• Isabellan

Namn på mannens.... ?

Jag vet inte om ni pratat om detta tidigare, men jag har så svårt att komma på nåt bra namn på min pojkväns snopp. När man är kär och så blir det lätt att använda mjuka och gulliga ord, han vill inte att den ska vara gullig :)
    Vad säger ni? Har er partner samma namn eller hur benämner han den?? Jag är väldigt nyfiken!

• Svar på tråden Namn på mannens.... ?
  • Mollie

Han heter Berra. Min heter Musslan.

M.

• Ellte

Snoppen :) Jag försöker i "hetare" situationer använda k-ordet...men.. jag KAN inte säga det :D ...så då brukar det bli "du" eller "dig"...och det funkar ;)

• Isolde

Nussen. (Hoppas inte sambon läser detta; han får väl tuppjuck då! Sorry gullet!)

Namnet kom till när jag blandade ihop "pussinuss" (nån slags variant av "gullensnutt", "pluttenutt", om ni fattar) med att vi gick omkring och sa "på den" (den = valfritt substantiv) hela tiden -- urfånigt internt språk, men så kan det vara när man är nykär .

"Puss på den" (ja, DEN) blev då "puss på nussen" och resten är ju solklart.... Min heter helt enkelt "musen", alltid bestämd form.

Fast när det handlar om 6 är det "k*k" som gäller.

• Jj?

Beror på sammanhang. *ler* Penis eller snopp när jag pratar om den eller i sammanhang utanför den intima samvaron. K-ordet i hetare situationer. Men det tog lång tid innan jag fixade att säga k-ordet. Innan gjorde jag som Ellte och sa den...

• Jennifer E

Ha, ha Isolde, vi kallar varandra för nussen! Alltså inte de intima delarna. Det var rätt så kul faktiskt. Hans/vår kompis kallar jag oftast för k-ordet oberoende av situation. Ibland säger jag s*opp.

Omvänt då - vad kallar ni era? Hoppas det inte är 100 pers som frågat detta innan, läste ej alla svar. Jag säger mus till vardags och f-ordet i hetare situationer...

• lovbritt

Kul tråd! Måste bara berätta vad min mormor hade för namn på det manliga könsorganet när jag var liten. Kojekoj, sa hon, är det någon som fattar varför??

Själv säger jag nog snopp eller penis, eller kuken (usch vad det låter vulgärt). Min heter nog mest lilla musen!

• lovbritt

Ha, mitt förra inlägg kunde visst inte pupliceras! Men, jag ger mig inte! (Om det andra så småningom dyker upp kan ni ju ha överseende med detta)

Jag ville bara berätta vad mormor hade för ord när jag var liten, "kojekoj".

Kan någon vettig människa begripa varför?

• Ejnie

Sofia3,

jättegullig historia - och nej du är inte ensam om att vara helgalen... vi pratar också med varandras kroppsdelar

• H2O

Pratar engelska med min sambo och vi kallar hans för "Willy" och min har inget namn direkt utan refereras till som "down there"...

• Ejnie

Är det inte tråkigt att så många (tjejer)inte har namn på sina könsorgan? Anar att det faktiskt är rätt många som fortfarande pratar om "framstjärten" medan det finns så fantasifulla namn på killars "utrustning"... Eller är jag ute och cyklar?

Svar på tråden Namn på mannens.... ?