• fru AM

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Efter tre år är det i alla fall ett som är säkert ? virtuell vänskap är givande! I den här tråden har vi gråtit och skrattat med varandra sedan 2006.

Ursprungsämnet är BARN ? att få och inte få barn, att vänta barn och att vänta på ett plus som inte kommer, att ha barn och att inte ha barn. Fast ofta är det helt andra ämnen som avhandlas: mat (bakverk), bostäder, inredning, shoppingtips ? Samt givetvis Boris Beckers intimfrisyr.

Vi har fredagsparty, irl-trådbruncher och spontana trådluncher ? och framför allt väldigt hemtrevligt om man kan säga så om ett internetforum.

Legendariska uttryck har även myntats här: såsom t ex ?knulltrumpeter ?(eller var det ?krull-??), ?pappersmuffning? och ?svårmor? ? Och fler lär det bli.

Även om många av oss har varit i tråden länge är vi alltid nyfikna på nya deltagare. När ni känner er redo är det bara att kliva ut smygläsargarderoben och presentera er med: skonummer, favoritchoklad, vart ni bor i landet ungefär. Är ni aktiva i barnalstringskarusellen så lär ni även få frågan hur länge ni hållit på.

Nu kör vi vidare!

Förra tråden är här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3497660.html

• Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter
  • Lapinette

Ja, jösses! Ni har skrivit mer på en timma än hela helgen. Orkar inte läsa ikapp allt skitsnack så nu kommer jag att bubbla vidare om allt möjligt konstigt.

nenne - har maken kommit hem välbehållen? Min hade inte gjort ett jota igår. Jag som hoppades på att köket skulle vara färdigmålat och klart . Fast vad kan jag begära som bara satt och snackade skit hela dagen.

• Lapinette

Men Dunderklumpen VAR läskigt! I promise!

• Lapinette

Ska nu skicka iväg min beställning på Adlibris. Det blir en adoptionsbok på engelska till maken och en på svenska till mig + den där husboken som du rekommenderade nenne i inflyttningspresent till kompisarna.

Sen har vi under middagen diskuterat vilka egenskaper som gör oss till bra adoptivföräldrar och vilka egenskaper som kommer försvåra oss att bli bra adoptivföräldrar. Ja, då kanske ni förstår lite hur våra hemuppgifter ser ut.

• nennesjuttioåtta

Hhihi, jo han kom med tåget i morse. Fick sova hos kompisar i Nacka efter lite pusslande. Så nu hr vi satt upp ljusslingor i trädgården och sågat och klyvt ved *flexar biceps* men sen tog orken slut.

Det var lite läskigt vet jag, Enöga på sin cykel i mörka skogen och sen började ju ett gammalt hus att brinna.

• Lapinette

Ja ... den var superläskig! Tacka vet jag Plupp!

• passionsblomman

GUD vad det blev fart härinne då helt plötsligt!

Chokladkakan inklistrad i receptmappen, tackelitack Nenne!

Springa? Vad pratar ni om! Jag önskar man kunde ta degmagen och baka ett gäng bular av den och vips var den borta och man fick ändå äta bullar.

NÄR jag skulle bli mindre degig, då gick jag envetet stavgång minst en timma om dagen och jag gick faktiskt ner 9 kg på 8 veckor då. Men jag slutade gå och nu har allt kommit tillbaka nästan.

Jag kan gott och väl göra av med 20 kg utan att det blir ens i närheten av för lite kvar. Mycket trist.

• nennesjuttioåtta

lappis
    om inte annat är det här med adoptionen något otroligt utvecklande som par att gå igenom. Som vi sa igår, det är nog många som skulle behöva det, oavsett om barnen kommer från Kina eller sin egen mage.

• nennesjuttioåtta

nä hörrni. Det här är alldeles för trevligt för att lämna men det måste jag tyvärr. God natt på er

• Lapinette

Godnatt! Fast själv kommer jag inte gå och lägga mig riktigt än. Det är för skoj att vara vaken .

• Hattis

Oj, jag hade lite dålig timing i helgen, har tyckt att det har varit så lugnt men ibland blir det lite ketchupflaska här har jag märkt. Hoppas att jag kan vara med någon gång där det "kloffsar"

AM - hoppas att det inte är svininfluensa och att det i så fall blir en mild variant. Har hört en och annan på jobbet som haft det och att det inte var så farligt för dem, men de är ju i o f s över 20.

Blivande - lycka till med allt, nu är ni ju verkligen på G! Jag förstod det som att maken kommer att följa med dig så han får väl se till att det fixar sig för dig efter ÄP.

Snigeln - Bu för tant, och skit att hon måste göra ont också. Hoppas att det är bättre nu.

PB - låter supersocialt och trevligt för sonen och maken, och som andra sagt, det måste ju bli lite tid för dig att göra det du vill också. Gissar att åtminstone sonens sociala liv flätas in i ditt med alla föräldrar - vilket otroligt nätverk ni verkar ha!

Någon som såg Obamadokumentären ikväll på tvåan? (förklaringen till min sena ankomst här). Vilken grej, man skulle ha varit där...

Godnatt (godmorgon?!)

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter