• chiqit­ita
    Äldre 2 Dec 16:16
    8037 visningar
    60 svar
    60
    8037

    Hur reagerar ni pa detta?

    Min man far ibland skamt emails fran kompisar och sin bror. Men ibland kan det vara lite snuskigt som att en tjejs underliv visas och det ar ett skamt runt detta. Eller en naken tjej och ett tontigt skamt ni vet. Men emellanat sa skickar aven hans bror bara en naken tjej som typ for ogongodis och jag tycker inte det ar ratt. Om man ar gift sa tycker inte jag att ens man ska sitta och titta pa andra kvinnor sadar. Ett skamt email som gar runt och som man sjalv far ar val kanske inte sa farligt men att halla pa och skicka en naken bild pa en modell kanns liksom lite barnsligt och fel.
    Nar jag fragat vad min man tycker sjalv sa sager han att han bryr sig inte och vill inte ens ha det skickat till sig. Sist det har hande sa han att han sagt till sin bror om detta men det vet man ju inte om det stammer. Det ar nog lite genant for en man att saga till om detta kan jag tro. Men han ar heller inte den sortens kille som vare sig laser eller tittar pa snusk. (Jag vet t ex andra vissa gifta man som prenumererar pa typ Playboy eller Slitz och frun ar ok med det) Sa aven om han nu ar man och sjalvklart tycker om snygga tjejer sa ar han inte san att han gor det overdrivet.
    Tycker ni att jag overreagerar over detta eller haller ni med? Ibland kan jag sjalv tycka att jag borde tanka att "killar ar killar" och jag borde vara glad att han inte surfar snusk eller ar ute och springer om kvallarna. Jag gor ingen stor grej av detta men tycker det vore intressant att hora hur ni har det och hur ni reagerar over det har?

  • Svar på tråden Hur reagerar ni pa detta?
  • Sebast­iána
    Äldre 2 Dec 17:52
    #1

    Barnsligt att skicka runt sånt.

  • Alexxx­i
    Äldre 2 Dec 17:56
    #2

    Jag är precis som du blir lite upprörd. Min kille har typ fått sånt till mobilen, nån brud i string som gör nån jävla konstig dans när hon sitter på huk. Svårt att förklara, men han visade den mig liksom. Och jag tycker inte om det men sa inget.

    Men visst blir man upprörd.

  • happyt­oaster
    Äldre 2 Dec 17:56
    #3

    Jag tycker att det låter ganska oskyldigt. Om han inte själv aktivt letar efter bilderna och han inte försöker dölja för dig att han får dem tror inte jag att du behöver vara orolig.

    Jag har personligen inga problem med om min m2b skulle titta på sådan bilder så länge han gör det diskret men inte försöker dölja det. Min m2b är mycket duktig på att ge mig komplimanger och att tala om för mig att jag är det vackraste han vet.

    Har du aldrig tittat på någon annan sedan du träffade din man och tänkt att det var en läcker en? Blundar du om du går förbi en tavla med en naken man?

    Om du mår jätte dåligt av detta så kanske du först ska fråga dig själv varför och sedan förklara det för din man. Är det för att du tycker synd om kvinnorna på bilderna eller är det föra att du undrar om han tycker hon är snyggare?

    Det är en svår fråga för man skall inte göra något som får ens partner att må dåligt men samtidigt så kan man inte förbjuda någon att använda ögonen.Prata med honom igen och se om ni kan kompromissa kanske?

    Ska bli intressant att se vad andra svarar.

  • Chris2­4
    Äldre 2 Dec 18:48
    #4

    Jag håller med ovan men även Alex, det är ju inte skoj om bilder på bara vanliga brudar skickas varje/varannan dag och "snack" runt omkring hade gått också, typ "kolla denna bruden, hon är skit snygg, kolla denna bruden på fb, hon är het" osv.. då kanske jag hade reagerat men inte om skämt mail med bilder, som du själv säger.

    Men om din man nu inte söker det själv, loggar in och söker och han verkar inte direkt bry sig sådär så kan jag också tycka det är skitsamma. Är det kända modeller hans bror skickar bilder på eller vem som, någon brud han träffar/haft sex med som posar osv?

