• fru AM

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Efter tre år är det i alla fall ett som är säkert ? virtuell vänskap är givande! I den här tråden har vi gråtit och skrattat med varandra sedan 2006.

Ursprungsämnet är BARN ? att få och inte få barn, att vänta barn och att vänta på ett plus som inte kommer, att ha barn och att inte ha barn. Fast ofta är det helt andra ämnen som avhandlas: mat (bakverk), bostäder, inredning, shoppingtips ? Samt givetvis Boris Beckers intimfrisyr.

Vi har fredagsparty, irl-trådbruncher och spontana trådluncher ? och framför allt väldigt hemtrevligt om man kan säga så om ett internetforum.

Legendariska uttryck har även myntats här: såsom t ex ?knulltrumpeter ?(eller var det ?krull-??), ?pappersmuffning? och ?svårmor? ? Och fler lär det bli.

Även om många av oss har varit i tråden länge är vi alltid nyfikna på nya deltagare. När ni känner er redo är det bara att kliva ut smygläsargarderoben och presentera er med: skonummer, favoritchoklad, vart ni bor i landet ungefär. Är ni aktiva i barnalstringskarusellen så lär ni även få frågan hur länge ni hållit på.

Nu kör vi vidare!

Förra tråden är här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3497660.html

• Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter
  • Tinga

Kängu - själv har jag bara syntet, men ull borde väl funka lika bra? Eller finns det någon särskild anledning till att det inte skulle göra det?

• kängu

Tinga, nej egentligen inte, lite sämre fukttransport kanske iofs. Men i gengäld så värmer ju merinon även när den är blöt- det gör ju inte synteten.

• junilejon

Jag sökte faktiskt nakenmodell jobbet men jag var för slank...dem var ute efter någon med mer kurvor!! Synd!! Annars hade det verkat vara ett jobb som passa mig

• viktualia

Junilejon - fniss fniss... du kan få låna lite kurvor av mig.... (jaa även utan nuvarande mage alltså)

UJ vad ni kom igång och skrev här.. jag fastnade i telefon en stund och hade sedan flera sidor att läsa ikapp... skoj!!

• Tinga

Kängu - jo, syntet värmer också när den är blöt, fast bomull gör det inte. Jag har själv erfarenhet av det, för under en blöt fjällvandring kunde jag vrida ur mina Helly Hansen-vantar, men de värmde ändå, och de var helt syntetiska.

• junilejon

Har ni tagit sputan mot svininfluensan?? Jag har tid imorgon och har inte bestämt mig än!!! Men det lutar åt att jag tar den...

Am- hoppas sonen bli bättre snart!!

Tinga- skönt att det har varit lite framsteg med Piff...

Snart finns det bilder på Kotten i galleriet...

• kängu

Tinga- Ja du har helt rätt, är ju jag som rört till det Tur att maken inte smygläser, han skulle skämmas för mig

• kängu

Speaking of maken- dags att spendera lite tid med honom! STORA kramar till alla!

• nennesjuttioåtta

mamma mia! Maken går ju på italiensk matlagningskurs varje söndag. Nu kom han hem med dagens ranson, bl a en cokladkaka med amaretto och mandelmassefyllning. AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAHHHH! *choklad i hela ansiktet*

• nennesjuttioåtta

jag har även receptet om någon vill ha

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter