• ElMac
    Äldre 15 Dec 20:15
    8542 visningar
    14 svar
    14
    8542

    Välja vigselförrättare

    Vi gick efter vilken partitillhörighet förrättaren hade... Inte för att de ska predika politik, men de hade känts fel att ha någon blå människa på vår vigsel bara.. Så på så sätt fick vi bort ett gäng och sen ville maken ha en tjej så då försvann några till.
    Gifte oss i Skellefteå så mer än så kan jag inte hjälpa dig ;)

  • ElMac
    Äldre 19 Dec 23:55
    #5

    Hehe, bra teknik :)
    Ofta så stämmer en bild ganska bra tycker jag.


    Pälsboll skrev 2009-12-15 22:06:07 följande:
    Gick igenom listan igår och letade åt alla på nätet.Dom som var moderater stryktes. Dom vi inte hittade nån bild på stryktes. Till slut var det då kvar 6 tanter och då listade vi dom efter vilken som såg trevligast ut :PSå vi får hoppas dom är lika trevliga som dom ser ut :)
  • ElMac
    Äldre 8 Jan 19:50
    #8

    Vigselförrättare kallar man väl oftast den som viger en borgerligt. Oftast någon politiker i kommunen.
    Prästen viger i kyrkan, vet inte om man kan kalla den vigselförrättare också (den viger ju så den borde kunna kallas vigselförrättare tycker jag?)

    Hur som helst. Borgerligt väljer du från den listan kommunen har och kyrkligt så antar jag att man får välja bland de präster som finns i er kyrka?


    Cuddly skrev 2010-01-08 15:07:00 följande:
    Kan man välja vigselförättare? är det samma som präst eller... jag har inte fattat skilnaden faktiskt
  • ElMac
    Äldre 8 Feb 12:36
    #13

    ja, hade vi ringt till kommunen hade vi nog bara blivit tilldelade en men vi kollade först vilka som fanns och kontaktade personen direkt och kollade om hon var ledig och sen ringde vi kommunen och bokade henne (och sa att vi redan varit i kontakt med henne)


    KatjaB skrev 2010-02-04 22:51:48 följande:
    vi fick inte välja alls, blev tilldelade en bara med namn och telefonnummer. Hade vi kunnat hade vi nog valt efter partitillhörighet, inte för att det ska spela någon roll men det hade varit lite kul.
Svar på tråden Välja vigselförrättare