    För jag menar, kolla i tidningar som Moore kan väl alla män göra osv, jag har ju gett min blivande 1års prem på Moore i present, jag gillar vissa artiklar själv där!

    Stör det dig väldigt mycket så prata med honom, jag tror du är tusen gånger mer värd än någon annan eller någon bild så han lär göra det du finner OK och bekväm med.

  • 090208
    Äldre 2 Dec 19:11
    #5

    Jag hade inte brytt mig om det. Det ar ju inte han som letar upp bilderna direkt. Och hade syrran skickat bilder pa nakna snygga man sa har jag inget emot det.

    Nej, nat sant har hade verkligen inte stort mig.

  • Alexxx­i
    Äldre 2 Dec 19:23
    #6

    Du har rätt Chrissie =P Mitt nya smeknamn till dig =P

    Det är skillnad om det är modeller eller vanliga tjejer från fb lr vart d nu ska va ifrån. Men samtidigt, det finns ju porrfilmer med, där är det samma sak, antigen så accepterar man att han kollar eller så gillar man det inte alls.


    Chris24 skrev 2009-12-02 18:48:32 följande:
    Jag håller med ovan men även Alex, det är ju inte skoj om bilder på bara vanliga brudar skickas varje/varannan dag och "snack" runt omkring hade gått också, typ "kolla denna bruden, hon är skit snygg, kolla denna bruden på fb, hon är het" osv.. då kanske jag hade reagerat men inte om skämt mail med bilder, som du själv säger.Men om din man nu inte söker det själv, loggar in och söker och han verkar inte direkt bry sig sådär så kan jag också tycka det är skitsamma. Är det kända modeller hans bror skickar bilder på eller vem som, någon brud han träffar/haft sex med som posar osv? För jag menar, kolla i tidningar som Moore kan väl alla män göra osv, jag har ju gett min blivande 1års prem på Moore i present, jag gillar vissa artiklar själv där! Stör det dig väldigt mycket så prata med honom, jag tror du är tusen gånger mer värd än någon annan eller någon bild så han lär göra det du finner OK och bekväm med.
  • jaao
    Äldre 2 Dec 19:26
    #7

    jag hade helt ärligt inte brytt mig ett dyft, dock tycker jag det låter lite barnsligt men alla har ju olika sätt att roa sig på

  • JustMe­AndMyL­ove
    Äldre 2 Dec 20:08
    #8

    Killar är killar är väl inte sättet att hantera det bäst på, tjejer är ärligt precis likadan. Men om du mår dåligt över det ska du reagera. Själv skulle jag inte bry mig, man blir inte blind för att man gift sig :) Och han får dem ju av någon annan, han sitter inte och letar efter bilderna på nätet vilket skulle ha varit lite av en annan grej ;)

    Men som sagt, mår du dåligt av det ska du prata med honom, fråga han om han skulle tycka det vore okej om du fick penisbilder och sexiga foton på karlar på din mail!

  • didis
    Äldre 2 Dec 20:31
    #9

    Jag hade reagerat därför att det är så pubertalt och barnsligt att skicka porrbilder till varandra. Lite som 14-åriga grabbar som skryter över att de "fått ta en tjej på brösten"...

    Porr i sig har jag inga moraliska synpunkter på (men är ändå tveksam av jämställdhetsskäl), jag tittar själv en del, speciellt nu när jag inte är hemma i veckorna. Att maken också tittar tar jag för givet.

    Det finns massor massor massor av skitporr som jag ogillar starkt och det är mycket svårt att hitta guldkornen. Nästan allt är producerat av män för män och mycket är rentav avtändande. Det skulle in fler kvinnori porrindustrin - och då menar jag inte som "skådespelare"!

  • MissLi
    Äldre 2 Dec 20:32
    #10

    Jag skulle inte bry mig ett dyft.. Det hela känns väldigt oskyldigt. Om man resonerar på det viset att man inte ska titta på någon annan än sin partner så är det bara att lägga ner det mesta i form av västerländsk populär kultur, film, tv, musikvideos etc.
    Ärligt talat skulle jag bli upprörd om min sambo inte uppskattade en bild på en snygg tjej, det är i min mening sunt.

Svar på tråden Hur reagerar ni pa detta?