• fru AM

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Efter tre år är det i alla fall ett som är säkert ? virtuell vänskap är givande! I den här tråden har vi gråtit och skrattat med varandra sedan 2006.

Ursprungsämnet är BARN ? att få och inte få barn, att vänta barn och att vänta på ett plus som inte kommer, att ha barn och att inte ha barn. Fast ofta är det helt andra ämnen som avhandlas: mat (bakverk), bostäder, inredning, shoppingtips ? Samt givetvis Boris Beckers intimfrisyr.

Vi har fredagsparty, irl-trådbruncher och spontana trådluncher ? och framför allt väldigt hemtrevligt om man kan säga så om ett internetforum.

Legendariska uttryck har även myntats här: såsom t ex ?knulltrumpeter ?(eller var det ?krull-??), ?pappersmuffning? och ?svårmor? ? Och fler lär det bli.

Även om många av oss har varit i tråden länge är vi alltid nyfikna på nya deltagare. När ni känner er redo är det bara att kliva ut smygläsargarderoben och presentera er med: skonummer, favoritchoklad, vart ni bor i landet ungefär. Är ni aktiva i barnalstringskarusellen så lär ni även få frågan hur länge ni hållit på.

Nu kör vi vidare!

Förra tråden är här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3497660.html

• Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter
  • fru AM

Hej alla!
    Hej Junilejon - kula att se dig här igen!

Blivande fru L: Tumhållning aktiverad onsdag + fredag

Kängu: har ni redan firat? Grattis i förskott! Det har visserligen vi med (Livia alltså - men tyckte det kändes konstigt att fira innan hon fyllt)

PB: Så roligt att det lossnar rejält på den sociala sidan nu! Så skönt när man har flyt - att fotbollsträningen var på rätt dag osv. Kul att även din man/sambo får sparka lite boll med gubbarna

Dj-klar vad trött man är efter denna festhelg ... Ska bli skönt att inte göra något ansträngande socialt på fem dagar nu ...

Är lite orolig för Storsonen - han har haft 39-40 graders feber i två dagar nu + hosta och snuva. Misstänker svininfluensa men kan inget göra Han har inte hunnit få någon vaccination än eftersom sändningarna till skolorna blivit försenade hela tiden - vilket är skandal eftersom det är den åldersgrupp han är i som är bland de mest drabbade när det gäller komplikationer av svininfluensan.

• snaily

Kängu
    Ja, det blir tusen gånger roligare och lättare att springa med lite skojsiga kläder och en fräck reflexväst också!

• nennesjuttioåtta

AM
    Jag tror det är läge för en groumpff-kram!

• kängu

Snigeln, ja absolut Nu börjar projekt löpning- ska bara dricka upp vinet först

AM, ja vi har firat med släkten idag! Det känns alltid lite konstigt när man firar i förskott, tycker jag med. Hade Livia ett mysigt kalas?

• kängu

AM, missade det med storsonen, fy! Hoppas han kryar på sig snabbt!

• nennesjuttioåtta

¨åååååh springa! Det jag verkligen önskade att jag gillade. Ett tag var jag flitig löpare. Säkert 4 gånger! Antingen är det för varmt, för halt, för kallt, för mörkt, för tidigt, för sent.....

• nennesjuttioåtta

junilejon,
    jag håller med Kängu, sök nakenmodell, det vore ju något att ha med i sitt CV

• Tinga

AM - otäckt med storsonen! Hoppas att han snart kryar på sig!

• kängu

Löparfråga: Funkar merinoull bra att springa i? Jag har ett gäng merinotröjor i olika modeller från Icebreaker nämligen. Eller är det bara syntet som gäller i löparvärlden?

• BrudSommar2006

AM, risken är nog att det är svininfluensan för jag tror inte att det går något annat febervirus med hosta just nu? De flesta klarar sig ju dock bra har jag förstått men man ska försöka få ner febern med alvedon har jag för mig för att underlätta för kroppen så att det inte blir andra saker som tillstöter och så ska man hålla koll på andningen. Så länge andningen är OK så är det ingen fara har jag förstått det som? Man kan visst bli liggande en hel vecka med hög feber innan det släpper så han kan ju ha ett tag kvar. Hoppas att ni andra slipper, har ett par kollegor som troligtvis har haft det och då har andra hälften inte fått det så det är ju inte säkert att alla i en familj blir smittade uppenbarligen.

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter