• fru AM

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Efter tre år är det i alla fall ett som är säkert ? virtuell vänskap är givande! I den här tråden har vi gråtit och skrattat med varandra sedan 2006.

Ursprungsämnet är BARN ? att få och inte få barn, att vänta barn och att vänta på ett plus som inte kommer, att ha barn och att inte ha barn. Fast ofta är det helt andra ämnen som avhandlas: mat (bakverk), bostäder, inredning, shoppingtips ? Samt givetvis Boris Beckers intimfrisyr.

Vi har fredagsparty, irl-trådbruncher och spontana trådluncher ? och framför allt väldigt hemtrevligt om man kan säga så om ett internetforum.

Legendariska uttryck har även myntats här: såsom t ex ?knulltrumpeter ?(eller var det ?krull-??), ?pappersmuffning? och ?svårmor? ? Och fler lär det bli.

Även om många av oss har varit i tråden länge är vi alltid nyfikna på nya deltagare. När ni känner er redo är det bara att kliva ut smygläsargarderoben och presentera er med: skonummer, favoritchoklad, vart ni bor i landet ungefär. Är ni aktiva i barnalstringskarusellen så lär ni även få frågan hur länge ni hållit på.

Nu kör vi vidare!

Förra tråden är här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3497660.html

• Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter
  • Liten med Mindre

Godmorgon!
    Åter på jobbet efter kraxiga o febriga dagar hemma. Jag med min förkylning lyckades säkert smitta lillsnorpis, som efter ögoninflammationen fick hög feber och rinnsnuva hela helgen. Men hon verkar vara på bättringsvägen. Fast å andra sidan har hon varit pigg alla mornar och sen kroknat under dagen. Nu är vi hjärtligt trötta på att vara sjuka.

Några bra tips någon? Min andra förkylning på 3 veckor. Dags att isolera sig på landet och bara äta hemodlad potatis??

Blivande - massor med lycka till i veckan! Hoppas du kan bryta trenden och starta en plusvåg!

PB - skoj med alla aktiviteter som tar form.

Junilejon - välkommen åter. Hoppas det dyker upp något skoj jobb snart.

Kängu - jag kan tycka att det hjälper att ha ett färdigt program att följa när jag ska börja springa. Då vet jag att jag inte behöver göra varken mer eller mindre. Och så pressas jag lite att fortsätta följa programmet när jag väl börjat. Självplågare kanske...

Massor med saker att läsa på jobbet idag, och så en tur till BM för att kolla Grynet. Får väl se om det blir en till vaccination eller vad de nu rekommenderar.

• muggles
    kängu skrev 2009-11-15 20:23:33 följande:
    Tyvärr gillar jag inte att springa, annars är ju det kanon just för att man kan göra det när som helst! Men kanske att jag ska ge det ett försök till, har du några tips som gör springandet roligare??
    Köp en billig musikspelare och lägg in lite bra springmusik i den - sedan går det som en dans att springa 30-45 min! Själv kör jag mkt The Ark och Sounds när jag springer - bra tempo.
  • nennesjuttioåtta

Är det någon som har ett sånt där springschema? Det skulle ju vara något...

• nennesjuttioåtta

liten
    öööööörk vad trökigt med förkylningar som aldrig går över!

• nennesjuttioåtta

mugglan
    jag vet inte om jag skrivit det redan eller om jag bara tänkt vackra tankar medan jag smygläst men GRATTIS TILL FÖRSÄLJNINGEN!

*krulltrumpeter*

• junilejon

Har ni bestämt mig ang svinsprutan...jag åker iväg och tar den i eftermiddag. Jag har aldrig varit sjuk i influensan innan och tar jag nu inte sprutan så ligger man väl halvdöd i 3 veckor och missar jultomten,alla packeten,ris ala malten och nyårsfesten...så sprutan tar jag!!!

• Lapinette

Jag kan inte springa till musik ... eller så måste jag hitta någon som mixar ihop den till rätt takt för jag kan omöjligt springa i otakt. Däremot kommer jag inte ut på några springrundor när vädret är som det är just nu . Vi kom ju igång (jag och maken) och sprang på söndagar men de senaste söndagarna har man inte ens velat gå ut pga mörker och regn.

• Liten med Mindre

Nenne - kika på marathon.se, där finns en del program. T ex för att klara milen:

www.marathon.se/news/home_tjejmilentraning.cfm

Själv använde jag program från gamla iForm-tidningar när det begav sig.

Just det - Dunderklumpen. Minns inte så mycket, mer än att jag såg filmen på skolmatiné, och att vi hade skivan hemma. Så sången Farvääääl minns jag nog bäst.

För övrigt - tips på varma och vattentåliga vantar till Mindre? Köpte PoP, men de var nog mest höstvantar, för hon är jättekall om fingrarna trots extra tumvantar inuti.

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter