• fru AM

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Efter tre år är det i alla fall ett som är säkert ? virtuell vänskap är givande! I den här tråden har vi gråtit och skrattat med varandra sedan 2006.

Ursprungsämnet är BARN ? att få och inte få barn, att vänta barn och att vänta på ett plus som inte kommer, att ha barn och att inte ha barn. Fast ofta är det helt andra ämnen som avhandlas: mat (bakverk), bostäder, inredning, shoppingtips ? Samt givetvis Boris Beckers intimfrisyr.

Vi har fredagsparty, irl-trådbruncher och spontana trådluncher ? och framför allt väldigt hemtrevligt om man kan säga så om ett internetforum.

Legendariska uttryck har även myntats här: såsom t ex ?knulltrumpeter ?(eller var det ?krull-??), ?pappersmuffning? och ?svårmor? ? Och fler lär det bli.

Även om många av oss har varit i tråden länge är vi alltid nyfikna på nya deltagare. När ni känner er redo är det bara att kliva ut smygläsargarderoben och presentera er med: skonummer, favoritchoklad, vart ni bor i landet ungefär. Är ni aktiva i barnalstringskarusellen så lär ni även få frågan hur länge ni hållit på.

Nu kör vi vidare!

Förra tråden är här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3497660.html

• Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter
  • start september

God morgon,

ännu en arbetsvecka i väntan på skrapning. Min koncentrationsnivå är på bottennivå, samtidigt som jag har massor att göra.

Men jag tänkte pigga upp mig med lunchshopping - så här kommer några frågor!

Var hittar man lucialinne stl 86? Åhléns? Har de kanske också tomteluva i motsvarande storlek? Någon som har sett någon fin juklänning till en liten tjej? Julig men mer tuff än prinsessig är tanken.

Liten, vi har Pops stickade ullvantar och sen en ofordad galonvante på. Det funkar jättebra just nu. Vintervante ska det bli Hestra, de ska andas och vara hyfsat täta.

• nennesjuttioåtta

god morgon september! usch, jag har inte heller varken motivation eller ork att koncentrera mig på veckans must do. När är det dags för skrapning? Fy vilket otäckt ord egentligen. Varma kramar!!!

• Ore

Oooooj, vad ni har skrivit igår...

Blivande fru L: Wiiihiii för massa äggblåsor! Håller tummarna för att det blir många ägg på onsdag, men framför allt minst ett GULDÄGG!

PB: Ivf-samtal på gång, häftigt

Junilejon: Trist att bli arbetslös, och nedläggning när man är fackligt ombud måste verkligen vara hemskt...! Jag var också fackligt ombud när de hade nedskärningar på jobbet, och fasiken vad det var jobbigt mentalt. *huh*

Grattis till Kängu, Livia och Amanda

BS: Surt att de inte letat vikarie i tid? Även om det eg. är deras problem så kan det ju bli du som får sota för det när du kommer tillbaka

Jag trodde att det skulle bli så för mig, ingen överlämning, men sen valde de en intern omflyttning, så vi hann med fem veckors överlämning VÄlbehövligt, eftersom jag har en del knepiga administrationsgrejer som jag måste göra. Min kollega var förresten "gullig" nog att ta ett kort på "mitt" skrivbord en vecka efter att jag gått hem. Haha, vad min vikarie måste tyckt det var jobbigt med alla mina pappershögar. Det var helt rent nu, en massa bordsyta syntes....?

Kängu: Det tråkigaste med löpning tycker jag är när man ska sätta igång, och inte riktigt har koll på vad kroppen klarar av... När man väl har kommit så långt så att man vet vad som är lagom tempo för att man ska orka hela sträckan man springer så flyter det på väldigt bra, tycker jag. Annars är en kompis att springa och småprata med det bästa tipset för att göra joggingrundan roligare

Ska nu fortsätta på sidan 203...

• Liten med Mindre

September - såg en massa Lucia-grejor på Lindex.

Hestra-vantar ska vi kolla på. Tack!

• Ore

PB: Kul att sonen och maken har fått mer aktiviteter. Det kommer bli kanon det här. "Ingen"- markeringen är snart ett minne blott...

Tinga: Hoppas att det fortsätter gå framåt med Piffs ätande, utan några stora bakslag...

AM: Låter otäckt med storsonens sjukdom, hoppas han kryar på sig!

Kängu: Tror att ull funkar bra att springa i, det är väl mest bomull man ska undvika? Och så vindtät jacka över.

• nennesjuttioåtta

September
    Jag har ett kort från när jag var liten och storasyster har ett lucialinne och jag står bredvid i pappas vita t-shirt med ljuset i munnen. Tips?!??

• Ore

September: Var det på Lindex eller Kappahl jag såg en hel del fina klänningar för små tjejer? Och tyckte jag de var fina så kan de inte varit alltför prinsessiga, men jag minns inte hur juliga de var?

Nej, nu ska jag packa och göra mig klar. *har fördrivit litet tid med att läsa ikapp*

Vattnet gick när jag tog mig upp ur sängen vid halv nio tiden i morses, så nu ska vi in till BB för kontroll. Inga värkar, dock. Väntar hem maken alldeles strax...

Så får vi se vad som händer, om jag dyker upp i em igen eller inte.

• nennesjuttioåtta

Ore
    aaaah spännande!!!!!!!!! Lycka till!!!!

• Telis

WIIIIIII, vad spännande, Ore! Jättestort lycka till nu! Du sms:ar väl Muggles så att hon kan rapportera här om du inte kommer hem något mer idag?

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter