• Isabellan

Namn på mannens.... ?

Jag vet inte om ni pratat om detta tidigare, men jag har så svårt att komma på nåt bra namn på min pojkväns snopp. När man är kär och så blir det lätt att använda mjuka och gulliga ord, han vill inte att den ska vara gullig :)
    Vad säger ni? Har er partner samma namn eller hur benämner han den?? Jag är väldigt nyfiken!

• Svar på tråden Namn på mannens.... ?
  • mermaid

En kompis till mig kallar sin sak "Sir Vääs"...
    Annat namn som jag hört är enögd orm.

Min heter "backen" eftersom det är som en liten backe eller kulle där.

• maddestoltz

Kul att läsa alla namn på detta!! *L*. Kul att även så många andra har valt helt vanliga namn på dessa delar! Förr oss har hans blivit döpt till Hjalmar. Min har blivit döpt till Tanja. Liksom Aninym 03.07.24 är det spännande att prata öppet om det men att igen annan förstår vad man menar med det.

• tippa

Jag pratar om snopp och han säger k*k. Kallar min dotters till vilivippan så det har min börjat heta oxå (men inte när vi har 6...). Mina föräldrar kallade dem för muttis och sprullen. Det har jag faktiskt aldrig hört nån annanstans. Jag minns vi skämdes för det när vi var små... Kul grej det här!

• Tanja

maddestoltz :) Kul att ha samma namn som en sån sak...

Vi säger båda k*k, tycker att det passar bättre på en vuxen man än de andra lite mer barninriktade orden.

• kajsa_kavat

Vi kallar hans för trossen (??)...känns neutralt!:) Kan inte förmå mig att säga k*k eller s*opp till vardags så då får det bli snorren!

• Anna på V-kusten

Vi brukar säga snoppen respektive musen i vardagsspråk. I mer intima och hetare sammanhangen säger vi nog också k-k och f-tta *rodnar*

• Nemea

Skojig tråd!!

Jag brukar säga snoppen, han, eller k*k.
    Mitt kön kallar vi nästan alltid musen, om vi är mitt uppe i ni vet vad kanske det blir f-ordet ibland.

• LillaLoppan

Min pojkvän kallar sin för soldaten för den alltid står i giv akt. Så jag hänger bara med. =)

• Freja

Bamse kallas den för. I _alla_ situationer.

Jorå, det finns namn på min med. Men det sparar jag till ett senare tillfälle...

/Freja :)

• lillfräs

Vi kallar dem bara kort och han och hon!

Svar på tråden Namn på mannens.... ?