• fru AM

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Efter tre år är det i alla fall ett som är säkert ? virtuell vänskap är givande! I den här tråden har vi gråtit och skrattat med varandra sedan 2006.

Ursprungsämnet är BARN ? att få och inte få barn, att vänta barn och att vänta på ett plus som inte kommer, att ha barn och att inte ha barn. Fast ofta är det helt andra ämnen som avhandlas: mat (bakverk), bostäder, inredning, shoppingtips ? Samt givetvis Boris Beckers intimfrisyr.

Vi har fredagsparty, irl-trådbruncher och spontana trådluncher ? och framför allt väldigt hemtrevligt om man kan säga så om ett internetforum.

Legendariska uttryck har även myntats här: såsom t ex ?knulltrumpeter ?(eller var det ?krull-??), ?pappersmuffning? och ?svårmor? ? Och fler lär det bli.

Även om många av oss har varit i tråden länge är vi alltid nyfikna på nya deltagare. När ni känner er redo är det bara att kliva ut smygläsargarderoben och presentera er med: skonummer, favoritchoklad, vart ni bor i landet ungefär. Är ni aktiva i barnalstringskarusellen så lär ni även få frågan hur länge ni hållit på.

Nu kör vi vidare!

Förra tråden är här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3497660.html

• Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter
  • Tinga

Kängu - tyvärr är jag dålig på tips som gör det roligt att springa, för jag älskar det "au naturel". (Men så är jag lite konstig också. ) Men om du gillar danspass så kanske peppande musik kan göra det lite roligare? Oftast tycker jag att de första passen efter ett uppehåll är tuffast; sen blir det en motivation i sig när man märker att man orkar längre och bättre.

• nennesjuttioåtta

BS
    dåligt av dem att vara så sega med att leta vikarie!

(jäklar vad det hinner skrivas inlägg!!!!!!)

• kängu

Tinga, jo visst är det så! Problemet är väl kanske att jag inte lyckas hålla ut utan lägger ner för snabbt! Men nu blev jag lite peppad bara av tanken på att det finns folk som tycker det är roligt att springa

• Tinga

Kängu - jamen då kanske du är lite konstig du med? (Som blir peppad av att höra att jag tycker att det är kul att springa.) Då kanske det blir en löpare av dig med!

• junilejon

Nenne...nej nu mera är det pizzabagare,nakenmodell och hjärnkirurger som gäller ....tufft för min del att få något jobb där!!!!

• kängu

Min tanke: "Kan hon tycka att det är kul så ska fan jag med tycka att det är kul!"

Liiiiite knäppt va?? (så med andra ord, det kanske kan bli en löpare av mig med )

• kängu

Och nu när jag tänker på det, så finns det ju många fina löparkläder! Och roliga material som man kan nörda in sig på

• kängu

Junilejon, nakenmodell låter ju iofs intressant

(märker ni att jag är speedad av alla Chocolate chip cookies som jag tryckt i mig?!)

• Tinga

Kängu - det finns definitivt hopp för dig, det hör jag! (Man känner igen en tok när man ser den, vet du! )

• Tinga

Kängu - du får ge dig ut på en joggingtur redan ikväll, så behöver du inte ha dåligt samvete över kakorna du ätit.

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter