tjejer,
    Har ju inte varit inne här på hela helgen, vi åkte direkt till linköping när jag slutade jobbet på fredagen.
    Jag i vetskapen om vad som skulle hända för min blivande man, men inte han han trodde stenhårt på att vi skulle till ikea,lokalen och allt var jag hade lurat i honom. Men i själva verket skulle han alltså få sin svensexa. Och det fick han också. Och allt var jättelyckat och han vart väldigt chockad när dom kom springande för att hämta honom. Han satt nämligen i våran bil då.

    Svensexan bestod av drillningskurs,ansiktsmålning,samla superhjältarpoäng,innebandy,MMA,middag på restaurang och sen utgång på kvällen och han hade igår riktigt ont i kroppen efter det och även idag när träningsverken har satt sig in. Men han sa att det var det värt för han har inte haft så himla roligt någonsin. Och det var det jag visste innan, då han inte har chansen att umgås så himla mycket med sin bästa kompis och sin bror. Eftersom vi inte bor i samma stad. SÅ jag visste vad dom än hittade på så skulle det bli lyckat.

    Och det blev det

    Igår så träffade vi även prästen så nu vet vi hur våran vigselceremoni kommer att se ut. Och det kommer att bli jättebra och vackert. Vi kommer att ha 3 solosånger och 2 psalmer. Allt känns jättebra. Och hon frågade oss även lite frågor som hon ska ta använding av i sitt vigseltal så jag tror att allt kommer att bli super, känner mig jätteglad för att vi valde just den prästen.

    Nä nu ska jag göra mig klar för att åka och jobba, ville bara uppdatera er om helgen som var.
    Hörs senare
    hej så länge

  • pandis­81
    Äldre 16 Mar 20:11

    vad har ni kvar då???
    Vi gifter oss ju i samma stad och samma dag


    Lyckliga013bruden skrev 2010-03-16 17:43:21 följande:
    Du stressar mig med nedräkningen de är så mycket som ska hinnas hela tiden. Så fort jag gjort klart ensak dyker det upp två andra saker som ska göras.
  • pandis­81
    Äldre 17 Mar 18:55

    jag och lyckliga013bruden är också 24 april brudar

    vart i landet gifter du dig. ??


    frupP skrev 2010-03-16 22:42:06 följande:
    Åh, en april-tråd!Här har ni en 24-april-brud.Spanade igenom de senaste inläggen, och ÅH så skönt att se att några april-brudar har lite pill kvar att fixa. Då kan man nog se vårt tillstånd som normalt :) för vi har pill kvar..
    Lyckliga013bruden:
    Det mesta av det har vi fixat, det vi har kvar är sista touchen på programmen och vigselprogrammen.
    Prata med kantorn angående in och utgångsmarsch.
    Och så börja göra pajerna till buffén.
    Göra ordning favours påsarna
    och så ska vi hämta alkoholen som landade i sverige idag.
  • pandis­81
    Äldre 17 Mar 19:00

    Det kommer vi att ha.


    EåN2010 skrev 2010-03-17 18:58:41 följande:
    kommer ni ha något till välkomst skålen? något att tugga på?
  • pandis­81
    Äldre 17 Mar 19:11

    jag vet inte riktigt, jag har några alternativ..
    jag har bara inte bestämt mig än,
    det ska ju vara något som man kan göra dagen innan som inte blir förstört under natten.

    Ni då ?? ska ni ha välkomst drink och tilltugg

Svar på tråden April 2010 del 4